AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg har prøvd mange måter å gå ned i vekt på, men feilet. For noen måneder siden begynte jeg med noe nytt. Jeg spiser kun 2 måltider per dag, en tidlig frokost og en solid middag. Dette er det eneste jeg spiser og jeg har greid å gå ned 2 kg per måned. Jeg spiser to store måltider på 700- 800 kalorier hver I løpet av dagen. Anonymkode: d530f...874 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Del Skrevet 15. april 2021 Funker jo glimrende. Anonymkode: b0e26...22b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Del Skrevet 15. april 2021 Det er helt perfekt! Det er enda mer gunstig dersom du flytter frokosten til lunsj - da får du en fasteperiode mellom middag og frokost. Når kroppen faster i 16 timer i strekk, senker det sjansene for kreft blant annet, samt stabiliserer blodsukkeret etter 1-2 uker. Det passer ikke for alle, noen fungerer bedre med å spise lite, men ofte. Andre du heter optimalt på ett måltid til dagen. Personlig har 16-18 timers fasting mellom middag og frokost gitt meg sunnere hud, hår og negler (en veldig uventet men velkommen bivirkning!), langt bedre søvnkvalitet og mer energi gjennom dagen. Ikke bry deg om hva andre synes eller tenker eller mener! Din kropp. Du bestemmer. Gjør det som føles riktig FOR DEG! Anonymkode: 84604...5c5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Del Skrevet 15. april 2021 Flere studier viser at dette er den ideelle måten å spise på. Da får du også en naturlig fasteperiode som er gunstig for helsen. Skulle ønske jeg klarte det, jeg er mer på små måltider i løpet av dagen. Funker det også dersom kaloritotalen blir det samme. Anonymkode: e5ef9...809 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 15. april 2021 #5 Del Skrevet 15. april 2021 Viktigste er at det du gjør er noe du kan gjøre livet ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Del Skrevet 15. april 2021 Dette anbefalte min PT til meg. Hver gang du putter noe i munnen stiger blodsukkeret, og det må ned igjen før man forbrenner fett. Derfor er det mest effektivt med færrest mulig måltider. Og du får jo i deg nok kalorier. Skulle ønske jeg fikk det til. Anonymkode: b68d7...5c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Del Skrevet 15. april 2021 Det samme fungerer også på meg. En utløsende faktor for min del er at jeg ikke takler å gå småsulten. Jeg vil heller spise meg ordentlig mett to ganger om dagen, enn å alltid være litt sulten. Anonymkode: b69df...970 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Del Skrevet 15. april 2021 Du slanker deg på helt rett måte i følge mange, også. Dette er jo en egen diett som heter periodisk faste. Anonymkode: 95c2c...6cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Del Skrevet 15. april 2021 Godt jobbet med vektnedgang og med å knekke litt av koden. Grunnen til at mange sier at du gjør det feil er fordi de tar feil. De samme folkene sier også at du skal spise mye karbohydrater og lite fett, og at du skal spise lite kjøtt og hvis du spiser kjøtt så skal du spise magert. Og de samme folkene sier også at det kun er kalorier som betyr noe, ikke kilden. Anonymkode: 9950b...186 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 16. april 2021 #10 Del Skrevet 16. april 2021 Tråden er ryddet for lavt matinntak og avsporinger. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 16. april 2021 #11 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har prøvd mange måter å gå ned i vekt på, men feilet. For noen måneder siden begynte jeg med noe nytt. Jeg spiser kun 2 måltider per dag, en tidlig frokost og en solid middag. Dette er det eneste jeg spiser og jeg har greid å gå ned 2 kg per måned. Jeg spiser to store måltider på 700- 800 kalorier hver I løpet av dagen. Anonymkode: d530f...874 Jeg gjør ca det samme. Spiser kun 2 måltider på kveld. Fungerer veldig bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #12 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg har vært her inne i mange år. En ting som går igjen i trådene om hvordan de som er normalvektige spiser, er det at de spiser få måltider. 2-4 måltider om gangen. Man spiser variert og sunt, men uten forbud. Og man dropper småspising og snoping. Om man følger en diett typ lavkarbo, periodisk faste, forbud...da går det ikke over tid, og man raser opp i vekt igjen så snart man sprekker. Småspiser man, eller snoper ofte, vil kroppen stadig "ha lyst på", og man klarer ikke vektnedgang. Anonymkode: 242d3...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Del Skrevet 16. april 2021 Det der er jo en helt fin måte å gå ned i vekt på. Du får jo i deg nok mat. Det er ingenting som sier at dette MÅ fordeles over hele dagen, faktisk er det flere som sier at det er bedre for kroppen å ikke hele tiden få påfyll av mat på grunn av svingninger i blodsukkeret. Anonymkode: 121f9...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 16. april 2021 #14 Del Skrevet 16. april 2021 Den beste dietten er den som fungerer for deg (og som gir såpass langvarige endringer i adferden knyttet til,trening, mat og helse at du klarer vedlikeholde det etter du har nådd målvekten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg gjør det samme som deg, ts. Noen ganger tre måltider, men det er sjelden. Jeg koser meg så med maten og merket veldig fort at jeg fikk mer energi. Jeg tenkte også at jeg skal unne meg en liten sjokolade eller noe innimellom -men nå har jeg virkelig ikke lyst på det. Var ute med en kompis i går og han ville kjøpe is til meg, og jeg sa ja. Men fant sånn barebell-is (samme som proteinbaren) og var litt lettere for samvittigheten men fortsatt smak av is og veldig godt. Men det er godt å kjenne at man har energi, sover bedre ja, og tror jammen fordøyelsen har godt av dette og jeg. Kroppen er liksom roligere. Og skal bli spennende å se hvordan dette evt påvirker blodtrykket når jeg går mer ned i vekt. Anonymkode: d0961...8c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette anbefalte min PT til meg. Hver gang du putter noe i munnen stiger blodsukkeret, og det må ned igjen før man forbrenner fett. Derfor er det mest effektivt med færrest mulig måltider. Og du får jo i deg nok kalorier. Skulle ønske jeg fikk det til. Anonymkode: b68d7...5c1 PTen din burde virkelig begynne å lese dokumentert forskning og slutte å komme med broscience, for dette er bare tull. Hvis du konsumerer likt antall kalorier og næringsstoffer på en dag og forbrenner like mye så vil man gå ned nøyaktig like mye på perodisk faste som hvis man spiser hver andre time. Man får bedre blodsukkerkontroll av periodisk faste, men det kan man også oppnå ved å spise lite og ofte så lenge man spiser riktig mat. Det har uansett ingenting med total forbrenning å gjøre om kaloriinntaket er likt. Grunnen til at periodisk faste fungerer så bra for mange er fordi man kan spise seg mett per måltid, man unngår småspising og eliminerer fokuset på mat. For mange er det også enklere uten blodsukkertopper, men for andre så er småspising igjennom dagen nøkkelen i stedet for få og store måltider. Er selv veldig fan av periodisk faste og det fungerer for mange, men det PTen din sier stemmer altså ikke. Anonymkode: 8c9de...f72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 16. april 2021 #17 Del Skrevet 16. april 2021 Lill3My skrev (3 minutter siden): Den beste dietten er den som fungerer for deg (og som gir såpass langvarige endringer i adferden knyttet til,trening, mat og helse at du klarer vedlikeholde det etter du har nådd målvekten) Dagens vinner 🌟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 16. april 2021 #18 Del Skrevet 16. april 2021 Tråden er ryddet for helseskadelig råd. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg har spist på denne måten i mange år, hvis jeg spiser mer enn to måltider per dag, blir blodsukkeret ustabilt og jeg blir grinete og sulten. Trives veldig godt med to måltider per dag Spiser som regel en grei og variert sen frokost/tidlig lunsj og middag i sekstiden. Lunsjen består av ca. 1/4 av dagsbudsjettet i kalorier, resten spiser jeg til middag. Hender at jeg tar meg en frukt eller en liten smoothie innimellom hvis jeg er mye aktiv også, men det funker dritbra for meg. Har begynt å telle kalorier nå og sørge for at jeg holder meg på dagsbudsjett og går ned ca. 1 kg i uka (er veldig overvektig). Anonymkode: 44ac7...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Del Skrevet 17. april 2021 Ei jeg jobber med driver med fasting. Hun faster da slik i 3+ måneder, og starter med 3 måltider på en dag, men går til slutt ned til 1 måltid om dagen for en periode. Hun har sagt at dette er en veldig vanlig slankemetode i Thailand :-) Hun sier også at det stabiliserer hormoner og kontrollerer stoffskiftet hennes, uten at jeg kan "bekrefte" dette vel og merke. Anonymkode: 620f2...3d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå