AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg bor langt ute på landet, og akkurat nå har jeg skadet meg så jeg er ikke i stand til å reise til nærmeste by for å ta ut solbriller med styrke. Må også reise tilbake til brillebutikken ca 2 uker senere, for å hente brillene og få de tilpasset. Tenkte derfor på om det er mulig å kjøpe solbriller med styrke /prismer i en brillebutikk på nett, og få det tilsendt i posten. Jeg tok synstest hos Specsavers for tre uker siden, så jeg har brilleseddel og vet hvilke type glass jeg trenger. Har noen prøvd dette? Anonymkode: 6746a...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 16. april 2021 #2 Del Skrevet 16. april 2021 Ikke solbriller, men jeg bestiller alltid briller online. Fyller bare inn verdiene fra brilleseddelen. Null problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Del Skrevet 16. april 2021 Du kan gjøre det, men hvor lurt det er kanskje verdt å tenke over. Ved å kjøpe briller over nett får du ikke en innfatning som passer til ditt hode, og du kan følgelig risikere å få en brille hvor glassenes midtpunkt ikke stemmer overens med dine øyne. I tillegg vil du heller ikke få den ferdige brillen tilpasset neseputene og bak ørene. Så vidt jeg vet har heller ikke disse nettbutikkene samme garanti og kundeservice som optikere flest gir, så det bør du også ta med i beregningen. Jeg vil nok heller anbefale deg å kontakte din faste optiker og be dem om å ta ut en innfatning de mener kan passe deg basert på din hodefasong og ansiktsform. Anonymkode: 412f5...0fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 16. april 2021 #4 Del Skrevet 16. april 2021 Det går helt fint. Jeg kjøper nesten alle mine briller på nett og er alltid fornøyd. Har du en brille som utgangspunkt kan du måle deg fram til hvor stor brille du trenger å bestille. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Del Skrevet 17. april 2021 Ville holdt meg unna briller om du har såpass høye styrker at du er avhengig av styrker i glass. De må individuelt tilpasses med pd måling, bør måles irl. Anonymkode: c6110...497 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Del Skrevet 17. april 2021 Det er absolutt mulig, og også mye billigere! Husk å få med PD-verdien din (pupille-distanse), ikke alltid den står på brilleseddelen. Om den ikke er oppgitt kan du ringe optikeren der du tok synstest og spørre, eller du kan måle selv. Anonymkode: a3269...f99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå