Gå til innhold

Mensmurring vs murring tidlig graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker veldig å bli/være gravid denne måneden, og blir sikkert litt sprø av alle tegnene jeg kjenner eller innbiller meg at jeg kjenner. Prøver også sammenligne med hvordan jeg kjente det i tidligere graviditet, men vanskelig å huske.

Er det noen som kjenner forskjell på mensmurringer og murringer/smerter i magen ved tidlig graviditet? Om jeg får mensen og ikke er gravid, kommer den 21. eller 22.april, men har siden helgen kjent murringer, og noen kraftige stikk på høyre side. Har også ømhet i korsryggen som har vart i litt over en uke nå.

Men nå i dag og i går, har jeg fått den følelsen av at mensen kan komme "når som helst." Og fremdeles kjenner jeg ømhet/smerte på sidene nederst i magen. Tror jeg kjente det slik en av gangene jeg bl gravid, og ikke tenkte jeg var gravid. Begynte å ta premolut fordi jeg følte at mensen kunne komme om et par dager, pga. hyttetur og ville utsette mensen. Men tok en test noen dager etter fordi jeg følte noe annerledes, og var gravid.

Er det i det hele tatt noen måte å vite forskjellen på smerter/ømhet før mens og før man oppdager graviditet? Takknemlig for svar.

Tror jeg er ca. 8DPO, tok en graviditetstest i dag som var negativ.

Anonymkode: c83ee...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har hatt mensmurringer på samme måte som før mensen de gangene jeg har vært gravid. Jeg har en del murringer som kan være smertefulle mellom eggløsning og mens til vanlig, særlig den siste uken før mensen. Et par dager før mensen får jeg en slags "slitenhetsfølelse" eller ømhet i nedre del av magen. Det har vært det samme når jeg har vært gravid. Om noe var annerledes, så var det kanskje litt sterkere og tydeligere enn det vanligvis er, men jeg har noen sykluser med mer murringer enn andre ellers også. Jeg var i hvert fall helt sikker på at mensen skulle komme, for det kjentes nøyaktig slik ut.

Anonymkode: 7cd15...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Murringene kommer av det samme, hormoner som ikke har noe med graviditet å gjøre, så det er ikke mulig å skille de. De kan kjennes forskjellige ut fra syklus til syklus, og du kan ha de når du er blitt gravid og du kan ha de når du ikke har blitt gravid. 

Anonymkode: eef70...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anonymkode: 94033...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anonymkode: 94033...7e1

Dette er vel tredje pp, om jeg inkluderer februar rett etter p-pilleslutt.

googlet litt, og fant en gammel tråd på et annet forum som beskriver omtrent akkurat mine "symptomer," øm korsrygg, murringer. Var visst graviditetstegn for minst to i den tråden. Uff, blir helt tullete av å kjenne etter tegn. 😃

https://forum.babyverden.no/threads/mensmurringer-3-4-dager-etter-eggløsning.1634725/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er veldig individuelt. Det eneste som skiller mine mensmurringer fra gravidmurringer, er mangelen på blod som følger. Det er jo noe av det samme som foregår i kroppen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 14.53):

Dette er vel tredje pp, om jeg inkluderer februar rett etter p-pilleslutt.

googlet litt, og fant en gammel tråd på et annet forum som beskriver omtrent akkurat mine "symptomer," øm korsrygg, murringer. Var visst graviditetstegn for minst to i den tråden. Uff, blir helt tullete av å kjenne etter tegn. 😃

https://forum.babyverden.no/threads/mensmurringer-3-4-dager-etter-eggløsning.1634725/

Det beste er å slutte å kjenne etter tegn. Ingen tegn du føler i dpo-land er sikre graviditetstest. Det eneste symptomet som kan oppstå før etter uke 5 ish er uteblitt mens. Ellers er det de samme hormonene som gjør det samme pusset i kroppen, gravid eller ei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/17/2021 at 6:26 PM, AnonymBruker said:

Det beste er å slutte å kjenne etter tegn. Ingen tegn du føler i dpo-land er sikre graviditetstest. Det eneste symptomet som kan oppstå før etter uke 5 ish er uteblitt mens. Ellers er det de samme hormonene som gjør det samme pusset i kroppen, gravid eller ei. 

Dette. Kroppen forbereder seg på mulig graviditet etter hver eggløsning, og det er de samme hormonene som dominerer fram til et befruktet egg har festet seg i livmoren og produserer hcg som forteller kroppen at ja, den er gravid, og som gir de typiske graviditetssymptomene. (Det er dette hormonet som slår ut på graviditetstester også, så en grei huskeregel er at om du har nok hcg i kroppen til å gi ekte symptomer så har du sannsynligvis også nok til at det slår ut på test.)

En ting som lurte meg mye da jeg var prøver var at jeg var så vant til å gå på hormonprevansjon at jeg ikke kjente forskjell på det som viste seg å være helt vanlige etter-eggløsning symptomer kontra graviditetssymptomer. Altså, kroppen kjentes jo annerledes ut enn før, og er det en ting prøvere er flinke til er å kjenne godt etter 😂

Anonymkode: 614ea...129

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...