Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et relativt nytt forhold som i utgangspunktet går veldig bra. Han er en bra mann med gode verdier, og vi har det fint sammen, men det er en ting jeg legger mer og mer merke til som har begynt å plage meg..

På grunn av avstand til jobbene våre, så er vi hos meg mesteparten av tiden. Jeg sover hos han kanskje 2-3 ganger i måneden, mens han sover hos meg ca.15 ganger i måneden. 

Jeg ordner da middag for han hver kveld han er hos meg, og han kan selvfølgelig forsyne seg av hva han vil til frokost og mellommåltider. Noen ganger har jeg til og med ordnet lunsj som han kan ha med på jobb. Jeg synes i utgangspunktet er koselig å ordne for kjæresten min.

Etter noen måneder nå, så ser jeg jo at jeg bruker mye mer penger på mat, og legger merke til at han ikke kjøper inn noe heller. Om vi er på butikken sammen, så kjøper han kanskje noe som han skal ha med på jobb neste dag, eller eventuelt noe mat som han vet jeg ikke spiser, som bare han trenger, men han kjøper aldri noe til oss. Det kan hende at han sier etter vi har betalt hver for oss, at "Jeg kunne jo betalt det for deg da", men da er det jo for sent.

Vi er begge voksne mennesker med faste jobber. Vi tjener ca. like mye, men han tjener litt mer enn meg. 

Det er jo ikke det at jeg ikke har råd, men det begynner å føles litt spesielt, og jeg mister litt interessen i han må jeg ærlig si. Om vi gjør noe annet sammen som koster penger, og han betaler, så tilbyr jo jeg å betale han, og han takker alltid ja til det. 

Jeg skal ta en prat med han om det, men jeg skulle bare ønske at jeg slapp det, at han tenkte over det selv, og at han var litt mer raus. 

Kjenner at jeg tviler litt på hele forholdet på grunn av dette. 

Er det jeg som er sær her, eller ville andre også reagert?

Anonymkode: 2d78f...cca

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han tenker vel ikke over det kanskje, be han kjøpe med mat neste gang.

Anonymkode: 034a2...25a

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville også reagert. Dette er bare noe man rett og slett biter seg merke i, når noen mangler evnen til å dele og være sjenerøs. Dele på tingenes kostnad.

Var sammen med en snylter i fem måneder en gang. Han betalte faktisk ikke for sin egen mat en eneste gang på de månedene, og jeg skammer meg ennå (24 år senere) over at jeg bet tennene sammen og ikke sa noe og bare lot han snylte på meg og utnytte meg. Ikke var jeg så voldsomt forelska heller, så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg bare betalte og holdt kjeft hver eneste gang vi var i butikken. Eller når han på telefonen liksom henslengt spurte om "kan ikke du stikke innom butikken på vei hit og kjøpe ditt og datt og det og det? Det hadde vært fint, for jeg er litt sent hjemme"

Eller når vi gikk i butikken og handlet og jeg skjøv på handlevognen, så stoppet han alltid innom øldisken og tok med seg en seks-pakning som han la i vogna. Når vi så kom til kassa, gikk han rett forbi kassadamen og bare stilte seg opp ved enden, klar til å pakke tingene i poser og la meg betale - hver gang!

Jeg hørte i ettertid at han hadde rett og slett ikke penger. Gudene vet hva han brukte dem på.  Han jobbet jo heltid!

Etter den erfaringen er jeg veldig oppmerksom på det hvis noen virker snyltete og gjerrige.

Du bør be han kjæresten din laste ned Vipps. Det er ingen som helst god grunn til å la være å dele på utgiftene i dag, med Vipps har alt blitt såre enkelt. Si det bare rett ut til han, at han må laste ned vipps og at du og han heretter må dele på matutgiftene. Hver gang du har handlet, sender du han en vippsforespørsel med det samme på halve beløpet :)

• Liker 13
Skrevet

Nei, fy.. Dere går på butikken sammen og han kjøper kun til seg selv?  Det hadde jeg syntes hadde vært så flaut og pinlig å være vitne til. Her er det ingen unnskyldninger. Ethvert voksent menneske skjønner at det må bidra. For en sleip fyr.. 

• Liker 9
Gjest Made4u
Skrevet

Hadde ikke følt meg som en mann i han her sine sko, forstår heller ikke hvordan han kan være komfortabel i en slik situasjon. Mulig jeg er gammeldags og ikke helt forstår våre nye generasjoner, men jeg er sosialisert til å varte opp en dame og ikke å bli vartet opp av ei...

Jeg ville vært veldig ukomfortabel med hele situasjonen i hans sko, og forstår rett og slett ikke hvordan han kan synes at dette er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sær. Jeg ville også reagert.

Anonymkode: 6848b...2a8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prate med han?

Anonymkode: 8c138...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt ham en sjanse. Fortell ham helt ærlig og åpent hva du tenker, og se hvordan han reagerer.

