AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Kjæresten min har fått jobb som innebærer at han drar med båt til ett annet land. Han blir borte i 8 uker av gangen, og har ikke dekning ombord. Jeg prøver å være støttende til jobben men ser egentlig på dette som slutten på forholdet. Hører bare mye om folk som er utro på båt, i tillegg ser jeg ikke hvordan vi skal ha ett forhold med så lite kontakt. Man glemmer sikkert personen og følelsene når man ikke ser hverandre eller snakker på så lang tid? Prøver å støtte han i det, og vet han ønsket denne jobben. Likevel sier han at han ikke vil ta den om det ødelegger for oss, noe jeg tenker det gjør men ikke ønsker å si. Jeg vil jo ikke stå i veien for at han skal tjene mye penger og ha en god jobb slik jeg vet han ønsker. Er bare kjempe lei meg og trist, har noen råd eller tenker dette kommer til å gå bra? Anonymkode: cfc09...c4c
GammelKaktus Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Jeg kjenner flere som har partner som jobber over lengre tid borte fra hjemmet, man kan jo ikke annet enn stole på de hvis man skal være i et forhold. Vil en først være utro så trenger en nok ikke å jobbe på båt for å gjøre det. Det vil gå bra hvis begge er innstilt på at ting skal gå bra og vil bevare forholdet. Når det er sagt så kjenner jeg bare etablerte par som har denne ordningen, altså vært sammen 8+ år og har barn, virker som om det funker bra. Selvstendige damer (og en mann) som ordner opp med det meste selv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Jeg ville nok vært ærlig om tankene du har uansett.. ellers blir det jo som å lyve. Det er vanskelig for han å skulle ta et informert valg hvis ikke. Hva tenker han selv kommer til å skje med forholdet? Den delen med uten dekning høres tungt ut. Hvor lenge er han hjemme i mellom? Jeg skjønner at du synes dette er trist, men du høres ut som en fin og støttende kjæreste. Anonymkode: 31242...c02
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Skjønner at det er skremmende. Men syns det er litt dumt å gi opp før dere har prøvd og i tillegg beskylde ham utroskap før han har tatt imot jobben. Jeg jobber borte 4 uker av gangen. Kona mi kan selvfølge ikke være 100 % sikker på at jeg er trofast, men hun har valgt å stole på meg. Det samme gjelder andre veien. Jeg vet det er krevende for henne når jeg er borte, og jeg gjør alt i min makt for å avlaste med husarbeid og oppfølging av barna når jeg er hjemme. Anonymkode: 3b5fe...867 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Utroskap hadde ikke vært problemet, men 8 uker borte fra meg og særlig barna hadde vært uaktuelt Anonymkode: d802c...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå