Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som vet om en kan jobbe som lærer på barneskole med kun en bachelor i pedagogikk og evt. årsstudium i enkelte fag? 😊🤞🏼

Anonymkode: eeb7f...603

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke, de velger nok en med vanlig lærerutdanning eller ppu før deg, men hvis du kommer inn et sted som ringevikar og gjør en god jobb, kan det være muligheter for engasjementer. 

Anonymkode: 3ae04...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor i ped, med fordypning i psykologi. Jobbet som lærervikar før jeg fikk fast jobb, og fikk betalt som om jeg kom rett fra videregående. Tok det opp med fagforening, men kom ingen vei med det.

Anonymkode: 08ac8...c90

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det noen her inne som vet om en kan jobbe som lærer på barneskole med kun en bachelor i pedagogikk og evt. årsstudium i enkelte fag? 😊🤞🏼

Du er ikke kvalifisert for jobben, og vil kun få vikariater.

https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/skole-og-opplaring/saksbehandling/larerkompetanse/#barnetrinnet-1.-7.-trinn

Endret av Jentadi
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe, men kompetansekravene i grunnskolen vil hindre deg i å få fast jobb. 

Anonymkode: a0b88...7de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er i barneskole, men jeg jobber som vikar på ungdomsskole (et fag). Har 60 stp i faget, men ikke pedagogikk.

Anonymkode: 2f8f6...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Studer heller nok til få et par undervisningsfag og en master i noe (f. eks. spesped) og ta PPU. 

Anonymkode: 1f204...d85

Skrevet

Fast jobb kan bli vanskelig å få, men vikariater kandidater muligens få. Du bør vel helst også ha noe utdanning innenfor et eller flere fag også. 

Jobbet mye som vikar før jeg ble ferdigutdannet. Passet fint som student med ellers dårlig råd. Sikret meg jobben jeg fikk også i kamp med mange søkere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent umulig i disse dager, har selv en bachelor i spes.ped. og har jobbet i mange år på skolen i diverse vikariater. Jeg anbefaler også å ta master og PPU, du må også ha fag i tillegg, det er vel 80 studiepoeng eller noe sånt. 

Anonymkode: ce384...abf

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Ettersom jeg har skjønt det så kan en ikke ta ppu før en har en master eller bachelor utdanning! Vi har ikke lærerutdanning der jeg bor og å flytte vekk for 5år er ikke mulig! Derfor jeg spurte 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...