AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Del Skrevet 16. april 2021 Noen som har klart det? Jeg har det siste året gått ned 15 kg, mye pga. at jeg snuser i stedet for å spise snacks. Nå har lyst å slutte og vet det kommer til å bli tøft, har hatt ganske sterke abstinenser når det har vært tomt for snus før. Noen tips? Anonymkode: 84b58...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 16. april 2021 #2 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg sluttet å snuse (etter mange år, og flere opphold tidligere) nå rett før påske. Så langt går det greit, og jeg har ikke gått opp. Jeg hadde bestemt meg på forhånd om at jeg uansett skulle ha litt færre restriksjoner i påsken, så da var det "lov" å snackse på kvelden (kveldstid etter barn er lagt er det verste for meg). Så jeg anbefaler å legge snusslutten til en periode du uansett har rom for litt ekstra i kaloribudsjettet. For meg fungerte det å ta de første (og tyngste) snusfri dagene rett før ferien, mens jeg uansett stort sett var alene på hjemmekontor. Så fikk jeg fridager med hyttekos med familien, der jeg kunne spise snop og drikke litt vin til kvelds. En annen avgjørende faktor er nok at jeg på forhånd hadde brukt noen måneder på å etablere et mat- og måltidsmønster som passer for meg, så det var ikke vanskelig å "hente seg inn igjen" etter påsken. Det kom noen kilo på i påsken, men de er av igjen nå. Og nedgangen min er lavere enn tidligere, men det anser jeg som midlertidig. Fortsatt er det noen kvelder hvor jeg "må ha noe", men da blir det heller et lite ekstramåltid enn en pose snop. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Del Skrevet 17. april 2021 Er det vanlig å gå ned i vekt når man begynner å snuse? Gikk ned 10 kg de første mnd etter jeg begynte. Føler jeg spiste som før. Anonymkode: 9a9fb...e9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det vanlig å gå ned i vekt når man begynner å snuse? Gikk ned 10 kg de første mnd etter jeg begynte. Føler jeg spiste som før. Anonymkode: 9a9fb...e9f Nei det er ikke vanlig. Nikotin kan gi en økt forbrenning i starten før kroppen blir vant til det, men ikke - 10 kg. Anonymkode: 54b4c...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Del Skrevet 17. april 2021 Jeg etablerte nye spiserutiner før jeg sluttet å røyke for noen år siden. Jeg la på men litt, men ganske ubetydelig. Riktignok begynte jeg senere å snuse...🙄 Anonymkode: b8e43...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei det er ikke vanlig. Nikotin kan gi en økt forbrenning i starten før kroppen blir vant til det, men ikke - 10 kg. Anonymkode: 54b4c...3c8 Det er ganske vanlig. På samme måte som det er vanlig å gå opp når man slutter å røyke eller snuse. Man snacker vanligvis mer hvis man ikke har snusen/røyken. Anonymkode: 4105c...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå