Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber kan vi ta ut 4 uker ferie i sommer. Noen ganger får vi 4 uker sammenhenge men noen ganger har noen av måtte dele opp ferien for å få kabalen til å gå opp. 

I 8 år har det jobbet 2 utenlandske hos oss. De får 4 uker sammenhenge ferie hver sommer pga at de skal reise til hjemlandet og vil være der så lenge som mulig. 

Er dette rettferdig?

Anonymkode: 0989e...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. Men jeg kan jo forstå det. 

Du har forøvrig rett til 3 uker sammenhengende.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er langt verre at de med barn alltid skal ha ferie sammenhengende på bekostning av de som ikke har barn. ALLTID.. 🙄

Personlig synes jeg slike ting bør rulleres så smidig som mulig, men forstår faktisk utenlandske mennesker mer enn de foreldrene som triumfer igjennom sine ønsker på bekostning av andre mer.

Anonymkode: 73014...a0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt rettferdig er det vel ikke, men det kommer jo litt an på hva slags ferier dere andre ser for dere. De færreste nordmenn reiser i fire uker sammenhengende selv om de har fri, dermed er offeret ganske mye mindre for dere hvis dere må dele opp ferien deres enn for de som eventuelt må forkorte den ene av to perioder i året de får se familien sin.

Men du har altså krav på tre uker i strekk, så det skal du ha uansett.

Anonymkode: 6a55a...5dc

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er langt verre at de med barn alltid skal ha ferie sammenhengende på bekostning av de som ikke har barn. ALLTID.. 🙄

Personlig synes jeg slike ting bør rulleres så smidig som mulig, men forstår faktisk utenlandske mennesker mer enn de foreldrene som triumfer igjennom sine ønsker på bekostning av andre mer.

Skjønner de med barn veldig godt . Har ikke barn selv så jobber gjerne når barnehage og sfo er stengt . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal foreldre gjøre da sfo/skole/bhg pålegger de 3 sammenhengende uker ferie i løpet av sommerferien da?

Jeg jobber i en stort firma og kunne ikke brydd meg mindre om når andre får ferie.  Jeg liker å ha ferie på høsten eller midtvinters, da de fleste andre jobber. Vi har også de som skal reise hjem til det landet de kommer fra og fler av de tar alle 5 ukene i samme sleng.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke rettferdig. 

Anonymkode: 11b9c...3eb

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Hva skal foreldre gjøre da sfo/skole/bhg pålegger de 3 sammenhengende uker ferie i løpet av sommerferien da?

Jeg jobber i en stort firma og kunne ikke brydd meg mindre om når andre får ferie.  Jeg liker å ha ferie på høsten eller midtvinters, da de fleste andre jobber. Vi har også de som skal reise hjem til det landet de kommer fra og fler av de tar alle 5 ukene i samme sleng.

Tre uker sammenhengende er jo ikke problemet, for det er det lovpålagt at alle har krav på uansett, foreldre eller ikke. Men det er mange arbeidsplasser som hvert eneste år lar foreldre ta både 4 og 5 uker sammenhengende, ofte på bekostning av andre. 

Og andre deler av året er det ikke tid til å ta ferie siden det er personlige arbeidsoppgaver, hvert fall hos oss (dvs. ikke andre som gjør noen andres oppgaver). 

Anonymkode: e919d...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...