Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er mer opptatt med telefonen når vi prater sammen. Har egentlig alltid vært sånn, men når hu er sammen med venner så er ikke telefonen så viktig. 

Kan være at vi sitter å prater sammen på kjøkkenet, dama får en melding og da går det ikke ann å snakke, for hu klarer ikke da å konsentrere seg om to ting, noe som også har blitt sagt til meg tidligere. 

Poenget mitt er at om vi prater sammen så kan denne meldingen vente. Mulig jeg er smålig på det, men når det skjer så og si alltid. 

Har aldri direkte sagt det til henne, men har sagt mange hint som burde bli forstått hva jeg mener om det. Til og med gjort det samme engang bare for å vise hvor irriterende det er. Ja, det var barnslig av meg. 

Men jeg vet hvordan reaksjonen blir om jeg tar det direkte opp. Så lurer da på om dere har noen tips om hvordan jeg kan ta det opp uten å være så direkte eller at jeg er barnslig om det og burde la det ligge? 

Anonymkode: b8459...3a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden tar du det ikke opp med henne? Hos oss så bruker vi knapt tlf når vi er sammen (og vi bor sammen) fordi vi vil ha fokus på hverandre og den virkelige verdenen. Ikke den virtuelle som skjer igjennom en tlf. Dere må kommunisere!

Anonymkode: 65a46...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

S N A K K    S A M M E N!

Dere er ikke 14 år! Hvis du vil ha det livet du vil ha, så må du ta det opp på en voksen måte. Ikke bare vente med hendene i fanget på at alle puslebitene skal falle på plass. Drømmedama plutselig skal vite hvordan du vil bli 100% lykkelig. Drømmearbeidsplassen kommer plutselig en dag løpende etter deg på gata med jobbtilbud. Det er ikke slik livet fungerer. Er det noe som plager deg, så må du tenke deg om. Analysere det. Hva kan du forbedre selv. Hva er det dama gjør som plager deg? Hvordan får det deg til å føle deg? Hvordan kan du fortelle dette til henne på en saklig og fin og VOKSEN og ikke passiv aggressiv måte?

Anonymkode: 4b794...e3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvordan ta det opp på en ryddig måte? Vet hvordan reaksjonen blir om jeg tar det opp. 

Så jeg er kravstor med å mene dette? Trodde kanskje mange hadde det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du vet hvordan reaksjonen blir om du tar det opp.

Hvordan blir reaksjonen om du tar det opp?

Og hvordan hadde du tatt det opp da?

Anonymkode: 4b794...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Hva så om hun reagerer?

Din reaksjon til slutt er jo at forholdet går i stykker, hun må få en heads up på det.

Er du redd, går du på nåler hjemme? I så fall er ikke mobilen det største problemet, men hennes reaksjoner.

Anonymkode: b0f33...71e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke kravstor. Hadde ikke akseptert dette. 

Anonymkode: 5f5eb...dad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg tok dette opp, og som jeg trodde ble det bråk ut av det. 

Forklarte på en rolig måte at synes ikke det er greit når jeg prøver å prate med deg så er du mer opptatt med telefonen. Føler da at du har null respekt og interesse om hva jeg sier. 

Jeg hører hva du sier, får jeg tilsvar pluss at jeg får andre ting slengt i trynet at jeg ikke gjør ditt og datt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 8.40):

Min samboer er mer opptatt med telefonen når vi prater sammen. Har egentlig alltid vært sånn, men når hu er sammen med venner så er ikke telefonen så viktig. 

Kan være at vi sitter å prater sammen på kjøkkenet, dama får en melding og da går det ikke ann å snakke, for hu klarer ikke da å konsentrere seg om to ting, noe som også har blitt sagt til meg tidligere. 

Poenget mitt er at om vi prater sammen så kan denne meldingen vente. Mulig jeg er smålig på det, men når det skjer så og si alltid. 

Har aldri direkte sagt det til henne, men har sagt mange hint som burde bli forstått hva jeg mener om det. Til og med gjort det samme engang bare for å vise hvor irriterende det er. Ja, det var barnslig av meg. 

Men jeg vet hvordan reaksjonen blir om jeg tar det direkte opp. Så lurer da på om dere har noen tips om hvordan jeg kan ta det opp uten å være så direkte eller at jeg er barnslig om det og burde la det ligge? 

Og hva er problemet her  ?

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg TS 😔 dette er i ferd med å ødelegge mitt forhold også. Om hun ikke tar til seg det du sier, blir forholdet til slutt spist opp av usikkerhet og utrygghet. Du må nok sette hardt mot hardt. Om hun ikke klarer å legge fra seg telefonen, er det noe mer spennende der, enn med deg. Sånn har jeg begynt å tenke, og det er drepen for forholdet 😞

Anonymkode: 983a9...b9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en sånn for noen år tilbake, og ærlig talt var telefonen halve grunnen til at jeg droppet henne. Følte at jeg hele tiden måtte konkurrere med Facebook for å få oppmerksomheten hennes, og "hæ?", "hva sa du?", "må bare svare på denne" var det vanligste hun sa.

Tror ikke man kan forandre sånne folk. Man må enten tåle det, eller gå.

Anonymkode: dc93b...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg datet en sånn for noen år tilbake, og ærlig talt var telefonen halve grunnen til at jeg droppet henne. Følte at jeg hele tiden måtte konkurrere med Facebook for å få oppmerksomheten hennes, og "hæ?", "hva sa du?", "må bare svare på denne" var det vanligste hun sa.

Tror ikke man kan forandre sånne folk. Man må enten tåle det, eller gå.

Anonymkode: dc93b...569

Dette er nok helt rett ja, det er en avhengighet som ikke er lett å få bort. Har akkurat samme problem med min dame. Hun sitter konstant på den telefonen hele tiden. Chatter med alt og alle og det virker som det er et ekstremt behov for å vise frem en perfekt maske der alle skal "pleases" og et vanvittig bekreftelses behov. Så enten lever man med det, eller så må man faktisk gjøre noe med det. Forferdelig turn off til tider og det er tatt opp forsiktig noen ganger ute at det blir noen bedring. Ryker forholdet skal jeg aldri mer inn i et forhold med noen som er ekstreme på SOME.

Anonymkode: dc9af...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...