Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har etablert meg med en skikkelig fin mann. Han er som regel en helt utrolig god pappa, en oppmerksom og raus samboer og flink i jobben sin. Vi har vært sammen i 15 år, og har to barn. 

Vi har hatt mange tøffe perioder før, men det er mange år siden nå. Det siste året har derimot vært veldig tøft for oss. Han har nok vært veldig stresset i forbindelse med jobb, og sikkert hatt mye dårlig samvittighet ovenfor ungene og meg. Dette har gjort at vi har hatt noen stygge krangler, hvor han har sagt ganske stygge ting til meg, og det er overhodet ikke sånn jeg kjenner han. 

Han har virkelig gjort en enorm jobb for å endre dette, og det har blitt mye bedre den siste tiden. Alikevel så føler jeg meg så såra, og blir ikke helt «ferdig» med våre tidligere krangler. Kjenner at de sårende tingene han har sagt sitter veldig godt i meg. Så fort vi har en diskusjon eller er uenige så kommer alle følelsene opp for min del, og jeg vil bare be han komme seg ut. Jeg sier så klart ikke det, men det er slik det føles. 

Til vanlig føler jeg det ikke på denne måten, og det er ingenting jeg ønsker mer enn at vi skal få til forholdet. Alikevel så slipper ikke vonde følelsene, og følelsen av å bli svikta. 

Noen med lignende erfaringer? 
Hva kan man gjøre for å gå videre fra det kjipe, og prøve å ha det bra sammen?

Anonymkode: 46382...5c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du skal la det tøffe året være nettopp det, og prøve å gå videre. Det har vært et vondt og tungt år for mange av oss.

Jeg kjenner igjen mye av det du sier fra min mann, han har og sagt sårende ting til meg når han blir sint, men vi har en god kommunikasjon, og har kommet videre etterpå. Og han kan noen ganger blir sint helt uforutsigbart for meg, ettersom det gjerne er jobbsituasjonen som gjør at han sliter.

Jeg ser at det er grunner til at mannen sier sårende ting til meg. Det er hele situasjonen med at vi føler oss låst med korona, det er vinter, det er jobb, han er dritlei og det er jeg også, og så mange flere småting som slår inn når hele verden er smittet av en pandemi. 

Og selv om jeg også føler på det han har sagt etterpå, så ser jeg også årsaken til at han blir sånn at han sier sårende ting til meg. Han blir sint pga situasjonen, og da sier han ting han ikke mener. Men ja, vi har hatt våre stunder vi også nå i vinter, der jeg så for meg egen bolig og kunne slippe han. 

Men vi begge er så glade i hverandre.

Løsningen vår er å gjøre hyggelige ting sammen, gjøre sånne ting som vi gjorde da vi var på datingstadiet. Så nå planlegger vi mange turer. Vi skal dra på turer med campingvogn og i telt, og rett og slett skape flere hyggelige stunder sammen. Det gjør vi hjemme også, men det hjelper å komme seg ut og gjøre noe annerledes. 

Campingvogn og telt er fordi vi har to hunder, og det er ikke så lett å leie seg inn på Airbnb med dem. Men det er utrolig mange fine Airbnb-steder å leie seg inn på for å få litt pause fra hverdagen, og noen gode opplevelser. 

Anonymkode: bca40...3e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har han sagt?

Anonymkode: 28e60...81f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror du skal la det tøffe året være nettopp det, og prøve å gå videre. Det har vært et vondt og tungt år for mange av oss.

Jeg kjenner igjen mye av det du sier fra min mann, han har og sagt sårende ting til meg når han blir sint, men vi har en god kommunikasjon, og har kommet videre etterpå. Og han kan noen ganger blir sint helt uforutsigbart for meg, ettersom det gjerne er jobbsituasjonen som gjør at han sliter.

Jeg ser at det er grunner til at mannen sier sårende ting til meg. Det er hele situasjonen med at vi føler oss låst med korona, det er vinter, det er jobb, han er dritlei og det er jeg også, og så mange flere småting som slår inn når hele verden er smittet av en pandemi. 

Og selv om jeg også føler på det han har sagt etterpå, så ser jeg også årsaken til at han blir sånn at han sier sårende ting til meg. Han blir sint pga situasjonen, og da sier han ting han ikke mener. Men ja, vi har hatt våre stunder vi også nå i vinter, der jeg så for meg egen bolig og kunne slippe han. 

Men vi begge er så glade i hverandre.

Løsningen vår er å gjøre hyggelige ting sammen, gjøre sånne ting som vi gjorde da vi var på datingstadiet. Så nå planlegger vi mange turer. Vi skal dra på turer med campingvogn og i telt, og rett og slett skape flere hyggelige stunder sammen. Det gjør vi hjemme også, men det hjelper å komme seg ut og gjøre noe annerledes. 

Campingvogn og telt er fordi vi har to hunder, og det er ikke så lett å leie seg inn på Airbnb med dem. Men det er utrolig mange fine Airbnb-steder å leie seg inn på for å få litt pause fra hverdagen, og noen gode opplevelser. 

Anonymkode: bca40...3e5

Takk for svar, hjelper veldig å høre at vi ikke er unike❤️

Vanskelig å akseptere at man kan elske noen så høyt i ett øyeblikk, for så i neste å ønske seg en leilighet alene og ha unger 50/50.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har han sagt?

Anonymkode: 28e60...81f

Det er snakk om nedlatende kommentarer, ingen skjellsord. 

gjerne noe sånt som «du har jo ikke gjort en dritt i dag uansett», «du setter jo ingen grenser for barna, bare surrer» «hold kjeft» osv.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar, hjelper veldig å høre at vi ikke er unike❤️

Vanskelig å akseptere at man kan elske noen så høyt i ett øyeblikk, for så i neste å ønske seg en leilighet alene og ha unger 50/50.

Jeg har det også slik nå. Begge to med hjemmekontor i 13 måneder sammenhengene og 4 barn som har hatt mye hjemmeskole til og fra over mange måneder, gjør sitt til at jeg bare har lyst til å reise fra alt noen ganger. Men.. som man sier.. alt blir bra, etterhvert 😊

Anonymkode: 8ab78...bc5

AnonymBruker
Skrevet

Kunne skrevet det samme. Jeg har en sperre fått og det skal lite til før garden fyker opp! Jeg håper jeg kan klare å komme videre og at vi lærer oss å kommunikasere....

Anonymkode: 7b936...5a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...