AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Kjæresten min går nesten alltid tom for strøm på telefonen flere ganger i uken, og det begynner å bli et stort irritasjonsmoment for meg. (Han har ikke gammel telefon med dårlig batteri, for de som lurer på det) Han glemmer å lade telefonen både hjemme og på jobb, og jeg får ofte ikke tak i han, særlig når det er noe viktig. Ofte ringer han meg og sier: "Jeg kan ikke snakke nå, snart tom for strøm, du har 30 sekund på å prate"! Han har fått min gamle lader så han kan ha lader både hjemme og på jobb, i tillegg fikk han en powerbank til jul av meg, og da utbrøt han: "Den har ikke jeg bruk for"! Nå i helgen er han på hyttetur med sin sønn, og da er han tom for strøm fordi han glemte å lade før han dro og har glemt lader (hans 8 år gamle sønn husker alltid lader), så all kommunikasjon må gå via sønnens telefon. For to år siden var vi på ferie i en storby og da kom vi bort fra hverandre fordi han var tom for strøm, og jeg ikke fikk gitt beskjed hvor vi skulle møtesg Det endte med at jeg/ vi måtte bli igjen i byen for å sitte og vente på han en hel dag ekstra, og vi rakk derfor ikke fly hjem så vi måtte bruke tusenvis på nye flybilletter. Han er også typen som roter vekk viktige papirer, billetter og kvitteringer, for så å finne de igjen noen timer senere og så klare å rote de bort igjen før han skal bruke de dagen etter. Det er grusomt irriterende og jeg begynner å lure på om han har en diagnose? Anonymkode: e9541...388 5
TinaChristina Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Hører ikke ut som de tingene er så veldig viktig for han. Det er ikke vits å prøve å endre han. Du må bare avgjøre om du kan leve med en rotekopp. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Hva er greia med at alle skal ha diagnoser. Han er vel bare litt svimete da. Lev med det eller finn deg en du kan leve med. Anonymkode: 21a6d...019 19
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Han har ikke diagnose. Han er en "litt enkel person", som bestemor ville si. Enkle personer har problemer med å gjøre vanskelige ting, slik som å lade telefonen og ta vare på papirer. Anonymkode: 131fa...a96 24
apekatten123 Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Hvordan klarte folk seg på 80-90 tallet? 15
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er greia med at alle skal ha diagnoser. Han er vel bare litt svimete da. Lev med det eller finn deg en du kan leve med. Anonymkode: 21a6d...019 Han er en voksen mann i full jobb, så jeg forstår ikke at det er mulig å alltid være tom for strøm på telefonen ? Han lader bare litt her og litt der så telefonen er aldri fulladet. Han synes det er stressende selv også innimellom, men klarer ikke å gjøre noe med det... Jeg kjenner bare ikke noen som er så rotete... Ts Anonymkode: e9541...388
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ikke diagnose. Han er en "litt enkel person", som bestemor ville si. Enkle personer har problemer med å gjøre vanskelige ting, slik som å lade telefonen og ta vare på papirer. Anonymkode: 131fa...a96 Han sier ofte at han har problemer med hukommelsen, multitasking og konsentrasjon. Ts Anonymkode: e9541...388
CorvusCorax Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 (endret) Du høres en smule kontrollerende ut. Hva er det som er så uhyre viktig bortsett fra den gangen dere var på reise? Jeg kan forstå du var frustrert da, men sånn ellers i hverdagen - hvorfor kan du ikke bare snakke med ham når han kommer hjem? Endret 16. april 2021 av CorvusCorax 13
Babbla Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er en voksen mann i full jobb, så jeg forstår ikke at det er mulig å alltid være tom for strøm på telefonen ? Han lader bare litt her og litt der så telefonen er aldri fulladet. Han synes det er stressende selv også innimellom, men klarer ikke å gjøre noe med det... Jeg kjenner bare ikke noen som er så rotete... Ts Anonymkode: e9541...388 Kanskje han tror han sparer på strømmen 🤔
Patriotpaula Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Jeg hadde ikke klart å leve med en så gæli rotekopp/surrehode 🙈 Tror jeg ville tatt en ordentlig samtale med han og sagt at selv om det kanskje ikke er så viktig for han, så er det viktig for deg... 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 CorvusCorax skrev (3 minutter siden): Du høres en smule kontrollerende ut. Hva er det som er så uhyre viktig bortsett fra den gangen dere var på reise? Jeg kan forstå du var frustrert da, men sånn ellers i hverdag - hvorfor kan du ikke bare snakke med ham når han kommer hjem? Dette lurer jeg også på. Samtidig blir mannen min sin tlf aldri tom for strøm, så får jo tak i han når det er noe. Men vi har barn sammen, så da må vi kommunisere av og til.. Men ikke daglig. Anonymkode: 8ae1a...a8a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Her må du velge. Du kan: 1. Velge at det ikke skal plage deg, og slutte å tenke på det. Hvis du prøver å ringe, og han ikke tar telefonen vet du jo hvorfor. 2. Slå opp. Han kommer ikke til å forandre seg. Selv om han kanskje har en diagnose - og det tror jeg ikke - kommer han ikke til å ende personlighet. Så du må enten leve med ham som han er, eller velge å ikke leve med han. Anonymkode: 4239b...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Enten må du godta han som han er eller så må du droppe han. Anonymkode: 4252e...f9f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han sier ofte at han har problemer med hukommelsen, multitasking og konsentrasjon. Ts Anonymkode: e9541...388 Add? Adhd. Med konsentrasjon problemer Anonymkode: 992cb...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 Jeg går ofte tom for strøm. Å være tilgjengelig på mobilen er ikke veldig viktig for meg. Om kjærsten min hadde nærmest krevd det, gitt meg powerbank og ekstra lader hadde jeg følt meg litt kvalt. Folk får stikke innom om det er viktig Anonymkode: 4e4ab...ebc 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kjæresten min går nesten alltid tom for strøm på telefonen flere ganger i uken, og det begynner å bli et stort irritasjonsmoment for meg. (Han har ikke gammel telefon med dårlig batteri, for de som lurer på det) Han glemmer å lade telefonen både hjemme og på jobb, og jeg får ofte ikke tak i han, særlig når det er noe viktig. Ofte ringer han meg og sier: "Jeg kan ikke snakke nå, snart tom for strøm, du har 30 sekund på å prate"! Han har fått min gamle lader så han kan ha lader både hjemme og på jobb, i tillegg fikk han en powerbank til jul av meg, og da utbrøt han: "Den har ikke jeg bruk for"! Nå i helgen er han på hyttetur med sin sønn, og da er han tom for strøm fordi han glemte å lade før han dro og har glemt lader (hans 8 år gamle sønn husker alltid lader), så all kommunikasjon må gå via sønnens telefon. For to år siden var vi på ferie i en storby og da kom vi bort fra hverandre fordi han var tom for strøm, og jeg ikke fikk gitt beskjed hvor vi skulle møtesg Det endte med at jeg/ vi måtte bli igjen i byen for å sitte og vente på han en hel dag ekstra, og vi rakk derfor ikke fly hjem så vi måtte bruke tusenvis på nye flybilletter. Han er også typen som roter vekk viktige papirer, billetter og kvitteringer, for så å finne de igjen noen timer senere og så klare å rote de bort igjen før han skal bruke de dagen etter. Det er grusomt irriterende og jeg begynner å lure på om han har en diagnose? Anonymkode: e9541...388 Powerbank Anonymkode: cc5a0...f75
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 CorvusCorax skrev (10 minutter siden): Du høres en smule kontrollerende ut. Hva er det som er så uhyre viktig bortsett fra den gangen dere var på reise? Jeg kan forstå du var frustrert da, men sånn ellers i hverdagen - hvorfor kan du ikke bare snakke med ham når han kommer hjem? Vi er særboere og akkurat nå bor jeg i en annen landsdel pga jobb, så vi ser hverandre sjeldent på grunn av Corona. Jeg vet ikke om du har en kjæreste, men hadde du likt å ikke fått kontakt med din kjæreste hverken på telefon /sms /messenger ellers snap 9 av 10 ganger du prøver? Ts Anonymkode: e9541...388 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Powerbank Anonymkode: cc5a0...f75 Han har powerbank men glemmer å bruke den, på samme måte som han glemmer å lade telefonen. Ts Anonymkode: e9541...388 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om du har en kjæreste, men hadde du likt å ikke fått kontakt med din kjæreste hverken på telefon /sms /messenger ellers snap 9 av 10 ganger du prøver? Det spørs helt på hvor ofte jeg prøver. Så lenge kjæresten hadde tatt kontakt fra tid til annen hadde jeg nok klart å innfinne meg med at det var sånn, men selvsagt ikke om det gikk mange dager mellom hver gang jeg hørte noe! Anonymkode: aea8a...f35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå