TorTh Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 I tillegg er det meldt om 581 personer som har fått alvorlige bivirkninger, ifølge Statens legemiddelverk. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210415 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf Antall døde av COVID-19 er på 708, så det er ikke umulig at antall døde av vaksinen kommer til å overstige antall døde av COVID-19 når vaksineringen er avsluttet. Rart er det at den europeiske databasen EudraVigilance oppgir 5321 døde/skadede i forbindelse med corona-vaksinering i Norge, altså over 7 ganger så mange som Statens Legemiddelverk oppgir. Tallene fra EudraVigilance går til 10 april, legemiddelverket til 11 april, så tidsperiodene er de samme. http://www.adrreports.eu/en/index.html 10
TantePose Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 TorTh skrev (23 minutter siden): Antall døde av COVID-19 er på 708, så det er ikke umulig at antall døde av vaksinen kommer til å overstige antall døde av COVID-19 når vaksineringen er avsluttet. Shit happens. De som dør av vaksinen eller av covid-19 er stort sett veldig gamle eller syke. Det viktige nå er utepils på Aker Brygge! 5
Gjest Maxwell Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 freesummer skrev (1 minutt siden): Man er ikke "vaksinemotstander" pga. man bestemmer for seg selv at man ikke vil ha denne "vaksinen" som er basert på en helt ny teknologi -for et virus som ikke er særlig mye farligere enn influensaviruset. Man kan ikke presses til å injisere noe i kroppen sin hvis man ikke vil. Er man redd man ikke tåler en infeksjon og vil ta vaksinen for å føle seg tryggere- greit. Da velger man det. Vil man ikke ta den, da velger man det. Var ikke denne vaksinen ment for å forhindre alvorlig forløp hos sårbare personer?Og ikke at hele landet skal ta den, siden den ikke hindrer smitte.. De fleste kommer til å ta vaksine. Motstandere prøver å påvirke folk ved å skremme dem, sånn at de ikke tar den.
zemer Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 freesummer skrev (7 minutter siden): Man er ikke "vaksinemotstander" pga. man bestemmer for seg selv at man ikke vil ha denne "vaksinen" som er basert på en helt ny teknologi -for et virus som ikke er særlig mye farligere enn influensaviruset. Man kan ikke presses til å injisere noe i kroppen sin hvis man ikke vil. Er man redd man ikke tåler en infeksjon og vil ta vaksinen for å føle seg tryggere- greit. Da velger man det. Vil man ikke ta den, da velger man det. Var ikke denne vaksinen ment for å forhindre alvorlig forløp hos sårbare personer?Og ikke at hele landet skal ta den, siden den ikke hindrer smitte.. Jeg er helsepersonell. Takket nei to ganger til astra. Jeg tar infulensavaksine hvert år, er ikke motstander. Det er lov å være skeptisk til nye hurtig godkjente vaksiner uten å være vaksine motstander generelt. 26
zemer Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Maxwell skrev (3 minutter siden): De fleste kommer til å ta vaksine. Motstandere prøver å påvirke folk ved å skremme dem, sånn at de ikke tar den. De som spør meg om de burde ta vaksinen så ber jeg de vurdere det nøye spes om de er i risiko gruppen. Jeg skal ikke ha, men det er opptil hver enkelt å velge. Vi må klare å respektere hverandres valg!! 7
Kågebruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Jeg er helsepersonell. Takket nei to ganger til astra. Jeg tar infulensavaksine hvert år, er ikke motstander. Det er lov å være skeptisk til nye hurtig godkjente vaksiner uten å være vaksine motstander generelt. Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. Ønsker du å leve normalt igjen? Ta vaksinen. 7
freesummer Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 1 minutt siden, Maxwell said: De fleste kommer til å ta vaksine. Motstandere prøver å påvirke folk ved å skremme dem, sånn at de ikke tar den. Tror ikke noen ønsker ikke å skremme folk vekk fra å ta den, men vil at folk skal sette seg inn i hva slags risiko man tar når man velger vaksinen. Greit at folk tar den. Men man skal ikke behøve å bevise at man er frisk hele tiden eller ta en vaksine for å delta i samfunnet (vaksinepass bla.). Litt som med religion. Greit at folk er religiøse-så lenge ikke alle i hele landet tvinges til å møte opp i kirken flere ganger i uken, og ikke har lov å si at de ikke tror på Gud feks. Det jeg tror de fleste er imot, er tvangen. At kun hvis alle tar denne medisinske behandlingen kan vi kanskje få rettighetene våre tilbake. 14
freesummer Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Just now, Kågebruker said: Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. Ønsker du å leve normalt igjen? Ta vaksinen. Hva får du ut av at andre tar vaksinen? Hvorfor ikke passe på seg selv? Man går da ikke å maser på feks. naboen om at han/hun må ta vaksine for tuberkolose eller er nødt til å prøve en ny type behandling mot feks astma. 14
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 (endret) freesummer skrev (2 minutter siden): Tror ikke noen ønsker ikke å skremme folk vekk fra å ta den, men vil at folk skal sette seg inn i hva slags risiko man tar når man velger vaksinen. Greit at folk tar den. Men man skal ikke behøve å bevise at man er frisk hele tiden eller ta en vaksine for å delta i samfunnet (vaksinepass bla.). Litt som med religion. Greit at folk er religiøse-så lenge ikke alle i hele landet tvinges til å møte opp i kirken flere ganger i uken, og ikke har lov å si at de ikke tror på Gud feks. Det jeg tror de fleste er imot, er tvangen. At kun hvis alle tar denne medisinske behandlingen kan vi kanskje få rettighetene våre tilbake. Viktig å informere om risiko, men her er det mye feilinformasjon og spekulasjoner. Skremselspropaganda om du vil. Endret 16. april 2021 av Lin11
