AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Del Skrevet 16. april 2021 Finnes det en margarin med kun sunne planteoljer (feks raps el oliven) eller med stor andel av sunne planteoljer og minst mulig melkefett? Trenger tips om navnet på en slik margarin. Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Del Skrevet 16. april 2021 Melange har en melkefri margarin. Eldorado har melkefri margarin/ smør som er melkefritt. Anonymkode: f30a5...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Del Skrevet 16. april 2021 Hva med bremykt? Blir det for mye melk? Vet det ikke er margarin, men smør og raps. Anonymkode: 747be...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Melange har en melkefri margarin. Eldorado har melkefri margarin/ smør som er melkefritt. Anonymkode: f30a5...338 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med bremykt? Blir det for mye melk? Vet det ikke er margarin, men smør og raps. Anonymkode: 747be...61a Takk for tips begge to! ♥️ Jeg skal se på innholdet i de som dere foreslo. Jeg er ute etter en margarin el.l. til brødskivene som er best mulig for hjerte og kar Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips begge to! ♥️ Jeg skal se på innholdet i de som dere foreslo. Jeg er ute etter en margarin el.l. til brødskivene som er best mulig for hjerte og kar Anonymkode: 700f9...16e Det går bra uten margarin på brødskivene. Anonymkode: 3254d...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Del Skrevet 16. april 2021 Har noen av dere Dagbladet+? Hvilke to er det sunneste valget? "Stor smørtest: Det sunneste valget. To seksere i stor test av smør og margarin." https://www.dagbladet.no/tema/stor-smortest-det-sunneste-valget/73333571 Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går bra uten margarin på brødskivene. Anonymkode: 3254d...00b Du har nok rett! 💐 Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 16. april 2021 #8 Del Skrevet 16. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med bremykt? Blir det for mye melk? Vet det ikke er margarin, men smør og raps. Anonymkode: 747be...61a Smør er melkefett, og Bremykt regnes ikke som noe spesielt sunt alternativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Del Skrevet 16. april 2021 Er denne blant de sunneste? https://mills.no/produkt/vita-hjertego/vita-hjertego-margarin/ Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. april 2021 #10 Del Skrevet 16. april 2021 Hvis jeg skal ha smør på brødskiven, så bruker jeg meierismør eller Bremykt, men hva med Brelett eller Soft Flora? Kan du bruke en av de to? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Del Skrevet 16. april 2021 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Hvis jeg skal ha smør på brødskiven, så bruker jeg meierismør eller Bremykt, men hva med Brelett eller Soft Flora? Kan du bruke en av de to? Takk for tips! ♥️ Jeg skal se på de Eldorado har noen som høres sunne ut. Jeg må se nærmere på de som dere har foreslått og også se på Eldorado sine. Det er jo en jungel av margarin-produkter og vanskelig å få oversikt synes jeg "Smøremyk er en bordmargarin av blant annet 54 % rapsolje og andre typer vegetabilsk fett som shea og kokos. Smørelett er en lettere variant hvor fettinnholdet er redusert. Begge variantene er melkefrie, inneholder vitamin A og D2 og har et høyt innhold av umettede fettsyrer og omega-3 fettsyrer. Eldorado Flytende i grønt design er melkefri og inneholder 77 % rapsolje, mens Eldorado Flytende i gult design inneholder 70 % rapsolje og 8 % smørolje for å heve smaken." https://eldorado.no/margarin/ Anonymkode: 700f9...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Del Skrevet 16. april 2021 En gammel test (2017): "De sunne margarinene Soft Flora Lett, Vita hjertego’ lett og Soft Flora får alle topp karakter i testen hos ernæringsfysiologen. Det er de desidert sunneste lettmargarinene, sier klinisk ernæringsfysiolog Mette Svendsen, ved Ullevål sykehus. Det er de samme lettmargarinene som får bunnkarakter i smakstesten." https://www.nettavisen.no/livsstil/test-av-smor-og-margarin-de-sunneste-smaker-desidert-verst/s/12-95-3423318577#:~:text=De sunne margarinene Soft Flora,som får bunnkarakter i smakstesten. Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for tips begge to! ♥️ Jeg skal se på innholdet i de som dere foreslo. Jeg er ute etter en margarin el.l. til brødskivene som er best mulig for hjerte og kar Anonymkode: 700f9...16e Vita hjertego har bordsmør/ plantemargarin som skal være bra for blod og hjerte. Jeg tror pakken er hvit med litt grønn og lyseblå skrift. Anonymkode: f30a5...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vita hjertego har bordsmør/ plantemargarin som skal være bra for blod og hjerte. Jeg tror pakken er hvit med litt grønn og lyseblå skrift. Anonymkode: f30a5...338 Takk! ♥️ Anonymkode: 700f9...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 16. april 2021 #15 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har noen av dere Dagbladet+? Hvilke to er det sunneste valget? "Stor smørtest: Det sunneste valget. To seksere i stor test av smør og margarin." https://www.dagbladet.no/tema/stor-smortest-det-sunneste-valget/73333571 Anonymkode: 700f9...16e Vita hjertego lett og vita pro aktiv var de med terningkast 6 ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Del Skrevet 16. april 2021 Du kan jo bruke 100% ren kokosolje. Den er herdet, og kan smøres. En av de sunneste oljene du finner, med mange viktige vitaminer og mineraler i seg. Anonymkode: ef1c5...d71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #17 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vita hjertego har bordsmør/ plantemargarin som skal være bra for blod og hjerte. Jeg tror pakken er hvit med litt grønn og lyseblå skrift. Anonymkode: f30a5...338 Vite hjertego er jo ikke "bra" for blod og hjerte, men bedre enn andre. Viktig forskjell her. Ingen smør eller margariner er BRA for hjertet. Anonymkode: ef1c5...d71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #18 Del Skrevet 16. april 2021 Soft flora blå pakning er melkefri og inneholder kokos- og rapsolje. Anonymkode: dfa35...6fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Del Skrevet 16. april 2021 kira87 skrev (2 minutter siden): Vita hjertego lett og vita pro aktiv var de med terningkast 6 ☺️ Takk! ♥️ AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo bruke 100% ren kokosolje. Den er herdet, og kan smøres. En av de sunneste oljene du finner, med mange viktige vitaminer og mineraler i seg. Anonymkode: ef1c5...d71 Takk! ♥️ Men er ikke herdet fett skadelig for hjerte og kar? Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Soft flora blå pakning er melkefri og inneholder kokos- og rapsolje. Anonymkode: dfa35...6fb Takk! ♥️ Anonymkode: 700f9...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå