Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva foretrekker du?

Jeg tenker at sjefer som innfører åpent kontorlandskap er sadister.

Anonymkode: e7587...3cb

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eget kontor og hjemmekontor. Jobber i et eldre kommunehus og der er det fortsatt egne kontorer pr. rådgiver. 

Anonymkode: 30e5f...6c7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker åpent landskap. Vi har også free-seating, slik at vi kan variere hvem vi sitter med fra dag til dag. Synes det er hyggelig og sosialt. Kontoret er bygd for dette, så det er gode løsninger. Generelt er alle flinke til å ta hensyn, og skal jeg konsentrere meg maks bruker jeg bare støydempende hodetelefoner. 

De som ikke liker åpne landskap må jo være de som blir veldig lett distrahert, eller de som stadig har noe på skjermen som ikke er jobb. 

Anonymkode: 4e71a...085

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Elsker åpent landskap. Vi har også free-seating, slik at vi kan variere hvem vi sitter med fra dag til dag. Synes det er hyggelig og sosialt. Kontoret er bygd for dette, så det er gode løsninger. Generelt er alle flinke til å ta hensyn, og skal jeg konsentrere meg maks bruker jeg bare støydempende hodetelefoner. 

De som ikke liker åpne landskap må jo være de som blir veldig lett distrahert, eller de som stadig har noe på skjermen som ikke er jobb. 

Ellers som har en jobb som ikke passer i åpne landskap. 

Anonymkode: 6e53d...5ad

• Liker 35
Skrevet

Akkurat nå har jeg cellekontor (vel bortsett fra hjemmekontor), men jeg liker best åpent landskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ellers som har en jobb som ikke passer i åpne landskap. 

Det gjelder vel de aller færreste. Psykologer og leger er det eneste jeg umiddelbart kommer på. 

Har selv en jobb som kunderettet, og veldig taushetsbelagt. Men alle på kontoret har jo signert de samme erklæringene, og vi må uansett ofte involvere oss på tvers av oppdrag. Det skal jo mye til å se hva som er på en annens skjerm. Og får vi telefoner eller har møter går vi til telefonrom. 

Hadde og en sommerjobb på callsenter for en god del år tilbake. Men man er jo så inne i det man selv holder på med, så plaget meg lite med "bakgrunnsstøyen". 

• Liker 2
Skrevet

Cellekontor. I min jobb er det mye telefonsamtaler, folk ut og inn og både planlagte og uplanlagte møter fra start til slutt. Åpent landskap ville vært et helvete å jobbe i. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det gjelder vel de aller færreste. Psykologer og leger er det eneste jeg umiddelbart kommer på. 

Har selv en jobb som kunderettet, og veldig taushetsbelagt. Men alle på kontoret har jo signert de samme erklæringene, og vi må uansett ofte involvere oss på tvers av oppdrag. Det skal jo mye til å se hva som er på en annens skjerm. Og får vi telefoner eller har møter går vi til telefonrom. 

Hadde og en sommerjobb på callsenter for en god del år tilbake. Men man er jo så inne i det man selv holder på med, så plaget meg lite med "bakgrunnsstøyen". 

Jeg får inn masse regnskapspermer og andre papirer som jeg skal sjekke og bruker både golv og pult til å organisere papirer for å få oversikt.

Vi har dessuten taushetsplikt overfor alle som ikke har noe med saken å gjøre selv om alle på kontoret har signert taushetserklæring.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Foretrekker cellekontor. Sitter vanligvis i åpent landskap, men er på hjemmekontor nå og det har vært veldig deilig. Sitter med hodetelefoner fra jeg kommer til jeg reiser for å konsentrere meg, men hadde vært bedre å slippe. Jobber som utvikler, forøvrig.

Endret av proghodet
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Åpent kontorlandskap er noe herk. Spesielt for meg som liker å prompe, så er det best å ha et eget kontor man kan gjøre dette på. 

Anonymkode: f9e5f...d67

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sitter i kontorlandskap, som vel er åpent, men med høye skillevegger (rundt 160 cm eller så). Det gjør at vi kan sitte uten å ha direkte innsyn til hva vi driver med på skjermene. Bruker hodetelefoner med støydemping og gode mikrofoner som isolerer vekk bakgrunnstøyen i lokalet. Det er egentlig en helt grei løsning som jeg trives med.

Jobber for øvrig også som utvikler.

Anonymkode: 80fa8...350

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig takknemlig for å ha cellekontor. Hos oss kan vi ikke ha åpent landskap pga sensitiv informasjon, og vi må derfor ha mulighet til å lukke døren. 

Anonymkode: 6ffb3...b53

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg får inn masse regnskapspermer og andre papirer som jeg skal sjekke og bruker både golv og pult til å organisere papirer for å få oversikt.

Vi har dessuten taushetsplikt overfor alle som ikke har noe med saken å gjøre selv om alle på kontoret har signert taushetserklæring.

Revisor- og regnskapsførerkontor her og. Vi klarer oss fint uten å ty til gulvet :) Er større møterom man kan bruke for å sortere papirer. 

Taushetsplikt på tvers av saker løser vi bare ved å ikke snoke eller stirre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dere får permer? Lever dere i forrige århundre? Jeg har ikke sett et papirbilag på veldig lenge. Hadde ikke vært enkelt med hjemmekontor i ett år under sånne forhold.

Anonymkode: ad0e4...824

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Revisor- og regnskapsførerkontor her og. Vi klarer oss fint uten å ty til gulvet :) Er større møterom man kan bruke for å sortere papirer. 

Taushetsplikt på tvers av saker løser vi bare ved å ikke snoke eller stirre. 

Jeg jobber ikke på revisor- eller  regnskapsførerkontor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere får permer? Lever dere i forrige århundre? Jeg har ikke sett et papirbilag på veldig lenge. Hadde ikke vært enkelt med hjemmekontor i ett år under sånne forhold.

Det er ikke vi som bestemmer at det skal være permer - det er klientene som sender inn papir.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fordra åpent landskap. I jobben jeg har nå har jeg eget kontor, det er helt fantastisk! (Men har hjemmekontor for tiden, det er nesten enda bedre).

Anonymkode: 3e029...ee3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du siterer.

Men 90% av kundene går nå digitalt for revisorene. Noen færre for regnskapsførerne tror jeg. Det er dessverre noen små bedrifter, særlig butikker, som fortsatt er veldig manuelle. 

Under Korona har permene hatt 1 uke karantene før man kan få lov til å begynne å jobbe med dem

Jeg jobber ikke på revisor- eller  regnskapsførerkontor.

Men prinsippet med permer/papirer og taushetsplikt blir jo helt likt. Noen skal bare gjøre seg vanskelige. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men prinsippet med permer/papirer og taushetsplikt blir jo helt likt. Noen skal bare gjøre seg vanskelige. 

Ok, du vet ikke hva jeg jobber med, men du vet hvordan vi jobber og hvordan taushetsplikten vår er. Det må være kjekt å være synsk.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ok, du vet ikke hva jeg jobber med, men du vet hvordan vi jobber og hvordan taushetsplikten vår er. Det må være kjekt å være synsk.

Så del hva du jobber med da. Man kan ikke diskutere om man ikke får faktum på bordet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...