AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Del Skrevet 16. april 2021 Disse spørsmålene er spesielt rettet mot jenter. Bruker dere kreatin? I så fall har dere merket forskjell med at dere fikk større muskler og/eller ble sterkere? Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken og vurderer å begynne på det, men er så usikker fordi jeg er redd jeg legger på meg og blir "oppblåst" i ansiktet osv.. Anbefaler dere kreatin? Hvor lenge gikk dere på det og tar dere det hver dag? Og hvor mye til dagen? Før/etter trening? Anonymkode: 84480...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Del Skrevet 16. april 2021 Hei! Jeg har brukt kreatin over en lengre periode tidligere (et par poser), men sluttet å bruke det. Jeg merket ikke noe forskjell da jeg tok det, verken positivt eller negativt. Jeg fikk da sannsynligvis nok kreatin i kroppen via mitt normale kosthold, slik at tilskuddet ikke hadde noen effekt. Dersom du har underskudd av kreatin vil du kunne merke god effekt av det, har jeg hørt Anonymkode: 0784b...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Hei Desverre ikke jente men har erfaring på trening og ulike kostilskudd Kreatin monohydrat var noe av det første jeg startet med når jeg var 17-18år kansje. Det kreatinet er i pulverform, og krever en oppladningsfase altså man tar flere doser iløpe av en dag. Eke 5dager 4doser 5gram pr dag, deretter tar man bare 1 dose for vedlikehold eller før trening. Som man vet så finnes også kreatin i kjøtt, men det det må da store mengder kjøtt til for og klare få nå samme mengde, sånn sett er det enklere med et kreatin tilskudd. Kreatin binder vann inn i musklene, noe som medføre støre volum størrelse, og eventult styrke. Mange bruker dette i kraftsport eks,det er ikke uvanelig og gå opp noen kg når man starter på dette men det er er kun vann. Og dette forsvinner når man eventuelt slutter. Det finnes også ulike typer kreatin som eks ikke er bare pulver, eks piller. Disse trenger inne oppladningsfase, det vil at man kun tar det før trening eks. Vanelig kreatin må brytes ned i magen, enkelte typer er Ph-bufret som betyr at det mister mindre effekt ved nedbrytning i magen til avfallstoffer. Et eks på et kreatin som dette er krealkalyn, man trenger heller ikke og innta store mengder vann for og bruke dette som ved vanelig kreatin. Personelig synes jeg kreatin av denne typen (piller) er enklere og bruke, mindre hokus pokus, bare og ta før trening, og må ikke ta det hver dag, bare på trening. Ulempen koster mer. Endret 19. april 2021 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå