AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Alle venninnene mine har et hav med sko, mange av de samler på sko. Klesskapene blir aldri store nok mtp mengden klær, enkelte klær har de glemt at de hadde. Jeg på min side hater å ha klær jeg aldri bruker. Dvs, noen plagg har jeg men det er klær jeg f.eks har arvet osv. Men utenom det har jeg det veldig tomt i klesskapet mitt i forhold til andre. Går gjennom det regelmessig og selger unna/gir bort. Det å ha "hundre sko", jeg forstår liksom ikke hvorfor folk orker? 20 forskjellige pumps osv. Det tar jo opp mye plass. Jeg har vel 2 par med klassiske høye heler som jeg bytter ut nå og da når de blir utslitte. Flere damer som er sånn? 🙈 Anonymkode: 76c62...497 5
CorvusCorax Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Liker å variere, og hater å kaste/gi bort... Klær kommer alltid tilbake i motebildet på en eller annen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Samme her. Jeg er meget opptatt av klær og stil (ikke mote), men har en relativt liten garderobe, og jeg har aldri samlet på sko. Det hadde jeg heller ikke hatt råd til, for å være ærlig. (Det kan jo hende at garderoben min hadde vært enorm om budsjettet mitt var enormt?) Anonymkode: adb74...91e 2
Diamant20 Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Jeg har heller ikke mye og kvitter meg med det jeg ikke bruker. Har en del treningstøy, men det er fordi jeg trener nesten hver dag og trenger det. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 14.32): Alle venninnene mine har et hav med sko, mange av de samler på sko. Klesskapene blir aldri store nok mtp mengden klær, enkelte klær har de glemt at de hadde. Jeg på min side hater å ha klær jeg aldri bruker. Dvs, noen plagg har jeg men det er klær jeg f.eks har arvet osv. Men utenom det har jeg det veldig tomt i klesskapet mitt i forhold til andre. Går gjennom det regelmessig og selger unna/gir bort. Det å ha "hundre sko", jeg forstår liksom ikke hvorfor folk orker? 20 forskjellige pumps osv. Det tar jo opp mye plass. Jeg har vel 2 par med klassiske høye heler som jeg bytter ut nå og da når de blir utslitte. Flere damer som er sånn? 🙈 Anonymkode: 76c62...497 Jeg skulle gjerne vært som deg, jeg får det bare ikke til. Teorien min er at klærne ikke er bra nok. (Jeg mener oppriktig at teorien stemmer, men samtidig gir det bare incentiv til å kjøpe enda mer klær i jakten på det optimale - håpløst!) F.eks, jeg kan ikke ha kun to treningstightsen, for ingen er optimale. Den kan brukes til yoga, men ikke til grappling for da nupper den, den funker til grappling men er så stygg at jeg ikke vil ha den til yoga, den er fin og kul så kan brukes til støvletter og lag topp, den er for lav i livet og den er for høy. Det skjørtet er fint og behagelig men har ikke lommer, dette skjørtet har lommer men er litt kortere enn jeg ideelle sett skulle ønske, dette har en glidelås som gnager litt på hoften, etc etc. Jakker? Må ha tre vinterjakker. En pen, en til stall, en semi-vanntett. Må ha to regnjakker: en lang og en vanlig. En ullkåpe, en skinnjakke, en tynn boblejakke, en annen tynn boblejakke til stallen, en vindjakke, en ullfrotte-jakke, en ullfleecejakke, to strikka ulljakker (forskjellig bruk: en kofte og en mer cardigan aktig med dype lommer). To hettejakker, for den ene er kulest men den andre har glidelås på lommene. Hvordan klarer man seg med bare et par jakker? I Norge? Og sko? Må ha sandaler. Et hverdagspar til stall og strand og turer, og et pent par til om man skal pynte seg. Ballerinasko, et par svarte og et par med morsom farge. Joggesko, et par til ute, og et par til innendørstrening. Fjellsko, både et par lette til skogsturer, og et par kraftige til toppturer i steinur. Ridesko, og ridestøvler. Vinterstøvler; saueskinsstøvletter til pent, og selskinnstøvler til de kaldeste dagene. Ullforede lærstøvler til mellomkalde litt fuktige dager. Brune behagelige støvletter og svarte behagelige støvletter til vår/høst/sommer. Gummistøvler. Bunadsko. Et par høyhælte pensko. Altså - jeg skjønner ikke hvordan man skal kunne ha for eksempel 3 par sko? Så kommer det også an på hvordan man lever. Bor man i Oslo, jobber på kontor med casual neat kleskode, møter venner på kafe og barer og sånn, så klarer man seg kanskje med et par skjørt, et par bluser og topper, en cardigan og en pen god jakke, satt på spissen. Har man hest eller hund, klatrer, går mye fjellturer og skogsturer, går på salsadans, driver med yoga, liker å gå på byen og samtidig jobber på kontor, må man ha mye mer variasjon av klær. Anonymkode: b3d65...6f5 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 Diamant20 skrev (1 time siden): Jeg har heller ikke mye og kvitter meg med det jeg ikke bruker. Har en del treningstøy, men det er fordi jeg trener nesten hver dag og trenger det. Jeg har alt for mye treningsklær selv, men man MÅ stengt tatt ikke ha mer enn 2-3 sportsbh'er, 2-3 treningstopper og 2-3 underdeler samme om man trener 1-2 ganger per dag. Det tørker jo til neste dag om man vasker det... Anonymkode: b3d65...6f5 1
Diamant20 Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har alt for mye treningsklær selv, men man MÅ stengt tatt ikke ha mer enn 2-3 sportsbh'er, 2-3 treningstopper og 2-3 underdeler samme om man trener 1-2 ganger per dag. Det tørker jo til neste dag om man vasker det... Anonymkode: b3d65...6f5 Jeg gidder ikke å vaske så ofte. Også vil jeg fylle maskinen når jeg vasker, men kjøper en del klær brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 Ønsker absolutt å kvitte meg med en del selv. Kasta 3 par sko i går. Mere skal med. Har ikke så da, men mer enn nok. Har også liten leilighet men kjeller. Er litt lei av gangen skap-kjeller--- bli liggende i kjeller. Men det er jo mye minner, kule ting som jeg ikke har hjerte til å kaste eller gi bort. Anonymkode: afce4...14d
Gjest BittenTei Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 Her svømmer huset i klær og sko. Ungene og jeg har altfor mye, har tidvis vært shoppegal innenfor visse rammer- spesielt mtp barneklær. Skal gyve løs på alt av klær - 100 % ryddeguru Marie Kondo style - når jeg får tid og overskudd. Blir bare mer sliten av alle klærne, evig klesvask osv 🙄 Pleier å "kaste" / gi bort noen søppelposer 2 ganger i året. Har for øvrig shoppestopp nå, hatt siden 1.nyttårsdag 😅😂
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Jeg er nok spesiell, men jeg har lite klær og sko. Ca. 10 bukser og 15 overdeler. Bare 4 penkjoler og 10-15 jakker (både penjakker og vanlige utejakker). Sko har jeg veldig få par av. Gir bort til Fretex når de er slitte, samme med klær. Jeg har bare aldri vært en samler og prioriterer ikke å handle ofte. Bruker uniform på jobb da, ellers hadde jeg kjøpt oftere klær og sko. Er dame på 36 og har to barn 50%. Anonymkode: f18e1...eac 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 Jeg er minimalist på alle områder, også klær og sko. Så Marie Kondo-serien på Netflix, men fulgte allerede rådene hennes innså jeg. Har to jeans, fem vinterkjoler, fem sommerkjoler, to cardigans, tre singletter, to gensere og litt turtøy. Nok undertøy til en drøy uke. Ett par sko i hver kategori. Jeg trives veldig godt med dette. Alt passer meg perfekt, byttes kun ut når det er utslitt, jeg har alltid noe å ha på meg som jeg føler meg vel i. Ingenting jeg ikke bruker. Anonymkode: 38b65...97d 2
Minitroll Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 Har veldig liten garderobe. Mindre enn 150 plagg inkl yttertøy.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #14 Skrevet 18. april 2021 Har lite selv, rullerer på 4 jeans og 3 par sko Anonymkode: bd86c...553
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #15 Skrevet 18. april 2021 Jeg er oppvokst at jeg bor i de klær og skoene før jeg kaster dem. Men har endel klær som jeg ikke bruker da, men har bare 3 par sko, vintersko, sommersko og joggesko. Forstår ikke heller vitsen med å ha for mye sko og vesker, da jeg bare har en veske og har den til den er slitt og kjøper meg ny veske. Men skal bruke mer av klærene jeg har nå jeg nå holder på å gå ned i vekt. Endel av klærene er litt trange ennå. Anonymkode: ccb39...b6e
S4050-R40B Skrevet 18. april 2021 #17 Skrevet 18. april 2021 (endret) Jeg har en av de Ikea Malm kommodene (Bredde: 80 cm Dybde: 48 cm Høyde: 123 cm Bredde på skuff (innvendig mål): 72 cm Dybde på skuff (innvendig mål): 43 cm) Med alt mitt tøy. Nederste skuffen er kun sengetøy. Ene øverste lille skuffen er vanter,luer og skjerf. 3 par sko. 3 ytterjakker. 2 vesker og 2 ryggsekker. Absolutt hater å shoppe, og har virkelig ikke behov for mer tøy😄 Endret 18. april 2021 av S4050-R40B .
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 Jeg har under 30 plagg i min hverdagsgarderobe, f.eks 3 par jeans i stedet for 10. Har ca 10 par sko totalt med alt av fest og vinter og sommer inkludert. Har bittelitt treningstøy (2 fulle sett) og en del hjemmeklær, men det er det. Vet jeg har færre klær enn de fleste Liker å være minimalistisk, og jeg elsker hvert eneste plagg jeg har. Ingenting som jeg unngår å bruke, og det er lett å kle seg når man liker alle plaggene man eier. Det jeg ikke lengre liker deler vi først på i vennegjengen (klesbyttekveld i normale tider), så prøver jeg å selge via Tise. Selges det ikke i løpet av noen mnd donerer jeg det, men jeg prøver å kvitte meg med det på en mer ansvarlig måte først. Anonymkode: 2df85...053
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Jeg har veldig lite, men skulle gjerne hatt mer. Pga flytting over til/ fra utlandet måtte jeg starte på nytt og jeg har dårlig råd så det tar noen år. Anonymkode: dd02c...05c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 Akkurat nå kunne jeg nok kastet ut 4/5 av klesskapet. Men så kommer hverdagen igjen. Med jobbreiser, restaurantbesøk, venninnekvelder, utenlandsturer, representasjon, familiesammenkomster, bryllup, og alt mulig annet. I og med at jeg er en person som liker å ha samme nyansen av blått i silkesjalet som på hælene, og en veske som både matcher i farge og hardware med resten av det jeg skal ha på meg, da blir det litt klær ut av det. Anonymkode: 28470...ef8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå