AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Til dere som har fått baby i år, som i fjor. Lar dere besteforeldre se babyen? Lar dere se få komme på besøk, og holde babyen? Er gravid og har termin snart, og hadde aldri gjort dette selv, men et nysgjerrig på hva dere gjør/har gjort.. Anonymkode: 5b730...e43
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 I år som i fjor? Anonymkode: 8dfb0...a2d 14
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Fikk barn i fjor og ja, både mine og mannens foreldre og besteforeldre får holde, kose og leke med barnet. I starten var vi litt mer tilbakeholdte enn nå, det er svært lite smitte i kommunen, så vi er ikke bekymret Anonymkode: f06b0...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Forstår ikke hva du mener med «i år, som i fjor», men fikk baby i år og ja, besteforeldre har fått sett og holdt baby☺️ Det er ikke så mye smitte her jeg bor, men foreldrene mine hadde nok fått sett barnebarnet uansett. Kanskje de ikke hadde fått holdt dersom de utsatte seg jevnlig for potensielle smittesituasjoner, men sitte litt på avstand og se. Anonymkode: d84fa...807 1
snurk Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Fikk barn i oktober 2020, besteforeldre får møte babyen som normalt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Jeg skal ha barn nå i vår og besteforeldre skal besøke og få holde baby så mye de vil, så lenge de er friske :)! Hvis vaksinering fortsetter som planlagt vil de fleste i den generasjonen ha fått ihvertfall første vaksine før jeg føder, så det er jo bonus. Men om besteforeldre ønsker å være inkludert vil de jo ta alle forholdsregler og ikke utsette seg unødig for smitte og holde seg hjemme om syke. Dette er forøvrig snakk om friske, oppgående mennesker i 50-60åra. Oldeforeldre i 80-90 årene ville jeg vært mer forsiktig med for deres del hvis de ikke er vaksinert. Anonymkode: 318c7...6a0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til dere som har fått baby i år, som i fjor. Lar dere besteforeldre se babyen? Lar dere se få komme på besøk, og holde babyen? Er gravid og har termin snart, og hadde aldri gjort dette selv, men et nysgjerrig på hva dere gjør/har gjort.. Anonymkode: 5b730...e43 Vi venter barn i november, og svigers bor i utlandet. De kommer nok til jul som vanlig... Mine egne foreldre bor i nærheten og får møte babyen så snart vi føler oss klar til det. De er vaksinert mot korona. Anonymkode: 6ec78...138
tussi84 Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Fikk barn i oktober. Både besteforeldre og oldeforeldre har fått holde siden starten. Det er kun regel ikke kom hvis du er syk. Farmor passer han også av og til noen timer. Når det er sagt så har ingen av de så mange andre som de ser. Alle er enten uføre eller blitt pensjonister allerede. Nå er også oldeforeldre fullvaksinert mens besteforeldre får sin første dose rundt disse tider.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Fikk barn i september 2020, og lot selvfølgelig besteforeldre både møte og holde babyen. Det er allmennkunnskap å ikke gå på besøk til nyfødte babyer dersom man føler seg dårlig/syk, pandemi eller ei. Såpass stoler jeg på de rundt meg! Anonymkode: 7751d...903 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Ingen fikk holde før barnet var 3 mnd. Før det hadde vi besøk med avstand og kun av nærmeste familie. Anonymkode: f4fee...dc5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 '"I år som i fjor" betyr noe som har skjedd både i år ig i fjor.. Og ja, der er en selvfølge at besteforeldre får holde. Anonymkode: 2ea7e...da6 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Fikk baby i fjor. Besteforeldrene bor på en annen kant av landet, og har ikke sett babyen så mye fordi vi bor i en kommune hvor det har vært jevnt mye korona-smitte og ofte frarådet med fritidsreiser til og fra. Begge bestefedrene er i risikogruppe. Men de har vært her noen turer når det har vært lite smitte og ingen av oss har hatt luftveissymptomer, og da har de bodd hos oss noen dager og holdt babyen mye. Anonymkode: 74a9f...422
Cer3s Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Fikk baby i 2020, alle besteforeldrene med unntak av svigerfar får holde. Han følger ikke smittevern, driter i munnbind og mener 1 metern er oppskrytt så han holder vi oss langt unna 😅
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Fikk baby nå i mars, de får selvsagt besøke, de tar hensyn til alt av symptomer😊 Anonymkode: 92991...34e 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Fikk barn i juli '20. Barnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn fikk holde gjennom sommeren da det enda var lav smitte. Utover høsten da smitten økte bestemte vi at kun besteforeldre fikk holde. Jeg og mini er hos mine foreldre flere ganger i uken og da får de selvsagt leke og holde på sammen. Bor i Oslo Anonymkode: 13d51...4d3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Fikk barn i desember 2019, ene besteforeldreparet bor i et land med høy smitte og har ikke fått møtt ham enda. Anonymkode: 082aa...1df
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 tussi84 skrev (18 timer siden): Fikk barn i oktober. Både besteforeldre og oldeforeldre har fått holde siden starten. Det er kun regel ikke kom hvis du er syk. Farmor passer han også av og til noen timer. Når det er sagt så har ingen av de så mange andre som de ser. Alle er enten uføre eller blitt pensjonister allerede. Nå er også oldeforeldre fullvaksinert mens besteforeldre får sin første dose rundt disse tider. Skjønner at uføretrygd virkelig går i arv i enkelte familier. Anonymkode: f37b1...677
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Til dere som har fått baby i år, som i fjor. Lar dere besteforeldre se babyen? Lar dere se få komme på besøk, og holde babyen? Er gravid og har termin snart, og hadde aldri gjort dette selv, men et nysgjerrig på hva dere gjør/har gjort.. Anonymkode: 5b730...e43 Hva er galt med å la familien holde Bby'en? Det er jo ikke slik at Bby'en knuser av å bli holdt av andre. Mange kvinner er som deg, skjønner meg ikke på tankegangen deres. Familien min og barnefarens har gledet seg over det lille menneske så lenge. ☺️ Synes det er koselig å se gleden i familien når de holder sitt nyfødte barnebarn i armene. Anonymkode: c1947...baf
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Jeg fikk barn for ca et år siden. Vi har møtt besteforeldre og tanter/onkler. Men litt sjeldnere enn hva som har vært normalt før korona. Har de hatt de minste tegn på sykdom har vi latt være å møtes. Samme fra vår side. Altså ikke noe mer strenge eller mildere enn hva som er vanlig under korona. Anonymkode: 3b4c4...416
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er galt med å la familien holde Bby'en? Det er jo ikke slik at Bby'en knuser av å bli holdt av andre. Mange kvinner er som deg, skjønner meg ikke på tankegangen deres. Familien min og barnefarens har gledet seg over det lille menneske så lenge. ☺️ Synes det er koselig å se gleden i familien når de holder sitt nyfødte barnebarn i armene. Anonymkode: c1947...baf Fordi den kan smittes av korona i disse tider. Anonymkode: a9a5b...4f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå