AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Har bestemt meg for å bli flinkere til å bruke solkrem i ansiktet, da jeg er mye ute for tiden. Innser derimot at det ikke er nok å kun påføre på morgningen. Hvordan påfører dere da solkremen på nytt når dere har på guddommen?😅 Anonymkode: 0e0d8...2e0
Roci Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Hvis du bruker sminke, så kan dette være litt tricky, ja. Du kan prøve å bruke en solspray med høy faktor beregnet på ansiktet, og passe på at du bruker tilstrekkelig mengde. Det kan du gjøre ved å spraye i flere omganger. Du kan også prøve den langtidsvirkende solkremen til EVY Technology - den kommer i skumform, skal være testet for å holde i 6 timer og kan påføres utenpå sminke med en beautyblender eller tilsvarende.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Så lenge man ikke svetter, og stort sett holder seg borte fra sola, synes jeg den holder fint hele dagen. Om jeg virkelig er eksponert for sol dropper jeg ansiktssminke, og prioriterer beskyttelse. Anonymkode: f851c...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Roci skrev (4 timer siden): Hvis du bruker sminke, så kan dette være litt tricky, ja. Du kan prøve å bruke en solspray med høy faktor beregnet på ansiktet, og passe på at du bruker tilstrekkelig mengde. Det kan du gjøre ved å spraye i flere omganger. Du kan også prøve den langtidsvirkende solkremen til EVY Technology - den kommer i skumform, skal være testet for å holde i 6 timer og kan påføres utenpå sminke med en beautyblender eller tilsvarende. Jeg smører vanlig solkrem over sminken senere på dagen, den har vel fortsatt effekt selv om den legges over? Anonymkode: b06f7...b89
Roci Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg smører vanlig solkrem over sminken senere på dagen, den har vel fortsatt effekt selv om den legges over? Anonymkode: b06f7...b89 Ja, men husk at du må bruke en mengde tilsvsrende en teskje for ansikt og hals dersom du skal oppnå full beskyttelse.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Roci skrev (1 minutt siden): Ja, men husk at du må bruke en mengde tilsvsrende en teskje for ansikt og hals dersom du skal oppnå full beskyttelse. Jeg skjønner ikke det, alt dette trekker ikke inn, men ligger som et lag utenpå huden. Det er mye igjen fra første gang jeg smører om morgenen også. Det er rett og slett ikke plass. Er ikke den måleenheten beregnet ut i fra at man gnir av solkrem i løpet av dagen? For det gjør jeg tydelig vis ikke:) Anonymkode: b06f7...b89
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Ansikts mist med spf bruker oppå sminke Anonymkode: 8ac02...be1 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Bruker solkrem som fuktighetskrem og påfører med en gang ansiktet er vasket om morgenen. Ingen sminke. Påfører enda en gang og lar det trekke inn før jeg går ut, hvis jeg skal være ute en stund. Kommer an på om jeg svetter, tørker meg i panna, blir sittende i skygge utendørs el.l. men påfører igjen hvis jeg kjenner for det. Bedre med litt ekstra krem påsmurt enn å bli hummerrød og brent på kvelden fordi en tok sjansen på at "det holder sikkert for resten av dagen" og så oppdage at en feilet stygt. Alt blir en vane. Påfør, påfør og påfør hele sommersesongen.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så lenge man ikke svetter, og stort sett holder seg borte fra sola, synes jeg den holder fint hele dagen. Om jeg virkelig er eksponert for sol dropper jeg ansiktssminke, og prioriterer beskyttelse. Anonymkode: f851c...2d8 Å være eksponert for sola er EK del av jobben min. Kunne nok droppet ansiktssminke til tider, men er deilig å føle seg litt fresh innimellom🤗 Anonymkode: 0e0d8...2e0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Smører bare på nytt. La være å fuge inn huden med all unødvendig dritsminke først. Da ser du bedre ut når du blir eldre også Anonymkode: 3eef2...65b 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Jeg bruker Origins Ginzing (SPF 40) som dagkrem, den har farge i seg som også jevner ut hudtonen og fungerer som en slags mild «foundation», i alle fall for min del. Har sluttet nesten helt å bruke pudder etter at jeg oppdaget denne, sist jeg gjorde det var julaften eller nyttårsaften - og jeg brukte det daglig før. 😅 Påfører bare en gang om dagen siden jeg jobber innendørs, men skal jeg være mye ute kan det nok hende jeg påfører den oftere. Har bare brukt den siden i høst så er ikke helt sikker på hvordan jeg løser det til sommeren, men helt siden jeg prøvde den første gang har jeg vært hekta. Får en så fantastisk fin glød av den, ikke gir den meg kviser heller! Anonymkode: 2af9e...a56
Roci Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skjønner ikke det, alt dette trekker ikke inn, men ligger som et lag utenpå huden. Det er mye igjen fra første gang jeg smører om morgenen også. Det er rett og slett ikke plass. Er ikke den måleenheten beregnet ut i fra at man gnir av solkrem i løpet av dagen? For det gjør jeg tydelig vis ikke:) Anonymkode: b06f7...b89 Beskyttelseseffekten i solkrem brytes gradvis ned av UV-stråling, ikke bare av solkremen gnis av. Men som sagt, dette med solkrem og sminke er tricky.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Bruker det som fuktighetskrem, etter det mineralpudder fra Irendale med solfaktor, påfører solkrem sikkert 3 ganger minst når det er sol ute-blandes med det lette mineralpudderet men det synes ikke. Anonymkode: 7c368...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå