Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg bachelor, planlegger master neste år. Matchet med en fin fyr på tinder, ikke møtt enda, men snakket om det. Spurte hva han drev med og han jobbet i butikk (virket ikke som han hadde noen form for utdanning) og er 8 år eldre. Dette høres kanskje overfladisk ut fra min side, men det ble ett litt rellt spørsmål hvis man skal tenke litt på fremtiden. Noen med erfaring? 

Anonymkode: f1579...c76

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleluring
Skrevet

Det har da ingen ting og si.... Det er hvor da personen er mot deg og hvordan deres forhold er. Ikke om man er ufør, jobber i butikk eller er utdannet tannlege...  Noe så dumt!!! 

Skrevet

Nøyaktig hva tenker du kan bli problem? 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ganske stor fare for løs tilknytning til arbeidslivet og perioder med ustabil inntekt. Dette igjen kan føre til usikkerhet og andre negative følelser. 

Jeg er gift med en mann uten utdanning. Det er til tider slitsomt. 

Hold deg bare unna, om du liker å ha det stabilt. 

Anonymkode: 3011a...e68

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad for at min samboer ikke tenker sånn, i alle fall. Jeg hadde ikke videregående en gang da vi traff hverandre. 

Og hvis du tenker pengemessig: min bror uten utdannelse tjener mer enn samboer med bachelor. 

Jeg utdanner meg nå, tar en master. Jeg har høyere snitt en samboer og, og kom inn på studier han ikke hadde kommet inn på, den gangen han tok vgs. Gjør det meg noe smartere enn han? Nei. Ble jeg så utrolig mye smartere det året jeg tok vgs? Nei. Kan dumme mennesker karre seg gjennom en utdannelse? Ja. Min samboer et utrolig morsom og intelligent, men det er ikke pga hans bachelor. 

Jeg ser ikke problemet så lenge han trives i jobben, og har til mat på bordet. 

Anonymkode: 19c15...956

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Og hva mener du er problemet her? Han har da jobb? Han kan sikkert mye som du ikke kan? 

Anonymkode: 0a0fa...6ce

• Liker 10
Skrevet

Det handler om mer enn utdannelse, mer hvordan de ser på livet, hvordan de kommuniserer og behandler deg. 

Jeg har to langvarige forhold, der begge slet når jeg først begynte på høyskolestudier (nr 1), og den andre da jeg tok master og begynte å tjene mer enn ham. Kommentarer og stress rundt min utdanning, gjorde relasjonen veldig vanskelig. Det samme ift felles referanserammer og synet på livet. 

Du kan jo ta opp fremtidsplaner, og se om du kan tenke deg å bli sammen med en som muligens tar utdanning/ustabil inntekt. Ikke sikkert det skjer, men bør forberedt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville oppfordra ham til å ta fagbrev i butikk eller fagskole ihvertfall. 

Anonymkode: c3eef...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selv har jeg bachelor, planlegger master neste år. Matchet med en fin fyr på tinder, ikke møtt enda, men snakket om det. Spurte hva han drev med og han jobbet i butikk (virket ikke som han hadde noen form for utdanning) og er 8 år eldre. Dette høres kanskje overfladisk ut fra min side, men det ble ett litt rellt spørsmål hvis man skal tenke litt på fremtiden. Noen med erfaring? 

Anonymkode: f1579...c76

Hvorfor ikke se om du treffer noen på studiet? Det er vel nesten lettere det. 

Kall meg overfladisk men jeg sveiper vekk de som jobber i butikk. Jeg vil ha noen som har utdanning og muligheter til høyere lønn etterhvert. Så kan vi skaffe oss stort flott hus for det er dyrt nok å bo her jeg bor. (Oslo) Men hadde jeg bodd på bygda hadde jeg ikke brydd meg. 

Anonymkode: ed2b0...186

Skrevet

Kjærlighet bør komme av en følelse av at du liker han, ikke av utdanning!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være han eier butikken for alt du vet :)

Anonymkode: f05b2...ede

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Butikkjobb er ikke akkurat fremtidsrettet. Hvor mange slike jobber vil forsvinne de neste 10-20 årene?

Anonymkode: 0e0d8...93c

AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet har ikke grenser. Du kan forestille deg drømmemannen, men elske en helt annen enn den du kunne forestille deg. 

Anonymkode: 2870e...d22

Gjest byråkrati
Skrevet

Jeg tror at med ditt enorme intellekt vil du slite med å date en lavere intelligent person fra arbeidsklassen. I verste fall risikerer du å bli smittet med lav IQ. Lurt å holde avstand

Skrevet

Mye spydige svar her. Det er vel naturlig å søke noen som er noenlunde lik seg selv både mtp verdier og interesser. Utdanning og intellektuell nyskjerrighet er en del av den biten. Å sveipe bort kun pga yrke/utdanning høre imidlertid drastisk ut. Og gud skal vite at mange høyt utdannede er uaktuelle.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Trodde man vil elske en person for den personen er og ikke utdanning og penger. 

Anonymkode: 216db...39b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd å sortere der ja. Jeg har ingen utdanning, men det hadde du ikke tenkt hadde du ikke vist det. Jeg har jobbet beinhardt og har en kul jobb. Hvorfor er det mindre verdt enn utdanning? Du går glipp av mange kule folk hvis du tenker på den måten. 

Anonymkode: 86bb5...4c6

• Liker 7
Skrevet
byråkrati skrev (36 minutter siden):

I verste fall risikerer du å bli smittet med lav IQ

😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, byråkrati said:

Jeg tror at med ditt enorme intellekt vil du slite med å date en lavere intelligent person fra arbeidsklassen. I verste fall risikerer du å bli smittet med lav IQ. Lurt å holde avstand

Kanskje det er en vaksine mot det. 

Anonymkode: 216db...39b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...