Gå til innhold

Vanskelig å få jobb som bibliotekar etter endt bachelorgrad.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdig med bachelor for nesten to år siden og etter det søkte jeg jobber i hele landet i ett år uten å få napp. Fikk intervjuer, men fikk ikke jobb. Jeg begynte på master i fjor i håp om at det ville hjelpe, men har slitt litt med motivasjonen siden jeg lurer på om jeg utdanner meg til arbeidsledighet og tenker masse på det. Studiet er veldig interessant så det er ikke der det ligger. 

Jeg visste at arbeidsmarkedet ikke var det enkleste, men tenkte at hvis jeg søkte over hele landet så ville jeg etter hvert få napp. 

Jeg vet hva jeg kunne tenke meg å jobbe med og vet at dette er rett hylle for meg, men jeg er veldig redd for å ikke få jobb. Kanskje jeg er litt negativ og mistet selvtilliten av alle avslagene, men blir litt bekymret. 

Litt av problemet er at jeg ikke har noe relevant erfaring og relevante deltidsjobber er det ikke mange av. Det virker som mange arbeidsplasser skal ha noen som kan gå rett inn i jobben og noen sa til og med under intervju at de ikke hadde kapasitet til noe særlig opplæring. 

Jeg lurte også på å prøve meg innen arkiv, men der er det veldig mange må krav som jeg egentlig ikke har eller er kvalifisert til. 

Jeg er klar over at jeg virker veldig negativ, men kanskje noen er eller var i en lignende situasjon og har råd eller oppmuntring? 

Anonymkode: 7a2fe...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...