Gå til innhold

Hvordan foregår digitalt møte i borettslaget? Er det Zoom eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vennligst fortell :) hvordan velger man styret digitalt? 

Anonymkode: 1cb1c...da0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel på Zoom, Teams eller lignende ja.

Anonymkode: d76ab...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel på Zoom, Teams eller lignende ja.

Og da kan alle naboer se hverandre? Det gidder jeg ikke. Vi har noen psychos i borettslaget. Jeg vil ikke sitte med kamera på når de er der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da kan alle naboer se hverandre? Det gidder jeg ikke. Vi har noen psychos i borettslaget. Jeg vil ikke sitte med kamera på når de er der. 

Ingen kan tvinge deg til å sette på kameraet. 

• Liker 3
Skrevet

Her hadde vi ikke noe teams, da er det nok ikke mange som hadde deltatt. 😄  Her stemte de over nett på de kandidatene som var listet opp, enkelt og greit. De har fått beskjed om å melde inn saker, alt går digitalt men ingen videokonferanse eller "direktesending" av noe slag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å skru av kamerafunksjonen. Det er veldig lett.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vennligst fortell :) hvordan velger man styret digitalt? 

Antakelig gjennom en nettside hvor papirene ligger og avstemming over flere dager. Tror det er få som har realtime møte

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Vibbo og stemmer via nett over en ukes tid.

Anonymkode: 3879c...9b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Her hadde vi ikke noe teams, da er det nok ikke mange som hadde deltatt. 😄  Her stemte de over nett på de kandidatene som var listet opp, enkelt og greit. De har fått beskjed om å melde inn saker, alt går digitalt men ingen videokonferanse eller "direktesending" av noe slag. 

Illuminatum skrev (2 minutter siden):

Antakelig gjennom en nettside hvor papirene ligger og avstemming over flere dager. Tror det er få som har realtime møte

Å ja, nå skjønner jeg :) 

Hvordan behandler man saker da uten møte? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan man se hvem som har stemt på hvem? 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du stemmer, kan du samtidig se hvem som har fått flest stemmer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan man se hvem som har stemt på hvem? 😜

Nei 😄 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er litt usikker vi har ingen saker å behandle. :P Så her skal bare alt godkjennest og det gjør vi over nett. Forrige år krysset vi bare av om vi godkjente det som lå på Vibbo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har ikke fått behandlet noen saker i år eller i fjor. Styret har laget en saksliste der vi kun kan stemme ja eller nei, og vi får ikke se hvor mange som har stemt på hva. Vi har mistet muligheten til å drøfte sakene, samt at Styret tydeligvis har fått utvidede fullmakter for de har plutselig satt i gang med dyr oppussing som gavner dem og kun et fåtall av oss andre beboere. Vi har heller ikke mulighet til å velge representanter i Styret, vi får presentert et navn og så får vi mulighet til å stemme ja eller nei. Så jeg føler at de demokratiske prosessene i sameiet er frarøvet oss. Skulle helst sett at generalforsamlingen ble ordnet på annet vis, og de naboene jeg har snakket med har vært enige i at de misliker at Styret kan bestemme så mye, men samtidig skjønner jeg at det er vanskelig å arrangere et godt og velfungerende alternativ for hundrevis av beboere.

Anonymkode: 8dba9...7f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har ikke fått behandlet noen saker i år eller i fjor. Styret har laget en saksliste der vi kun kan stemme ja eller nei, og vi får ikke se hvor mange som har stemt på hva. Vi har mistet muligheten til å drøfte sakene, samt at Styret tydeligvis har fått utvidede fullmakter for de har plutselig satt i gang med dyr oppussing som gavner dem og kun et fåtall av oss andre beboere. Vi har heller ikke mulighet til å velge representanter i Styret, vi får presentert et navn og så får vi mulighet til å stemme ja eller nei. Så jeg føler at de demokratiske prosessene i sameiet er frarøvet oss. Skulle helst sett at generalforsamlingen ble ordnet på annet vis, og de naboene jeg har snakket med har vært enige i at de misliker at Styret kan bestemme så mye, men samtidig skjønner jeg at det er vanskelig å arrangere et godt og velfungerende alternativ for hundrevis av beboere.

Anonymkode: 8dba9...7f0

Ja...Når man bare kan si ja/nei, er det dumt. Hos oss er det mange kandidater til styret, så det blir nok en kamp 😂

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 timer siden):

Nei 😄 

Er litt usikker vi har ingen saker å behandle. :P Så her skal bare alt godkjennest og det gjør vi over nett. Forrige år krysset vi bare av om vi godkjente det som lå på Vibbo.

Men når du har valgt dine kandidater, får du «statistikk» på hvem som leder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når du har valgt dine kandidater, får du «statistikk» på hvem som leder? 

Nei, trykker på den jeg vil ha. Men kan se hvor mange stemmer jeg og de andre fikk etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (35 minutter siden):

Nei, trykker på den jeg vil ha. Men kan se hvor mange stemmer jeg og de andre fikk etterpå.

Jo, det var det jeg mente. At du får vite hvor mange stemmer folk har fått :)

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (37 minutter siden):

Kan man se hvem som "leder" før man trykker på sine "favoritter"? 

Skrevet

Jo, det var det jeg mente. At du får vite hvor mange stemmer folk har fått :)

Ja men jeg vet ikke om jeg kan se det fordi jeg er i styret eller om alle kan se det. Vi har ikke hatt dette opplegget så lenge og jeg var i styret når vi fikk det det.😅 

Skrevet (endret)

Kan man se hvem som "leder" før man trykker på sine "favoritter"? 

Det husker jeg ikke, tror ikke det. Mener å huske resultatene kom etter "møtet".

Endret av FrøkenMånestråle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...