Men det er spesielt. Hvis jeg f.eks. handler sammen med to-tre venninner så betaler én av oss og de andre vippser umiddelbart. Så det er jo ganske rart at han ikke har lagt merke til/tenkt på dette. Men som sagt, gi ham en sjanse.

Anonymkode: 2d5ce...c61

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang så sier du ganske enkelt: «Du får handle på vei hit/betale, for nå har jeg spandert ganske så mange ganger!»

Også tar du det derifra. 

Var selv sammen med en gjerrigknark da jeg var ung. Trodde det var pga. dårlig økonomi, siden han mistet jobben rett etter vi ble sammen, men da han fikk seg jobb igjen dro han rett ut og shoppet -Til seg selv. 🤦‍♀️ Da hadde jeg dekket mat og klær og gaver til barna hans i over et år. 🙄 Fikk ikke så mye som ei tyggegummipakke så lenge vi var sammen. 🤦‍♀️

Anonymkode: e0371...e59

• Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde bare sagt: Kan du betale denne gangen?  og stilt meg ved enden av kassen for å pakke ned varer, s å fikk han betale i kassa.

AnonymBruker
Skrevet

Var med en slik mann. Han hadde ingen penger da. Helt fra starten beralte jeg hele gildet og jeg ble ikke forelska for å si det sånn. Skammer meg over at jeg spanderte så mye på en mann som er 7 år eldre enn meg, og jeg som har barn også..

Anonymkode: e8dd4...50d

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi menn gjøre noe som helst rett? KG er rett og slett bare en dass for å pisse på menn.

Anonymkode: 02fe3...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke dater eller innleder forhold med menn, jeg har lav inntekt og rett og slett ikke råd til å brødfø en til.

Han må jo skjønne at dette blir dyrt for deg?

Anonymkode: 11927...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan vi menn gjøre noe som helst rett? KG er rett og slett bare en dass for å pisse på menn.

Anonymkode: 02fe3...1d5

Og omvendt.

Anonymkode: 6848b...2a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg ville også reagert. Dette er bare noe man rett og slett biter seg merke i, når noen mangler evnen til å dele og være sjenerøs. Dele på tingenes kostnad.

Var sammen med en snylter i fem måneder en gang. Han betalte faktisk ikke for sin egen mat en eneste gang på de månedene, og jeg skammer meg ennå (24 år senere) over at jeg bet tennene sammen og ikke sa noe og bare lot han snylte på meg og utnytte meg. Ikke var jeg så voldsomt forelska heller, så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg bare betalte og holdt kjeft hver eneste gang vi var i butikken. Eller når han på telefonen liksom henslengt spurte om "kan ikke du stikke innom butikken på vei hit og kjøpe ditt og datt og det og det? Det hadde vært fint, for jeg er litt sent hjemme"

Eller når vi gikk i butikken og handlet og jeg skjøv på handlevognen, så stoppet han alltid innom øldisken og tok med seg en seks-pakning som han la i vogna. Når vi så kom til kassa, gikk han rett forbi kassadamen og bare stilte seg opp ved enden, klar til å pakke tingene i poser og la meg betale - hver gang!

Jeg hørte i ettertid at han hadde rett og slett ikke penger. Gudene vet hva han brukte dem på.  Han jobbet jo heltid!

Etter den erfaringen er jeg veldig oppmerksom på det hvis noen virker snyltete og gjerrige.

Du bør be han kjæresten din laste ned Vipps. Det er ingen som helst god grunn til å la være å dele på utgiftene i dag, med Vipps har alt blitt såre enkelt. Si det bare rett ut til han, at han må laste ned vipps og at du og han heretter må dele på matutgiftene. Hver gang du har handlet, sender du han en vippsforespørsel med det samme på halve beløpet :)

Wow, for et mannfolk! :sjokkbla:

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow, for et mannfolk! :sjokkbla:

Ja, det kan du si. Som sagt, jeg skammer meg den dag i dag over å ha hatt en forbindelse med den fyren. For en sleip snylter! 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan du si. Som sagt, jeg skammer meg den dag i dag over å ha hatt en forbindelse med den fyren. For en sleip snylter! 

Han som burde skamme seg, ikke deg. Lurer på hvordan han er den dag idag! :fnise:

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han som burde skamme seg, ikke deg. Lurer på hvordan han er den dag idag! :fnise:

Det har ikke gått så bra for han, etter hva jeg forstår. Han ser ut som et fugleskremsel, skal jeg dømme etter bildene på Facebook og i en avisartikkel jeg fant en gang. Han sto frem i avisen som lutfattig...

Siden han har mistet ungdommens glød og gode utseende, er det nok ikke like lett for han å få kvinner til å betale alt for seg lenger. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at du mister interessen, ts. Gjerrighet må være den aller minst attraktive egenskapen. Hittil har alle i tråden vært enige med deg, bortsett fra en mann, som av uforståelige grunner sympatiserer med gjerrigknarken.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke sikkert han tenker på det i det hele tatt. Prat sammen og unngå slikt grums, så funker ting bedre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...