zemer Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Kågebruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. Ønsker du å leve normalt igjen? Ta vaksinen. Dette er frivillig vennligst respekter mitt valg. 16
Kågebruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 freesummer skrev (Akkurat nå): Hva får du ut av at andre tar vaksinen? Hvorfor ikke passe på seg selv? Man går da ikke å maser på feks. naboen om at han/hun må ta vaksine for tuberkolose eller er nødt til å prøve en ny type behandling mot feks astma. Vi er midt i en pandemi for helvete. Det er vei ut av dette. At folk tar vaksinen. 7
Kågebruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Dette er frivillig vennligst respekter mitt valg. Jeg trenger ikke å respektere folk som gir blaffen i fellesskapet. 9
Gjest Maxwell Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 zemer skrev (Akkurat nå): De som spør meg om de burde ta vaksinen så ber jeg de vurdere det nøye spes om de er i risiko gruppen. Jeg skal ikke ha, men det er opptil hver enkelt å velge. Vi må klare å respektere hverandres valg!! freesummer skrev (Akkurat nå): Tror ikke noen ønsker ikke å skremme folk vekk fra å ta den, men vil at folk skal sette seg inn i hva slags risiko man tar når man velger vaksinen. Greit at folk tar den. Men man skal ikke behøve å bevise at man er frisk hele tiden eller ta en vaksine for å delta i samfunnet (vaksinepass bla.). Litt som med religion. Greit at folk er religiøse-så lenge ikke alle i hele landet tvinges til å møte opp i kirken flere ganger i uken, og ikke har lov å si at de ikke tror på Gud feks. Det jeg tror de fleste er imot, er tvangen. At kun hvis alle tar denne medisinske behandlingen kan vi kanskje få rettighetene våre tilbake. Bare la være å ta vaksinen, men slutt å prøve å påvirke andre til å ikke ta den.
freesummer Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Just now, Lin11 said: Viktig å informere om risiko, men her er det mye feilinformasjon og spekulasjoner. Men man vet ikke langtidsvirkningene av vaksinen. Så det er ingen som vet hvordan folk kan reagere og det er ingen som kan garantere for at den er helt trygg. Det er mye feilinformasjone av myndighetene også. Har ikke noe imot at noen vil ta en ny medisinsk behandling, hvis de synes de trenger den. Så lenge dette er 100% frivillig er det greit at man kan bli tilbudt en vaksine. Men bare det at nå er det ikke frivillig lenger. 11
freesummer Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 1 minutt siden, Kågebruker said: Jeg trenger ikke å respektere folk som gir blaffen i fellesskapet. Så noen skal ofre seg (dø foreksempel) av vaksinen for andre? Vaksinen hindrer da ikke smitte? Så lenge du har tatt din injeksjon er du da beskyttet (hvis vaksinen fungerer). Om andre ikke har tatt den har da ikke noe å si, så lenge du selv har mindre risiko for alvorlig forløp? 16
zemer Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 Maxwell skrev (1 minutt siden): Bare la være å ta vaksinen, men slutt å prøve å påvirke andre til å ikke ta den. Jeg anbefalte kjæresten som er i risiko gruppen til å ta den. Men overtaler ingen til hverken å ta den eller la være . 1
freesummer Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 4 minutter siden, Maxwell said: Bare la være å ta vaksinen, men slutt å prøve å påvirke andre til å ikke ta den. Da må de som vil ta vaksinen slutte å kalle folk for "vaksinemotstandere". Som sagt, jeg har ikke noe imot at noen vil ta vaksinen. Jeg har noe imot at vi som ikke vil ta den nærmest skal bli utstøtt og utpekt som potensielle mordere. 15
zemer Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 freesummer skrev (Akkurat nå): Så noen skal ofre seg (dø foreksempel) av vaksinen for andre? Vaksinen hindrer da ikke smitte? Så lenge du har tatt din injeksjon er du da beskyttet (hvis vaksinen fungerer). Om andre ikke har tatt den har da ikke noe å si, så lenge du selv har mindre risiko for alvorlig forløp? Den hindrer ikke smitte. Ei jeg kjenner er nå ganske dårlig av korona og er vaksinert med opptil 76% beskyttelse. Derimot holder jeg avstand, bruker munnbind og vasker/spriter hender. 5
gjest:) Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 44 minutter siden, TorTh said: I tillegg er det meldt om 581 personer som har fått alvorlige bivirkninger, ifølge Statens legemiddelverk. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210415 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf Antall døde av COVID-19 er på 708, så det er ikke umulig at antall døde av vaksinen kommer til å overstige antall døde av COVID-19 når vaksineringen er avsluttet. Rart er det at den europeiske databasen EudraVigilance oppgir 5321 døde/skadede i forbindelse med corona-vaksinering i Norge, altså over 7 ganger så mange som Statens Legemiddelverk oppgir. Tallene fra EudraVigilance går til 10 april, legemiddelverket til 11 april, så tidsperiodene er de samme. http://www.adrreports.eu/en/index.html Det er vel ikke så rart at tallet fra EV som også inkluderer alvorlige bivirkninger er høyere enn tallet fra lmv som kun gjelder død.
freesummer Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 9 minutter siden, Lin11 said: Viktig å informere om risiko, men her er det mye feilinformasjon og spekulasjoner. Skremselspropaganda om du vil. Hva er det som er spekulasjoner her? Det er jo kjent for alle at man ikke vet langtidsvirkningene. Det har vært på nyhetene-og siden mange tror alt som står i media er sant og riktig så må det da vel være sant da 9
Anbefalte innlegg