AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Må konstant vugges, skifte stillinger osv for at hun ikke skal klage og bygge seg opp til hylskriking. Kan ikke ligge for seg selv i mer enn ett minutt før det er klaging. På dagtid sover hun utelukkende på meg, våkner hvis jeg legger henne ned. Også på meg klager hun hvis jeg bare sitter stille. På natten sover hun derimot i bedside, og sover ok. Hun var ikke sånn første 2 ukene, da lå hun i timesvis i babynest og sov av gangen, og kunne ligge lenge bare å titte rundt seg. Også har det bare blitt verre og verre. Føler ikke det er mageknip som plager henne, hun bare klager liksom. Som at hun har blitt bortskjemt med å bli holdt konstant, selv om jeg vet at nyfødte ikke kan bli bortskjemt på den måten. Blitt såpass ille at jeg ikke vil være sammen med andre folk, fordi hun er så klagete og misfornøyd hele tiden Noen råd, annet enn bæresele? Anonymkode: 98c83...9df
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Får hun nok mat? En av mine var slik, fullammet men for han var ikke Det nok, rett og slett. Anonymkode: 013db...acc 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får hun nok mat? En av mine var slik, fullammet men for han var ikke Det nok, rett og slett. Anonymkode: 013db...acc Får morsmelkerstatning hver 3.time. Spiser til hun ikke vil ha mer Rart om hun blir sulten igjen så fort? Spiser i snitt 120ml til hvert måltid, litt mindre på natt.. Anonymkode: 98c83...9df
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Hun er en high need baby, og ikke av den mest ekstreme sorten, siden hun sover for seg selv på natt. Det høres helt normalt ut, babyer er slitsomme. De forandrer seg stadig, så det som var lett kan bli vanskelig og omvendt. Anonymkode: 7288f...72f 10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Les om high need baby. Min første var veldig slikt tilfelle. Han måtte ha fysisk kontakt hele natten også... Anonymkode: 987a9...c51 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Vår var sånn, det var melkeproteinallergi. Anonymkode: 3112a...638
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Sånn er mammalivet. Har ikke sovet en natt sammenhengende siden 2018. Det er tøft! Anonymkode: ad1f5...57f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Min er 7 uker og helt lik - bortsett fra at han er frimerke også om natten. Ikke liker han vogn eller bæresele heller... Anonymkode: 9ebb9...2f3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 En baby på 5 uker klager ikke. Alvorlig talt, den har behov som må dekkes, den sitter ikke og sutrer for å plage deg. Hvordan trodde du det skulle bli å få baby egentlig? Anonymkode: b03b5...881 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Høres normalt ut. Du skjemmer ikke babyen bort ved å ha den inntil hele tiden. De kommer til å ha ørten faser hvor de er mer klengete. Jeg brukte en sånn cozyfix for avlastning for armene. Jeg har hatt flaskebaby selv og du kunne evt prøvd å bytte type flaske for å se om det kan hjelpe. Anbefaler mam antikolikk for eksempel. Jeg merket forskjell på babyen når jeg byttet til den. Hvis ikke det hjelper kan du teste en annen type mme https://www.apotera.no/mam-easy-start-anti-colic-tateflaske-260ml-bla?gclid=EAIaIQobChMIjKHov6iD8AIVEOqyCh1EoAYFEAQYAyABEgJIZ_D_BwE Anonymkode: 07847...14e 1
Mammantilm Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Hei 😊 jeg ville tatt en tur til kiropraktor som spesialiserer seg på spedbarn. Om så bare for å utelukke evt plager. Vi var hos kiro med baby på 5/6 uker, viste seg at han hadde flere låsninger i rygg/nakke som gjorde at han slet med å ligge på rygg blant annet. Sikkert annet som plaget lille også pga det. To behandlinger og vi fikk en «ny» baby 😊 Håper det løser seg, god klem til deg ❤️🤗
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Kan væra melkeproteinallergi. Anonymkode: 2c574...1d1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Les om "de vanskelige periodene". 5 uker er en slik. Anonymkode: 2c42e...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan væra melkeproteinallergi. Anonymkode: 2c574...1d1 Hvorfor kan babyer bli urolige av det? Har de smerter i magen eller andre steder? Virker ikke som at hun har vondt noe sted, og sover godt på natten og i vogna. TS Anonymkode: 98c83...9df
Tordensky Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Her falt mye på plass da jeg leste om de vanskelige periodene: https://www.babyverden.no/Baby/Oppdragelse/Dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/ Det var som å lese om min baby, som endret seg omtrent over natten! Det varte en uke ca, og så var ting gått seg til og lettere å håndtere for baby, og oss. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor kan babyer bli urolige av det? Har de smerter i magen eller andre steder? Virker ikke som at hun har vondt noe sted, og sover godt på natten og i vogna. TS Anonymkode: 98c83...9df Melkeproteinallergi og stille refluks hører sammen. Så om barnet bare sover PÅ deg på dagtid så er det et eksempel som lindrer dette. Babyer kan bli urolige pga. smerter og ubehag, mye gråt, plages egentlig konstant, trenger oxytocin (din hudkontakt) for å lindre smertene. Du bør prøve melkeproteinfri MME og se om det hjelper. Anonymkode: 06236...626
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sånn er mammalivet. Har ikke sovet en natt sammenhengende siden 2018. Det er tøft! Anonymkode: ad1f5...57f Blir så lei av slike unyttige svar. NEI, sånn ER ikke mammalivet. Dette er én versjon av mammalivet, og den er kjip as fuck mens det står på. Jeg skjønner godt at TS søker råd. Min versjon av mammalivet er en baby som sover, er fornøyd og bare gråter når han er sulten eller har litt knip i magen. Hadde blitt desperat og lett etter råd sjæl, og blitt enda mer irritert over svar som "sånn er det bare" enn det jeg med en rolig baby blir. Anonymkode: 4d8f1...88b 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Du ba om tips; bæretøy og tålmodighet. Det går i bølger, og de periodene baby har stort behov for nærkontakt, er det bare å tilfredsstille det. Øv på at både du og mannen kan ha mini i bæretøy, vi skiftet i perioder annenhver kveld så en av oss kunne ligge på sofaen mens den andre gjorde knebøy i gangen. Gå turer med mini på magen og podcast på øret Anonymkode: ba9a2...355 1
Flamme Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 18.18): Får morsmelkerstatning hver 3.time. Spiser til hun ikke vil ha mer Rart om hun blir sulten igjen så fort? Spiser i snitt 120ml til hvert måltid, litt mindre på natt.. Anonymkode: 98c83...9df Hvorfor gir du mat bare hver 3. time? En baby på 5 uker kan være sulten igjen etter 5 minutter, 15 minutter, 20 minutter, 1 time, 2 timer... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå