AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Dette er et spørsmål jeg har lurt på lenge, men som jeg ikke får helt svar på. Er det slik at dere menn blir fortere forelsket i ei jente dersom dere syns hun ligner på dere utseendemessig? Eller generelt har akkurat samme trekk med noe i ansiktet etc? Og dersom det er slik, kan dere fortelle meg psykologien bak det? Er det fordi dere syns dere er så kjekk at dere nesten ser dere selv i ei som ligner dere? Anonymkode: afb6b...d04
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Folk dater ofte folk som ligner litt på foreldre/søsken (som igjen ligner på en selv). Har vel ikke egentlig noe å gjøre med å digge seg sjøl, men at man er tilbøyelig til å like det vante. Anonymkode: 6a983...96a 4
Pia Sofia Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Det går begge veier, men tror ikke folk flest har selvinnsikt på det. Så to forskjellige par på tv i går der de like godt kunne vært tvillinger. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Bare å se på kronprinsen og Mette Marit det,så vet du at det stemmer. Anonymkode: e8e59...837 6
Cuntzilla Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Vi er genetisk skrudd til å like de som ligner oss, så tror det går på tvers av kjønn og er mer eller mindre til stede i alle. Ser mange par som er ganske like, noen er jo nærmest tvillinger. Også par hvor partner kan ligne litt på foreldre eller søsken til den andre. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Jeg synes det like ofte er motsetninger som tiltrekker hverandre. Jeg er lit under snittet høy og mørk, litt sør-europeisk utseende, og de fleste jeg har vært sammen med har vært høye, blonde og blåøyde. Har ikke vært like i ansiktet heller, eneste vi har hatt felles er at vi er slanke og litt muskuløse. Anonymkode: e7eb7...647
Tripptrapp1 Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Cuntzilla skrev (3 timer siden): Vi er genetisk skrudd til å like de som ligner oss, så tror det går på tvers av kjønn og er mer eller mindre til stede i alle. Ser mange par som er ganske like, noen er jo nærmest tvillinger. Også par hvor partner kan ligne litt på foreldre eller søsken til den andre. Går det på rent utseende også? En skulle tvert i mot tro at evolusjonen ville bidratt til at vi ikke vil ha en som ser ut som et speilbilde av oss selv i forhold til å unngå innavl 🤷♀️ Bare en tanke, jeg har ikke noe faglig belegg for den. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Jeg jobbet som servitør engang, og kunden min spurte om jeg var i slekt med moren til eksen min. Jeg svarte nei, men jeg er sammen med sønnen hennes. Han sa at han lurte pga vi var så lik utsendemessig, altså jeg og moren til eksen. Denne kunden var en helt random person før som jeg aldri hadde sett eller truffet Anonymkode: 229e8...f51 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Folk dater ofte folk som ligner litt på foreldre/søsken (som igjen ligner på en selv). Har vel ikke egentlig noe å gjøre med å digge seg sjøl, men at man er tilbøyelig til å like det vante. Anonymkode: 6a983...96a Hæ? Kan da ikke stemme. Man vill da ikke date noen som ligner på sine søsken. Anonymkode: d8952...f44
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Hos endel menn handler det nok om en type narsissisme. Har lagt merke til at menn med mange narsissistiske trekk typisk ender opp med partnere som ligner på de selv og/eller på svigermor. Dette er menn som er selvdiggere (høye tanker om seg selv, liker å studere seg selv i speil og vindusrefeksjoner så snart de får sjansen, beskriver seg selv som "kjekke" osv), så de leter vel etter damer som de kan speile seg i og se seg selv. Anonymkode: c472b...693 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare å se på kronprinsen og Mette Marit det,så vet du at det stemmer. Anonymkode: e8e59...837 Er de så like? En lys og en mørk osv Anonymkode: bfbf1...df1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Jeg fikk sjokk når jeg møtte ex-svigermor for første gang, hun lignet veldig på meg i alt fra hårfarge, struktur, hårmengden til kroppsbygging - og det gjorde exen til exen også. I tillegg var jeg litt eldre enn ham, så jeg tenkte umiddelbart mummy-issues. Han var litt for bortskjemt og egoistisk, så derfor ex. Anonymkode: 1048f...4c5
Gjest irkan90 Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Nei, ingen av eksene mine lignet på moren min eller søsteren min, og de jeg synes er pene ligner ikke veldig på meg. Ikke mer enn hvordan nordmenn flest ligner på hverandre. Fellesnevneren er derimot at de bruker lite eller ingen sminke.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 Jeg er kvinne, men tror ikke spørsmålet er kjønnsbetinget. Jeg blir lettest tiltrukket av de som ligner meg. Hårfarge, øyefarge, ansiktstrekk, kroppsstørrelse (relativt ift kjønnet selvfølgelig.) Anonymkode: ebede...de5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er de så like? En lys og en mørk osv Anonymkode: bfbf1...df1 Ansiktet, og spesielt i fra siden Anonymkode: 659e7...fa7 1
Cuntzilla Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Tripptrapp1 skrev (16 timer siden): Går det på rent utseende også? En skulle tvert i mot tro at evolusjonen ville bidratt til at vi ikke vil ha en som ser ut som et speilbilde av oss selv i forhold til å unngå innavl 🤷♀️ Bare en tanke, jeg har ikke noe faglig belegg for den. Jeg har ikke akkurat doktorgrad i dette selv, men etter det jeg har hørt går det på rent utseende ja. Vi liker det kjente. For å unngå innavl så blir vi ikke seksuelt tiltrukket til de vi har vokst opp sammen med. Da er det ikke utseendet det går på, om du adopterer flere barn med vidt forskjellig utseende så er det likevel liten kjangs for at de som voksne vil være seksuelt tiltrukket av hverandre, fordi de har vært del av samme familieenhet og vokst opp tett sammen. Imens to søsken/halvsøsken som aldri har sett hverandre og møtes først i voksen alder fint kan bli forelsket i hverandre.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Jeg er litt lav, blondt hår, grønne øyne, lubne kinn, litt lubben kropp. Kunne ikke falt for en mann som lignet på meg, det hadde blitt for feminint for meg. Mannen min er nesten 1.90, mørk, blå øyne, litt skjegg og gjennomtrent. Men ser overraskende mange som ligner på hverandre i parforhold! Så mange som ser ut som søsken, og lurer på om de ser det selv 😅 Anonymkode: e30d8...fe8
Gjest questioner Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Aner ikke men ieg ligner veldig på mannen min! Vi har mange like ansiktstrekk, vi fikk spørsmål engang om vi var søsken 😄 Vi er også like i personlighet og tror igrunnen det ikke er så dumt. Dog, vi er kanskje vel konfliktsky begge to 😅
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Jeg har sett det hos en del, og da tenker jeg at de er selvdiggere til 1000. F. eks. siste konen til Bjørndalen. De ligner på en prikk, samme type smil. Anonymkode: 9c914...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå