Gå til innhold

Jeg klarer ikke å stoppe å overspise hver dag!! (J18)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg feit og ekkel fordi jeg spiser så mye hele tiden. Klarer meg ganske bra når foreldrene mine er hjemme, men med én gang de skal ut en tur løper jeg til kjøleskapet uten å greie å stanse meg selv:(

Anonymkode: 87699...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enten spiser jeg nesten ingenting eller så spiser jeg altfor mye... Klarer liksom ikke å finne en sunn balanse. Hvis jeg spiser en skive med brunost f.eks. eller hvis jeg får en bolle av foreldrene mine tenker jeg at da kan jeg like gjerne spise alt jeg vil fordi jeg uansett ikke blir tynnere av å spise det

Anonymkode: 87699...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Sliter masse med det for tiden. 

Anonymkode: dbe7a...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sikker på at du vet hva som er riktig mengde egentlig. Spiser man det kroppen trenger skal man ikke trenge overspising. Bedre å spise faste måltider og ellers kose seg med maten.

Anonymkode: 57904...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er sikker på at du vet hva som er riktig mengde egentlig. Spiser man det kroppen trenger skal man ikke trenge overspising. Bedre å spise faste måltider og ellers kose seg med maten.

Greia med overspising er at man mister helt kontroll. Man er ikke dum. Man vet jo at man spiser for mye. 

Anonymkode: dbe7a...0b3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå handler overspising om noe psykisk da

Anonymkode: 5346e...2ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje en psykolog kan hjelpe deg og finne ut hvorfor og hjelpe deg til å bryte sirkelen. Det er lettere nå som du er 18 enn senere i livet, så det burde du absolutt vurdere. Få kontroll med litt hjelp når du ikke klarer selv. Lykke til :)

Anonymkode: bb6ff...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...