Gå til innhold

Går vg1, vg2, vg3, og vg4 innenfor utdanning og arbeidserfaring under 23/5 regelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått vg1 og vg2 på skole og vg3 og 4 under lærling. Har også et år på folkehøgskole, + tatt opp alle de 6 faga for å oppnå generell studiekompetanse. 

Men oppfyller jeg 5 års arbeids/utdannings kravet? 

Anonymkode: e0e06...f30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, mest sannsynlig gjør du det. Det kommer an på om du har gått heltid på vgs/lærling og hvor mye oppmøte du hadde på fhs.

Du kan lese mer om det her: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

Anonymkode: ad664...ba7

Jeg gikk fulltid, men jeg hadde ikke fellesfaga (det er grunnen til jeg måtte ta 25/5 regelen) Men mens de andre hadde fellesfag, så var jeg ute i praksis, men jeg har ingen dokumentasjon på at jeg var i praksis. Vet ikke hvem jeg skal kontakte for det og det er jo noen år siden nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk fulltid, men jeg hadde ikke fellesfaga (det er grunnen til jeg måtte ta 25/5 regelen) Men mens de andre hadde fellesfag, så var jeg ute i praksis, men jeg har ingen dokumentasjon på at jeg var i praksis. Vet ikke hvem jeg skal kontakte for det og det er jo noen år siden nå. 

Da har du ikke fullt timetall og det regnes ikke som et helt år dessverre. Kan ikke se noe i listen om at praksis i stedet for fellesfag kan telle med. 

Anbefaler at du kontakter Samordna for å høre om du oppfyller kravet og hva du ev. kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har du ikke fullt timetall og det regnes ikke som et helt år dessverre. Kan ikke se noe i listen om at praksis i stedet for fellesfag kan telle med. 

Anbefaler at du kontakter Samordna for å høre om du oppfyller kravet og hva du ev. kan gjøre. 

Praksis for fellesfag er jo for at man skal fylle opp timene sine. Eller så kunne man like godt vært hjemme og gjøre skole mener jeg. 

Ja. Jeg skal kontakte de på mandag. Takk for svar 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Praksis for fellesfag er jo for at man skal fylle opp timene sine. Eller så kunne man like godt vært hjemme og gjøre skole mener jeg. 

Ja. Jeg skal kontakte de på mandag. Takk for svar 😄

Men praksis i stedet for fellesfag er ikke et eget fag, og teller derfor ikke på timetallet du har på vitnemål/kompetansebevis fra vgs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men praksis i stedet for fellesfag er ikke et eget fag, og teller derfor ikke på timetallet du har på vitnemål/kompetansebevis fra vgs.

Nei, i know. Så burde i utgangspunktet får en arbeidsattest eller noe fra der jeg var i praksis. Men har sendt mail til fylkeskommunen og får høre hva de sier ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...