Gå til innhold

Hybridsykkel vs. terrengsykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har opptil 2000kr til å kjøpe en brukt sykkel, og ønsker meg en hybrid så jeg både kan drive litt terrengsykling og litt bysykling/transport. Er dårlig utvalg av hybrider ser det ut til, og mtp. prisklassen har det egentlig så mye å si om jeg kjøper terreng- eller hybridsykkel? Fant en terrengsykkel til 700kr som er shinet og klart til å bare hoppe på. Skal ikke drive noe konkurranse eller noe sånt altså, bare for kosen sin skyld. En nakamura om det har noe å si.

Anonymkode: 229ad...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En ting til; har det noe å si om jeg kjøper en herresykkel? Alltid syklet på dem før. Jeg er 173 høy og litt tung uansett.

Anonymkode: 229ad...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes terrengsykkel blir veldig tung å bruke på asfalt, sammenlignet med hybrid, men det fungerer helt fint, det går bare ikke så fort, eller man blir litt mer svett :P Hybrid i skogen fungerer også greit, men ikke der hvor det er veldig ulendt terreng og mye grus. 700kr for en grei sykkel høres bra ut, så om du ikke bryr deg om lavere fart/høyere motstand på asfalt, OG den er i din størrelse, så synes jeg du skal kjøpe den og prøve ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynnere hjul hybrid, sikkert mindre motstand og sykle.

Bredere hjul på terrengsykkel passer for ulent terreng i ulik grad, stier,grus osv

Bedre balanse på bredre hjul, men tyngre og tråkke.

Hybrid funker vell mest der det er flat og lite hindringer, eks by asfalt

Sykler man på grus kan man fort kansje tryne fordi hjulet graver seg ned i grusen din det er smallere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Hvis du skal ha herremodell, vær obs på at det kan være lang avstand fra sete til styre som kan gi det nakkeproblemer. Hybrid triller mye bedre enn terrengsykkel så hvis du skal bruke syklen til asfalt/grusvei så anbefaler jeg den. 

Anonymkode: 00b1d...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...