AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Når en person kjører over på feil kjørebane med vilje og frontkolliderer med en bil.. vil han bli straffet eller blir det tvunget psykisk helsevern? Eller frikjent? Jeg mener at selv om personen er psykisk syk, og prøver å ta livet sitt så må det bli konsekvenser når han aktivt og bevisst drar med seg andre. hva tenker dere? Anonymkode: 14954...779 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når en person kjører over på feil kjørebane med vilje og frontkolliderer med en bil.. vil han bli straffet eller blir det tvunget psykisk helsevern? Eller frikjent? Jeg mener at selv om personen er psykisk syk, og prøver å ta livet sitt så må det bli konsekvenser når han aktivt og bevisst drar med seg andre. hva tenker dere? Anonymkode: 14954...779 Nesten 100% sikker på at det blir psykisk helsevern i Norge i de fleste tilfeller. Anonymkode: 9fbd7...38e 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nesten 100% sikker på at det blir psykisk helsevern i Norge i de fleste tilfeller. Anonymkode: 9fbd7...38e Leste litt på nettet om det. Der står det ulike saker hvor de får fengsel. Alle som prøver på selvmord er jo syke sånn sett. men det er jo drapsforsøk på et annet menneske. en nær bekjent av meg opplevde dette. En mann vridde bilen over på hennes kjørefelt og gav full gass. Hun overlevde, men fikk en del fysiske skader hun er frisk av, men fikk traumer og ptsd Anonymkode: 14954...779 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 De trenger vel begge deler, men jeg blir så forbanna på de som tar med seg andre inn i døden at jeg vil egentlig bare at de skal være sperret inne for resten av livet. Vil man dø så får man gjøre det et sted hvor ikke uskyldige mennesker mister livet. Anonymkode: 9f2f9...8c1 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Det var en sak ganske nylig om dette, det ble ihvertfall tiltale for drap. Anonymkode: e13a1...98f 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Da er man langt nede ass. De fleste som prøver selvmord med bil går nok for fjellvegg varianten. Anonymkode: c0494...16e
Gjest Chroma Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var en sak ganske nylig om dette, det ble ihvertfall tiltale for drap. Anonymkode: e13a1...98f Det skulle egentlig bare mangle. «Greit» at de selv ønsker å dø, men finn en fjellvegg å kjør inn. Ikke dra med uskyldige mennesker inn i døden, eller risiker å skade noen for livet. De kan ikke vite hvem som sitter i bilen heller, det kan være Per og Astrid på vei hjem fra sykehuset med sitt nyfødte barn.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 De pleier helst å treffe lastebil. Ja de blir tiltalt dersom de lever. Anonymkode: fcad7...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er man langt nede ass. De fleste som prøver selvmord med bil går nok for fjellvegg varianten. Anonymkode: c0494...16e Nei, de fleste sikter seg inn på en trailer. Anonymkode: 92e9d...c5c 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Hvis det kan bevises at vedkommende har et forhold til offeret og dermed har motiv til drapsforsøk så kan det vel hende at det blir straffet utenfor psykisk? Anonymkode: 28f7d...b38
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det kan bevises at vedkommende har et forhold til offeret og dermed har motiv til drapsforsøk så kan det vel hende at det blir straffet utenfor psykisk? Anonymkode: 28f7d...b38 Han hadde ingen forhold til offeret. Mannen er psykisk syk og har diagnoser. men så tenker jeg.. alle som vil ta livet sitt er jo psykisk syk? Når en går så langt at en vil ta livet sitt er en jo syk?? selv om begge overlevde er det jo et drapsforsøk, selv om tanken var at han selv ville dø.. det kunne jo skjedd at offeret døde, mens han overlevde. på nettet har noen fått 16 års fengsel, mens andre har fått 30 dager.. veldig ulike straffeutmålinger, og alle har tatt en annen bil med seg i et selvmordsforsøk. Jeg personlig synes det er ekstremt egoistisk uansett hvor syk en er Anonymkode: 14954...779
Mei88 Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hadde ingen forhold til offeret. Mannen er psykisk syk og har diagnoser. men så tenker jeg.. alle som vil ta livet sitt er jo psykisk syk? Når en går så langt at en vil ta livet sitt er en jo syk?? selv om begge overlevde er det jo et drapsforsøk, selv om tanken var at han selv ville dø.. det kunne jo skjedd at offeret døde, mens han overlevde. på nettet har noen fått 16 års fengsel, mens andre har fått 30 dager.. veldig ulike straffeutmålinger, og alle har tatt en annen bil med seg i et selvmordsforsøk. Jeg personlig synes det er ekstremt egoistisk uansett hvor syk en er Anonymkode: 14954...779 Egoistisk er ett ord som ikke passer seg i samme setning som selvmord... 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Mei88 skrev (21 minutter siden): Egoistisk er ett ord som ikke passer seg i samme setning som selvmord... Egoistisk er det jo å dra noen andres liv med deg i samme dragsuget som du prøver å ta ditt eget liv? Å kjøre inn i noen andres bil i 100 km i timen, er jo potensielt dødelig for de menneskene i den andre bilen også. Skal man absolutt ta sitt eget liv i bil, så kjør utfor en fjellskrent eller inn i en fjellvegg. Dra ikke andre med deg inn i døden. Det ER egoistisk. Anonymkode: 41da7...037 7
Gjest Chroma Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde ingen forhold til offeret. Mannen er psykisk syk og har diagnoser. men så tenker jeg.. alle som vil ta livet sitt er jo psykisk syk? Når en går så langt at en vil ta livet sitt er en jo syk?? selv om begge overlevde er det jo et drapsforsøk, selv om tanken var at han selv ville dø.. det kunne jo skjedd at offeret døde, mens han overlevde. på nettet har noen fått 16 års fengsel, mens andre har fått 30 dager.. veldig ulike straffeutmålinger, og alle har tatt en annen bil med seg i et selvmordsforsøk. Jeg personlig synes det er ekstremt egoistisk uansett hvor syk en er Anonymkode: 14954...779 Ikke alle som ønsker å ta selvmord er psykisk syk, nei.
Mei88 Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 Chroma skrev (20 minutter siden): Ikke alle som ønsker å ta selvmord er psykisk syk, nei. Men man er ofte ikke ved sine fulle fem i øyeblikket, hadde man vært det kunne det vært unngått
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Det var jo nylig en sak på e6 ikke langt fra Oslo, der en beruset ung mann ønsket å begå selvmord og kjøre ut i motsatt kjøreretning rett i en bil med en hel familie inni. Far til tre barna i den andre bilen døde, han som provoserte det hele overlevde uten store skader. Tror han ble dømt for drap ja. Anonymkode: 965bf...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Er vel helst vogntog de plukker seg ut, de som vil gjøre slutt på det. Hver gang jeg leser om frontkollisjon mellom personbil og vogntog på en tørr vei tenker jeg mitt. Anonymkode: dfe18...033 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Mei88 skrev (22 timer siden): Egoistisk er ett ord som ikke passer seg i samme setning som selvmord... Jo det er noe av det mest egoistiske du kan gjøre, du gjør det ikke for andres del. Det fører bare til at livet til etterlatte blir vanskeligere psykisk. Anonymkode: a5eb8...a02 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå