Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå i uke 38+2 og er så klar for å bli ferdig med denne graviditeten. 

Forrige gang ble jeg satt igang på termin og er spendt på om nr 2 kommer før eller etter termin. 

Hvilke tegn hadde dere på at fødselen var rett rundt hjørnet? 

Her er det masse nedpress, masse murringer, masse kynnere.. Kroppen føles så tung og jeg blir sliten bare av å gå over stuegulvet 😅 

Ikke minst er det mye dårlig samvittighet for første barnet da hun vil sitte mye på fanget, bli løftet opp og bært, danset med, leke på gulvet.. Men jeg er så stor og tung at jeg klarer ikke annet enn å sitte på sofaen.. Jeg vil føde NÅ! 

Anonymkode: 2e5a7...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme! Har termin i dag, og har hatt smertefulle nedpress, mye murringer i mage og rygg og MYE kynnere i 4 uker nå! Hatt lette rier ved noen anledninger den siste uken nå, men de avtar🙄🙈Føler det sånn som deg, utrolig tungt særlig for psyken å gå sånn å vente når man føler seg helt ubrukelig! Lei av å ha så mange tegn uten at det skjer noe!😫

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du igangsatt til termin med forige?

Anonymkode: 350f9...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Gikk med kynnere, murringer og nedpress i fra uke 33, fødte 40+3.

Dagene før var lik de andre, før det plutselig startet på termin. 

Anonymkode: 4853a...91d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor ble du igangsatt til termin med forige?

Anonymkode: 350f9...b0f

På grunn av høyt blodtrykk 

Anonymkode: 2e5a7...326

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noen tegn på forhånd med mine to. 

Anonymkode: 70e5b...524

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn what so ever på begge svangerskapene. Rier og fødsel på termindato. 

Hadde likevel mye kynnere i begge svangerskapene, men i andre hadde jeg flere murringer og følte meg generelt sliten. 

Eneste tegnet på at jeg kom til å føde snart var fordi det nærmet seg med dager 😂

Anonymkode: 30fa6...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn her heller, var å handlet på Bohus kvelden før riene kom den natten😅 Våknet av noen smerter jeg trodde var luftsmerter, så feil kunne jeg ta!

Anonymkode: 3002e...431

AnonymBruker
Skrevet

Hadde murringer og nedpress i flere uker, han kom likevel 10 dager over termin. Kan tro jeg var lei da 🤓 Men sånn rett før-rett før fødselen - ingenting. Jeg visste jo at det ville skje når som helst, men var ikke noen «tegn» i forkant. Når det først skjedde så skjedde det brått på, selvom man ventet på det hehe :) 

Anonymkode: a95d0...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kynnere og nedpress i tre uker. Siste uka kjente jeg ingenting. Kom på kontroll 2 dager over termin og bad om å bli "strippet", hun prøvde, men fikk det ikke til fordi jeg var helt umoden 😂 jeg hylgråt på legekontoret, haha. Fikk papirer og dato for igangsetting - men vannet gikk uten noen forvarsel og jeg fødte samme natt jeg var helt umoden 😉

Anonymkode: 97db7...02e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk en merkelig, rikelig oransje utflod. Vannaktig men knalloransje. Måtte bruke bind.

Da jeg fortalte dette til bestevenninnen min(som hadde født en gang) insisterte hun på at jeg MÅTTE ringe fødeavdelingen og høre, særlig siden jeg hadde så forbannet vondt i ryggen i tillegg. Ryggsmertene kom i bankende tak, til og fra hele dagen. Ikke noe i magen, bare korsryggen.

Så jeg ringte, og de sa liksom "Ja, du får vel komme inn en tur da, så får vi se på det".

Jeg var akkurat 8 måneder på vei. Og samme kvelden fødte jeg. Hadde 6 cm åpning da jeg og mannen kom gående inn på fødeavdelingen 1½ time før barnet var ute 😛  (godt jeg ikke visste at jeg hadde fått så stor åpning da vi dro, for vi tok oss gooood tid og dro innom og leverte noen leide videofilmer på veien til sykehuset, liksom...)

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde kynnere og nedpress i tre uker. Siste uka kjente jeg ingenting. Kom på kontroll 2 dager over termin og bad om å bli "strippet", hun prøvde, men fikk det ikke til fordi jeg var helt umoden 😂 jeg hylgråt på legekontoret, haha. Fikk papirer og dato for igangsetting - men vannet gikk uten noen forvarsel og jeg fødte samme natt jeg var helt umoden 😉

Jeg er ikke ts, men dette gav meg litt håp! Har vært på overtidskontroll i dag og fikk samme beskjed; helt umoden! Ble så skuffet og lei meg😳 Men jeg har ikke fått noe dato for igangsetting da, får jeg spørre om hvorfor fikk du det kun to dager over termin?

Anonymkode: d70b7...883

AnonymBruker
Skrevet

Null, niks, nada fram til vannet gikk dagen før termin. 

Anonymkode: 01978...765

AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann så slappet jeg av i senga 5 dager før termin og var på mobilen, så hørte jeg  plutselig en liten lyd fra magen. Jeg reiste meg opp og der gikk vannet samtidig som jeg fikk den første rien.

Med andremann så dro jeg til sykehuset i uke 35+2 med kynnere, hun som sjekket meg sa at  jeg kommer nok til å gå gravid flere uker til. Det var ikke noe tegn til fødsel. Samme kveld så gikk vannet og riene startet rundt 18 timer senere.

Anonymkode: 843bd...696

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men dette gav meg litt håp! Har vært på overtidskontroll i dag og fikk samme beskjed; helt umoden! Ble så skuffet og lei meg😳 Men jeg har ikke fått noe dato for igangsetting da, får jeg spørre om hvorfor fikk du det kun to dager over termin?

Anonymkode: d70b7...883

Jeg var så engstelig for å gå lenge over. Møtte opp med statistikk papirer 😅 nevnte og på at man faktisk kan kreve igangsetting når man er 6 dager på overtid.. Men det er jo mye bedre for baby å komme uten igangsetting så klart.. man glemmer dog alt sånt når man er veldig lei og føler seg grusom, vet alt om det 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...