AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Hei! Jeg har levert bacheloroppgaven min i sykepleie, og funnet ut at jeg har glemt å skrive inn to kilder i litteraturlista🤯🤯 jeg har skrevet forfatter, tittel, årstall og alt der andre i selve oppgaven siden det var forskningsartikler. Så det er enkelt å finne artiklene jeg henviser til. Så: er dette godt grunnlag for å stryke, eller tror dere det går «greit» siden artiklene er henvist i teksten og alle opplysninger (bortsett fra link) står i oppgaveteksten??!!?? Anonymkode: 673a0...133 1
Aureka Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Tror absolutt ikke at du vil sryke pga det. 1
starken Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Tror heller ikke du vil stryke. Kanskje et karaktertrekk hvis de er strenge. 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Er ikke sikkert sensorene ser det en gang. Anonymkode: dac27...d6d 15
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 Ikke tenk på det. Det der velter ikke en sykepleiergrad. Anonymkode: 77153...431 1
Gjest questioner Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Det går nok bra..men uff, for en kjip situasjon! Føler med deg TS, og håper at det ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 TS, jeg var ekstremt stresset da jeg leverte min masteroppgave. Hadde veldig mange sider med kildehenvisninger (5 tror jeg? eller noe sånt) og sett i ettertid er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde kontroll på alt, selv om jeg både dobbelt- og trippeltsjekket. Og etter innlevering havner man i et slags vakuum, anti-klimaks, hvor man plutselig begynner å tenke over alle feil og mangler. Jeg var også redd for å stryke. Som en som tidligere ble feilaktig tatt for juks i en annen oppgave (altså skolen innrømte saksbehandlingsfeil), var jeg helt ute av meg de ukene jeg ventet på svar på masteroppgaven. Men jeg fikk A. Anonymkode: e7ea1...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Sjekket nå. Ikke mindre enn 11 sider med kildehenvisninger hadde jeg på masteroppgaven min. Ikke rart om jeg mistet litt kontrollen. Anonymkode: e7ea1...3fd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Du kan risikere å stryke pga det, er du heldig ryker du bare ned en karakter. Anonymkode: fbe96...c0a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): TS, jeg var ekstremt stresset da jeg leverte min masteroppgave. Hadde veldig mange sider med kildehenvisninger (5 tror jeg? eller noe sånt) og sett i ettertid er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde kontroll på alt, selv om jeg både dobbelt- og trippeltsjekket. Og etter innlevering havner man i et slags vakuum, anti-klimaks, hvor man plutselig begynner å tenke over alle feil og mangler. Jeg var også redd for å stryke. Som en som tidligere ble feilaktig tatt for juks i en annen oppgave (altså skolen innrømte saksbehandlingsfeil), var jeg helt ute av meg de ukene jeg ventet på svar på masteroppgaven. Men jeg fikk A. Anonymkode: e7ea1...3fd Og derfor bruker man programmer som EndNote ved oppgaveskriving, da føres alt sånn inn automatisk. Anonymkode: fbe96...c0a 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Det er i og for seg tydelig å se at du refererer til en kilde når du henviser i brødteksten. Med manglende kilde KAN du risikere trekk i karakter (dersom det blir oppdaget), men det er ikke grunnlag for stryk. Det er en formell feil, men ikke plagiat, og man har en «tabbekvote». Anonymkode: 30caa...b19 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Ganske sikker på at du slipper unna med dette. Er jo en bagatellfeil. Vil ikke engang gi deg karaktertrekk. Hvis du får trekk så er dem inni hampen rigide og fullstendig håpløse. Anonymkode: c33c7...529
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg har levert bacheloroppgaven min i sykepleie, og funnet ut at jeg har glemt å skrive inn to kilder i litteraturlista🤯🤯 jeg har skrevet forfatter, tittel, årstall og alt der andre i selve oppgaven siden det var forskningsartikler. Så det er enkelt å finne artiklene jeg henviser til. Så: er dette godt grunnlag for å stryke, eller tror dere det går «greit» siden artiklene er henvist i teksten og alle opplysninger (bortsett fra link) står i oppgaveteksten??!!?? Anonymkode: 673a0...133 Du stryker selvsagt ikke pga dette Anonymkode: b6422...e11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Ser vanskelig for meg at du stryker med mindre de har vært helt tydelige på at slikt er grunn til å stryke i forkant. Det er det sjelden på bachelor, så det går nok helt fint. Men det kan nok hende du får litt trekk for det. Men neste gang, bruk Endnote eller annet tilsvarende verktøy, da er det ikke mulig å sette inn en henvisning uten at man har den i litteraturlista først. Ting blir også konsistent formattert hele veien basert på apa standarden (eller annen standard studie måtte bruke) eller basert på egen tilpasning til det som gjelder på studiestedet. Anonymkode: ca491...ede 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 Du stryker nok ikke siden du heldigvis har dem med i teksten, men det kan være trekk for at du glemmer dem i litteraturlista. Hadde du glemt å kildehenvise i selve teksten hadde du nok fått stryk. Anonymkode: 11c27...727
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan risikere å stryke pga det, er du heldig ryker du bare ned en karakter. Anonymkode: fbe96...c0a Nei man stryker ikke på det. Man kan trekkes ned ja, men så lenge man har kilden i teksten så går det under «wops», ikke «stryk» Anonymkode: f3726...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 Jeg har gjort det samme. Det gikk helt fint. Tror ikke de la merke til det en gang. Anonymkode: 8280b...58e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 13 hours ago, sandweather said: Tror heller ikke du vil stryke. Kanskje et karaktertrekk hvis de er strenge. Er heller at de er veldig snille om de ikke trekker en karakter. Hvis de oppdager det er de veldig sannsynlig at de trekker for det. Kilde: sensor på UiO Anonymkode: 6cc01...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 Bruk endnote neste gang du skriver noe akademisk. Det er et program som holder oversikt for deg Anonymkode: acb55...fa2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå