AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Leste et annet innlegg her om at man ikke kan lære seg egenskaper som ikke eksisterte gjennom ens oppvekst. Tråden om at toppledere har fancy navn. Jeg har bodd forskjellige steder og jobbet forskjellige steder og folk har vært veldig forskjellige. Jeg er fra arbeiderklasse på bygda men har også vært ganske tett på vestkantfolk. Jeg føler det egentlig er ganske dødfødt å få mer disse egenskapene disse har. Jeg kjenner forresten en som er vokst opp på gård der jeg er fra, som har veldig høy utdannelse og veldig god råd og bor på oslos vestkant nå. Så det går vel an? Men mamma har alltid vært forsiktig og ganske uviten om det meste. Har savnet at hun visste litt mer generelt om ting. Hun kan ting innenfor sin utdannelse men utenom det er hun helt borte. Må spørre andre om råd, aldri hatt noe makt eller status og kanskje vært litt kjedelig fordi hun har vært kjempe redd for hva andre mener og tenker. Jeg er selv ung voksen og har blitt slik selv. Skulle ønske jeg turte mer, men jeg ser at jeg selv har tendensen til å måtte få "aksept" fra de voksne i min familie. Jeg heller er ikke slik autoritær med status og er også slik at jeg må ha råd. Hvordan blir man egentlig kvitt egenskaper man ikke setter pris på? Anonymkode: a2619...41d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Man er født med et utganspunkt, et stilas, som ikke lar seg endre. Så påvirkes man av oppvekst, oppdragelse, og enkelthendelser. Men det som kommer etter fødsel kan kun gjøre noe med det som allerede er det. Så «alt» kan ikke tillæres. Personlighet er i stor grad medfødt. Anonymkode: 79860...e87
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Selvtillit og selvfølelse kan påvirkes altså, om det er det du tenker du vil endre på. Anonymkode: 79860...e87
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man er født med et utganspunkt, et stilas, som ikke lar seg endre. Så påvirkes man av oppvekst, oppdragelse, og enkelthendelser. Men det som kommer etter fødsel kan kun gjøre noe med det som allerede er det. Så «alt» kan ikke tillæres. Personlighet er i stor grad medfødt. Anonymkode: 79860...e87 men hvordan slutte å være forsiktig? jeg liker ikke måten jeg er på. Jeg er analyserende, stille, spørrende. Vil heller være mer sprudlende, like meg selv og ikke stille så spørsmål ved alt! Anonymkode: a2619...41d
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Personlighet dannes fra arv og miljø.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Personligheten din styrer i stor grad dine behov og ønsker. Hvordan du går frem for å få oppfylt disse, er tillært. Hvorfor er du forsiktig? Hvorfor er du spørrende? Hvilket grunnbehov ligger bak? Finner du ut av det, kan du endre deg. Anonymkode: 8cac3...208
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Personligheten din styrer i stor grad dine behov og ønsker. Hvordan du går frem for å få oppfylt disse, er tillært. Hvorfor er du forsiktig? Hvorfor er du spørrende? Hvilket grunnbehov ligger bak? Finner du ut av det, kan du endre deg. Anonymkode: 8cac3...208 Jeg lever av fantasien min, jeg tør ikke gjøre virkelighet av det jeg vil. Fordi jeg kanskje på en måte er redd for at opplevelsen skal drepes eller jeg føler meg teit som trodde at det kunne bli så bra. Veldig få interesser i tillegg. Er forsiktig fordi jeg er redd for at drite meg ut Anonymkode: a2619...41d
Sylvelin Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 En kombinasjon fra både arv og miljø.🙂 Jeg ønsker jeg kunne ha forandret min.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Sylvelin skrev (23 minutter siden): En kombinasjon fra både arv og miljø.🙂 Jeg ønsker jeg kunne ha forandret min. og hva er du ? la meg gjette, hun stille, forsiktige og sjenerte. Anonymkode: a2619...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå