Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer om det er mange her som tror på overnaturlige fenomener? Lurer også på om noen har erfaring med "klarsynte"? Fortell gjerne om dine opplevelser. Jeg er en skeptiker, men veldig fasinert likevel 🤩 Har selv opplevd noen uhyggelige episoder, men det er nok ting som i teorien kan ha en eller annen naturlig forklaring 😅

Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet

Ja, det finnes mer mellom himmel og jord, men tror ikke på alt eller alle, er mer åpen for 'noe'.

Gjest questioner
Skrevet

JA - jeg tror det er noe der ute vi ikke kan begripe, og som vi dermed helle ikke kan fornekte. Jeg tror vår verden, vår atmosfære, er full av energier.

Nå tror feks ikke jeg på Gud som sådan, men jeg tror allikevel Gud er en energi, og jeg kan ikke si at Gud ikke finnes bare fordi det ikke kan bevises. Det kan nemlig ikke motbevises heller. Jesus vet vi at levde, så den er grei, men historiene rundt han kan like godt være fantasi og forherligelse som noe annet, historier på folkemunne som endrer seg ettersom de blir fortalt videre og videre gjennom generasjoner.

Skulle ikke gjøre dette til en religiøs debatt, det var bare for å illustrere.

Ellers har jeg MANGE historier jeg kan fortelle. Både egne opplevelser og historier jeg har blitt fortalt, mye fra slekt og nære venner.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke på det overnaturlige.

Anonymkode: e7b3e...ec7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg! Men jeg kaller det ikke overnaturlig da, mer som en videre versjon av virkeligheten enn den vitenskapen har bevist.

Anonymkode: 84576...300

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg.

Anonymkode: 7a0a1...ea4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg tror at det er mer enn det vi bare ser. 

Jeg har hatt illebefinnende der jeg har opplevd noen som kan minnes om munker som har stått rundt meg og jobbet med meg før jeg kom til meg selv igjen. Spesielt syn og følelsen jeg hadde var helt rolig, jeg visste de hjalp meg selv om jeg ikke forsto hva de sa. 

Jeg har fått varsler som jeg har sett bort fra, har brent meg kraftig alle gangene. 

Jeg ble healet en gang av en som fikk haike med oss, han ville gi penger i gjengjeld men vi takket nei, han tilbudte meg da healing noe jeg takket ja til etter en del mas fra hans side. Jeg var smertefri i måneder og god i noen år før jeg ble dårlig igjen. Virkningen kom umiddelbart. 

Har opplevd mye mye mer som har vært spesielt.. 

Anonymkode: bae9e...181

• Liker 6
Skrevet

Jeg er klar til å bli overbevist av hva som helst, men slike påstander har ganske enkelt ikke overholdt sin bevisbyrde.

Får fysisk vondt hver gang noen sier "jeg vet ikke hva det var, så det må ha vært [reiki, spøkelser, astrologi, gud, homeopati, aliens, at noen kunne kommunisere med de døde - pick your poison]".

Hvis man ikke forstår en gitt opplevelse, så er det rasjonelle steget å stanse der. Hvordan går man frem for å utelukke alle andre muligheter? Kunne det likegjerne være usynlige feer som flyr rundt? Eller hva med en helt naturlig forklaring?

Universet vi lever i er helt utrolig, fra det utenkelige antall galakser og planeter der ute, til planeten vi lever på med fascinerende dyreliv og planteliv. Vi mennesker prøver å forstå alt det kompliserte som skjer rundt oss med våre avanserte apehjerner. Det er sånn sett kanskje ikke rart at vi brukte "magi" for å forklare en del av det i eldre tid. Men at vi fortsatt klamrer oss til pseudovitenskap som enten er bevist at ikke stemmer, eller ikke er bevist at stemmer etter at vi har funnet en metode som gir gode, testbare modeller av hvordan verden rundt oss fungerer er forbi min forstand.

Kunne man ikke heller bare late som f.eks fysikk eller biologi er en form for magi, studere det like godt som noen gjør pseudovitenskap og gjøre en reell forskjell for menneskeheten? Kanskje kunne den personen som valgte molekylærbiologi istedenfor astrologi blitt den personen som kurerte kreft?

• Liker 3
Gjest Frankenstein1
Skrevet

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som vitenskapen ikke har oppdaget enda. Men jeg ser ikke på det som overnaturlig, jeg tror det bare er en del av naturen som vi også har tilgang til, bare at vi ikke har dekodet det enda. Men jeg sluker absolutt ikke hva som helst.

Skrevet

Jeg trur på at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi selv kan forstå.

Jeg har selv opplevd uforklarlige ting og uansett hvor mye jeg vender og vrir på det, så finnes det ingen logisk forklaring.

Kan nevne noe jeg ikke finner forklaring på. Jeg kom hjem fra tidligvakt og skulle sove ett par timer før eksen og barna skulle komme hjem. Vi hadde en hund som aldri sov i senga til noen av oss. Hunden ville ikke engang være i 2 etasje i huset hvor vi hadde soverommene.

Jeg hadde ikke sovnet ennå da jeg kjenner at madrassen rører på seg i beinenden på min side. Det kjentes rett og slett ut som noen satte seg rolig ned og satt der 1-2 min for så å reise seg rolig opp igjen. Jeg så ingen og jeg var helt alene hjemme. Dette har jeg opplevd 2 ganger og uten at jeg kan forklare hvorfor så hadde jeg en følelse av at det var min avdøde mormor. Hun har aldri vært hjemme hos meg da hun levde engang.

Andre ting jeg har opplevd er at ett rom i huset blir jeg nærmest kvalt av å være i. Vi snakket aldri om dette til barna, men de kom selv og sa fra de var veldig små at det var skummelt på akkurat det rommet. Det rommet er også ett soverom, men har aldri vært brukt til annet enn oppbevaring. Hva det er med det rommet vet jeg ikke, men selv den dag i dag så er det ekkelt å være der. Nå er barna mine voksne og de nekter å gå på det rommet.

Om jeg har tro på alt fra Åndenes makt vet jeg ikke, men at folk opplever ting de ikke kan forklare trur jeg på.

• Liker 4
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det gjør jeg! Men jeg kaller det ikke overnaturlig da, mer som en videre versjon av virkeligheten enn den vitenskapen har bevist.

Anonymkode: 84576...300

Dette!

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva man legger i «det overnaturlige». Her er svaret både ja og nei. Hadde noen spurt om jeg trodde på law of attraction, spøkelser,  eller det som Märtha tror på, hadde svaret vært nei. 

Anonymkode: dd626...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på overnaturlige ting som spøkelser, poltergeister, medium, at ENKELTE mennesker kan være klarsynte og demon-besettelser for eksempel. Elsker også å lese om forskjellig folketro. Kan varmt anbefale Aaron Mahnke's TV-serie og podcast, begge heter: Lore. 
Tror riktignok ikke på gud og engler. 

Må sies at jeg i tenårene var helt besatt av å se på serier som "Most Haunted", "Paranormal investigators", "Ghost hunters", "Ancient Aliens", "I was possessed" og lignende. Kan være senskader fra det 😅

Anonymkode: 5b674...d10

AnonymBruker
Skrevet

Niks, men har stor tro på at det er mange mennesker som har snev av psykiske lidelser.

Anonymkode: c85b3...b43

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det gjør jeg. Jeg tror på spøkelser, ånder, reinkarnasjon, liv etter døden, skytsengler, engler osv. Jeg har opplevd uforklarlige ting som gjør at jeg tror på dette. Jeg tror at det er mer mellom himmel og jord som vi ikke har oppdaget ennå. 

Jeg er en agnostisk teist - jeg er ikke sikker, men tror Gud eksisterer. Jeg tror det finnes en høyere makt som passer på oss. 

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Skrevet
Lawyam skrev (På 16.4.2021 den 16.55):

Ja, det finnes mer mellom himmel og jord, men tror ikke på alt eller alle, er mer åpen for 'noe'.

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...