AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Jeg gikk på en sti i en skog (ikke veldig tett skog) ved der jeg bor, i ca 20 min i går. Hadde glemt myggnettingen hjemme. Babyen min på 11 mnd sov i vogna. Er redd for flått og slikt. Er det noen særlig sjans for at hun kan ha blitt bitt av det, uten at jeg har lagt merke til det? Anonymkode: 9063d...14e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Om du ikke ser flåttmerker eller en flått er svaret nei. Anonymkode: 0a344...9f1 2
Whistler Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Flått som biter setter seg fast. Det kommer du til å legge merke til. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Den deiser jo ikke oppi barnevogna uten videre. Den sitter på høyt gress og venter på at du går i det gresset slik at den kan klamre seg fast til leggen din. Så kryper den til et egnet sted på deg (armhuler, baksiden av kneet osv) før den biter hull og suger blod. En barnevogn er trygg. Anonymkode: 3f6e9...2e9 3
MammaLinda Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Sjekk barnet for flått som du sjekker deg selv for flått i sommerhalvåret? Uavhengig om du har ungen i vogn med myggnetting eller ikke😇
Sirah Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Sjekk ungen godt når du kommer hjem. Man kan ikke holde seg innendørs hele sommeren pga redsel for flått. Kom deg ut i skogen og sjekk ekstra nøye på både deg selv og barnet etterpå Du ser flåtten for å si det sånn. Forferdelig ekle kryp 😩 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den deiser jo ikke oppi barnevogna uten videre. Den sitter på høyt gress og venter på at du går i det gresset slik at den kan klamre seg fast til leggen din. Så kryper den til et egnet sted på deg (armhuler, baksiden av kneet osv) før den biter hull og suger blod. En barnevogn er trygg. Anonymkode: 3f6e9...2e9 Det spørs jo hvor ts bor og hvilken flått-tetthet området har. Folk bor i områder der tettheten er så stor at man får flått på altanen. Ts: flått setter seg på hva som helst som er i kontakt med buskas eller gress. Så kryper den (imponerende raskt for et så lite småkryp) retning hud. Det er ikke umulig for en flått å krype fra buksebeinet ditt via jakken din, over på vognen og ned i en bag. Er det veldig sannsynlig? Nei. Men du må, som alle andre foreldre med barn i områder med flott, sjekke barnet hver eneste kveld fra april og ut oktober til det er stort nok til å utføre oppgaven selv. Det er uansett ikke noe bry - en sjekker jo selvsagt seg selv hver dag. Anonymkode: 4c6b0...129 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Min på seks mnd fikk en ørliten flått da hun lå oppi vogna. Aner ikke hvordan. Men uansett, jeg fant den med flåttsjekk så all good👍(Vi var i Risør) Anonymkode: 9e8ad...e5b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Min på seks mnd fikk en ørliten flått da hun lå oppi vogna. Aner ikke hvordan. Men uansett, jeg fant den med flåttsjekk så all good👍(Vi var i Risør) Anonymkode: 9e8ad...e5b Hvor på babyen var flåtten? Anonymkode: 9063d...14e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Takk for svar, alle sammen 🌷 Anonymkode: 9063d...14e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Trenger jo ikke å gå i skoen for å få flått. Jeg fikk 7 stk på meg på terrassen, i Sandnes sentrum! Hadde ikke hage eller trær selv, bare noen potteplanter. Anonymkode: 54343...f7d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor på babyen var flåtten? Anonymkode: 9063d...14e På magen, rett under navlen. Pitteliten. Såvidt jeg fant den😅 Anonymkode: 9e8ad...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå