AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 (endret) På forhånd BEKLAGER bildet, men min baby kommer rett og slett før min stolthet her.... Baby har rundet 7 mnd og har kommet godt i gang med fast føde. Han har vært hard i magen, men i dag kom det en bleie. Man leser jo over alt at hvit avføring er farlig! Og i dag var det hvitt i bleie hans.. Men er dette det de mener i farlig hvit bleie? Ellers er den jo absolutt ikke hvit.. Må jeg kontakte legevakt? Eller er dette normalt? Spoiler Anonymkode: 10ba8...8d6 Bilde lagt i spoiler. Edie, adm. Endret 19. april 2021 av Edie
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Litt vanskelig å se ut i fra bildet men er du sikker på at det hvite ikke bare er lo fra bleien? Anonymkode: f6f76...d45 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt vanskelig å se ut i fra bildet men er du sikker på at det hvite ikke bare er lo fra bleien? Anonymkode: f6f76...d45 Hm, det tenkte jeg rett og slett ikke på! Kanskje?? Har i hvert fall aldri opplevd det med bleiene før. Baby har jo dog heller aldri vært så hard i magen, så der kanskje fester seg annerledes Ts Anonymkode: 10ba8...8d6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Bruker dere sinksalve? Ungen min får sånn bajs når vi har smurt 😉 Sånn ellers ville jeg ikke vært bekymret. Den bæsjen ser helt normal ut 😊 Hvis sønnen din ofte er hard i magen, så kan dere prøve med litt malt i grøten/melka (start med en ts) 😉 Anonymkode: 8e3f6...e78 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker dere sinksalve? Ungen min får sånn bajs når vi har smurt 😉 Sånn ellers ville jeg ikke vært bekymret. Den bæsjen ser helt normal ut 😊 Hvis sønnen din ofte er hard i magen, så kan dere prøve med litt malt i grøten/melka (start med en ts) 😉 Anonymkode: 8e3f6...e78 Ja!! Du har helt rett.. hadde smurt med inotyol (tror jeg den heter!) Så da er der kanskje den altså!! Herlefred, takk! Følte seg teit når en poster bilde av avføring på nett, men hva gjør man ikke 😂 Som regel aldri hard, men gikk litt tregt de siste dagene. Ts Anonymkode: 10ba8...8d6 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Da tror jeg du skal være ganske sikker på at det er sinksalven som har skylda for det hvite! Inotynol er veldig bra, men er også skikkelig "seig", så den setter seg godt i bajsen! 😅 Bedre å spørre og få svar enn å gå og lure!🙌 Anonymkode: 8e3f6...e78 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Haha ikke lett å være engstelig😂 Sønnen vår får skikkelig sebrabæsj hvis vi har smurt med inotyol😅 Anonymkode: bd847...f76
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha ikke lett å være engstelig😂 Sønnen vår får skikkelig sebrabæsj hvis vi har smurt med inotyol😅 Anonymkode: bd847...f76 Blir så glad av å lese disse svarene 😂🤍 ts!! Anonymkode: 10ba8...8d6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Uhh..æsj, bæsj men den er brun den der. Anonymkode: bfe0f...d31
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Videre kommer det helt sikkert mange flere "æsj" meldinger, det er helt ok - men jeg advarte dere, og dere gikk likevel inn å kikket 😁 jeg har dog fått svar, og logger av ! Takk 🤍 TS Anonymkode: 10ba8...8d6 7
Cer3s Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Tror ikke du trenger å bekymre deg, ser ut som salve som nevnt tidligere her 😁 fra hva jeg har forstått er hele bæsjen hvit eller store deler av den hvis noe er alvorlig. Men følg såklart godt med på neste bleie 😊 gi gjerne lille sviskemos/saft mot hard mage i noen dager ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hm, det tenkte jeg rett og slett ikke på! Kanskje?? Har i hvert fall aldri opplevd det med bleiene før. Baby har jo dog heller aldri vært så hard i magen, så der kanskje fester seg annerledes Ts Anonymkode: 10ba8...8d6 Iallfall jeg ville gitt litt avførende. Da kan jeg anbefale veldig modne men enda friske bananer, veldig modne men enda friske pærer, aprikoser som du har lagt i vann over natta, skyller ut vannet på morgen, koker i vann og så moser med stavmikser så kan du fryse det du ikke bruker og gi litt og litt fungerer bra på å myke opp bæsjen, sviskemos på glass fra nestle, extra virgin kaldpresset olivenolje gir både fett på kroppen og smører tarmene (f.eks 5ml, men obs at feil oljer kan gjøre at det hoper seg opp skadelig fett i kroppen til babyen). Anonymkode: 65dbb...de9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Måtte le litt av denne tråden, den er jo litt søt på sin egen, særegne måte. 😅🤣💩 Anonymkode: 19cd1...82e 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Lurte på eksakt det samme da vår sønn var nesten like gammel. Slik var hans avføring og, og litt slim, beige-aktiv, merkelig bæsj. Var slik over uker.. gikk over Anonymkode: 2d306...7b2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 Den bæsjen såg ganske sunn ut. Hadde vore bekymra om heile var kvite. Anonymkode: 553c3...62a
Frekkulf Skrevet 18. april 2021 #16 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 15.16): På forhånd BEKLAGER bildet, men min baby kommer rett og slett før min stolthet her.... Baby har rundet 7 mnd og har kommet godt i gang med fast føde. Han har vært hard i magen, men i dag kom det en bleie. Man leser jo over alt at hvit avføring er farlig! Og i dag var det hvitt i bleie hans.. Men er dette det de mener i farlig hvit bleie? Ellers er den jo absolutt ikke hvit.. Må jeg kontakte legevakt? Eller er dette normalt? Anonymkode: 10ba8...8d6 Æsj. Dette burde du holdt seg for god til.
Edie Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 Ryddet for avsporinger. Bildet i HI er lagt i spoiler. Edie, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå