Gå til innhold

Han tar aldri intiativ

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen 10 år og har hatt et godt sexliv. Men de siste årene har han hatt problemer med å få orgasme pga bivirkninger av medisinbruk, og har pga det blitt mindre interessert i sex. Jeg føler at det er frustrerende å alltid være den som tar initiativet, og savner så inderlig å føle meg begjært. Dette med orgasme er noe vi har pratet om, og jeg har gjort så godt jeg kan for at han ikke skal stresse, men slappe av og bare nyte nærheten når vi er sammen. Jeg må forføre han og feks gi han lange massasjer for at vi skal ha sex. Det er helt ok, men samtidig litt nedverdigende på en måte, siden det ikke føles som at han blir tent på meg ellers. Han tar ikke initiativ, og jeg merker at jeg blir mer og mer fortvilet; både på hans vegne og med tanke på samlivet. Vi har ellers et godt liv sammen, og jeg kommer aldri til å gi han opp, men skulle så ønske at vi kunne ha oftere sex, og at jeg kunne få føle at han tok litt initiativ. For noen dager siden sa han (med litt glimt i øyet) at han ikke ble med på sex mer, uten at jeg sørget for å jobbe på helt til han fikk orgasme.Det tok flere timer, men jeg fixet det. Jeg hadde da ordnet med barnevakt, slik at vi hadde kvelden alene og kunne ta oss god tid. Men vi har få barnevakt-muligheter og sjelden den luxusen. Jeg synes det er fair av han å si det, og skjønner det veldig godt. Det må jo være frustrerende. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er kjempevanskelig for han å ha det sånn. I mitt første forhold var det motsatt, da var jeg sammen med en som ville ha mye sex, og jeg var den som ikke ville. 

Jeg har lest mye om menn som har orgasmeproblemer, og skjønner at det er vanligere enn man kanskje tror. Det føles bare så ensomt å ikke ha noen å kunne prate med om mine følelser rundt dette. Dette innlegget ga meg en mulighet til å få ut min frustrasjon, anonymt! Jeg tar gjerne imot tips om andre har vært i MIN situasjon. 

Anonymkode: 93a69...bac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noen dager siden sa han (med litt glimt i øyet) at han ikke ble med på sex mer, uten at jeg sørget for å jobbe på helt til han fikk orgasme

Sex handler da mer enn bare orgamse? Hvis det er så viktig for han å få orgasme under sex så kan han ta saken i egen hender ;)

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og samboeren min har vært sammen 10 år og har hatt et godt sexliv. Men de siste årene har han hatt problemer med å få orgasme pga bivirkninger av medisinbruk, og har pga det blitt mindre interessert i sex. Jeg føler at det er frustrerende å alltid være den som tar initiativet, og savner så inderlig å føle meg begjært. Dette med orgasme er noe vi har pratet om, og jeg har gjort så godt jeg kan for at han ikke skal stresse, men slappe av og bare nyte nærheten når vi er sammen. Jeg må forføre han og feks gi han lange massasjer for at vi skal ha sex. Det er helt ok, men samtidig litt nedverdigende på en måte, siden det ikke føles som at han blir tent på meg ellers. Han tar ikke initiativ, og jeg merker at jeg blir mer og mer fortvilet; både på hans vegne og med tanke på samlivet. Vi har ellers et godt liv sammen, og jeg kommer aldri til å gi han opp, men skulle så ønske at vi kunne ha oftere sex, og at jeg kunne få føle at han tok litt initiativ. For noen dager siden sa han (med litt glimt i øyet) at han ikke ble med på sex mer, uten at jeg sørget for å jobbe på helt til han fikk orgasme.Det tok flere timer, men jeg fixet det. Jeg hadde da ordnet med barnevakt, slik at vi hadde kvelden alene og kunne ta oss god tid. Men vi har få barnevakt-muligheter og sjelden den luxusen. Jeg synes det er fair av han å si det, og skjønner det veldig godt. Det må jo være frustrerende. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er kjempevanskelig for han å ha det sånn. I mitt første forhold var det motsatt, da var jeg sammen med en som ville ha mye sex, og jeg var den som ikke ville. 

Jeg har lest mye om menn som har orgasmeproblemer, og skjønner at det er vanligere enn man kanskje tror. Det føles bare så ensomt å ikke ha noen å kunne prate med om mine følelser rundt dette. Dette innlegget ga meg en mulighet til å få ut min frustrasjon, anonymt! Jeg tar gjerne imot tips om andre har vært i MIN situasjon. 

Merkelig at han ikke vil ha sex selv om han liter med orgasme. Mange kvinner har jo sex i det uendelig uten   å få orgasme, men de liker det likevel, siden de da er intime med en de elsker. Så da er han jo egoistisk, eller nyter han ikke sex selv om han ikke kommer? 

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (3 timer siden):

. Mange kvinner har jo sex i det uendelig uten   å få orgasme, men de liker det likevel, 

Digga denne kommentaren 😂

Anonymkode: 50856...f6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du avvist han i hans forsøk en del ganger før? Jeg er i et så og si sexløst forhold nå, prøvde ofte meg på litt kos, men ble avvist gang på gang. Til slutt gadd/gidder jeg ikke å prøve engang, og koser heller med meg selv etter hun har lagt seg.

Anonymkode: 6c192...76a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du avvist han i hans forsøk en del ganger før? Jeg er i et så og si sexløst forhold nå, prøvde ofte meg på litt kos, men ble avvist gang på gang. Til slutt gadd/gidder jeg ikke å prøve engang, og koser heller med meg selv etter hun har lagt seg.

Sorry, burde lest åpningsinnlegget bedre... Bare skumleste det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (4 timer siden):

Mange kvinner har jo sex i det uendelig uten   å få orgasme, men de liker det likevel, siden de da er intime med en de elsker. Så da er han jo egoistisk, eller nyter han ikke sex selv om han ikke kommer? 

Det er da virkelig ikke noe galt i å være egoistisk?

Jeg er kvinne og hadde ALDRI I VERDEN hatt sex i det uendelige uten orgasmer.

Hallo liksom, man er da ikke slaven til noen. 

Anonymkode: fa5fe...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er problematikk som kommer til å øke, sammen med f.eks økende bruk av antidepressiva i samfunnet.  Det at han har problemer med å komme, er tvilsomt en bivirkning som kom alene.  Manglende følsomhet, og generelt lavere libido, er også typisk i sånne tilfeller. Det blir etterhvert like spennende som å spise, uten å kjenne smak, eller bli mett. 

Anonymkode: 3604a...9c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg synes også det er litt merkelig at han ikke vil ha sex selv om han ikke kommer. Hvis det stemmer at en slik bivirkning er i tillegg til manglende lyst osv, da må jeg jo be han om å få legen til å evt finne annen medisin. Jeg er superfrustrert! Noen ganger må jeg  han om å få suge han mens jeg tar på meg selv. Det føles litt nedverdigende, men jeg har jo veldig ofte lyst på han. 

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er da virkelig ikke noe galt i å være egoistisk?

Jeg er kvinne og hadde ALDRI I VERDEN hatt sex i det uendelige uten orgasmer.

Hallo liksom, man er da ikke slaven til noen. 

Ikke DU nei, men det finnes mange damer som har sex uten orgasmer :) Selv kommer jeg veldig fort og får orgasmer uansett under sexen, men mange kvinner har jo sex med kjæresten sin selv om de ikke kommer under akten. Derfor synes jeg det er rart at ikke kjæresten til ts vil ha sex, selv om han ikke kommer  :) 

Om jeg hadde hatt problemer med orgasme hadde jeg ville hatt sex med kjæresten likevel, fordi jeg elsker han og vil kose uansett orgasme eller ikke :) Men vi er vel forskjellige.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Digga denne kommentaren 😂

Anonymkode: 50856...f6a

😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må ta en prat med han. En åpen, luftig og positiv prat. Ikke om alt som er feil, men om hva som kan gjøres for at det skal bli bedre - for begge! 

Nye medisiner? Leketøy? Sexolog? 

Anonymkode: f3d66...51b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (1 time siden):

Ikke DU nei, men det finnes mange damer som har sex uten orgasmer :) 

Sikkert det. Men er dette noe man bør normalisere? Jeg vil heller si omvendt, at det høres ut som en ekstrem etterlevning fra tidligere århundrer.

«Kvinner født etter 1900 hadde gjennomsnittlig hatt dobbelt så mange forhold før ekteskapet og opplevd dobbelt så mye kjæling med orgasme som resultat som generasjonen født før 1900.»

Store norske leksikon, om Kinsey-rapporten for kvinner, som kom i 1953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er frustert, men tross alt er jo ikke sex livet deres helt dødt. Du skriver ikke noe om hvor ofte du blir avvist totalt, men det høres ut som om du klarer å forføre/varme ham opp. Det høres ut som at han gjør så godt han kan, det er tross alt en medisinsk bivirkning.  Du kan jo ha en viss trygghet i at det ikke handler om deg. Selv om det sikkert er vanskelig å tenke rasjonelt knyttet til et slikt savn.  Hva om menn skulle si at det var nedverdigene at de alltid måtte ta inisiativet til sex? Kanskje du bare må akseptere at slik har det blitt. Alternativt kan du kanskje fortelle han at det er greit at du som oftest må ta inisiativet, men at han til gjengjeld kan slå litt på stortromma og planlegge sex, alla det du skrev om barnevakt, f.eks. to ganger i året.

Anonymkode: 022d0...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...