AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Har en baby på 5 mnd. Er mye alene med han pga. en mann som jobber offshore. Dagene er lange og ensomme, og baby vil kun sove på puppen eller i trillende vogn = altså jeg får lite egentid. Har vært velsignet med at han sovner greit om kvelden så har fått noen timer da. Men nå den siste uka har han ikke sovnet før mellom 21-00.00. MYE gråting og sutring, mistenker det kan være tenner. Og jeg tar meg selv i å bli veldig irriterte på babyen stakkar. Jeg må nesten holde igjen for å ikke brøle/kjefte. Teller ned dager til pappaen kommer hjem. Gråter hver kveld fordi jeg er så sliten og savner å bare være meg. Er det vanlig å føle en slags irritasjon/sinne på baby? Det er kun om kvelden jeg kjenner på dette. Føler meg som en dårlig mor og får dårlig samvittighet😔 Anonymkode: 8ca47...09d 3
Flamme Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Du er ikke alene om å føle det sånn til tider ❤ Tror dette er noe alle foreldre kjenner i mer eller mindre grad. Stor klem til deg. ❤ Er helt sikker på at du gjør så godt du kan! 👏👏 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Har de ikke snakket med deg om dette på helsestasjonen? Det er jo et enormt fokus på dette, spesielt nå i disse tider. Ja, det du føler på er helt normalt. Det viktige er å aldri la det gå utover baby. Trekk deg heller unna, skrik i en pute i et annet rom, tell til ti og gå inn igjen når du er rolig. Anonymkode: 0be7c...788 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Det er helt vanlig, du er jo kjempesliten. Håper mannen kommer hjem snart og du får litt skikkelig avlastning fra han. Stor klem! Anonymkode: ea957...1be 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 Tusen takk for svar. Godt å høre det er vanlig, er jo ikke sånne følelser du hører om🥰 Hs har ikke snakket om dette nei, men hadde vært godt å høre om at det er vanlig, for føler det er ganske tabu og at alle kooser seg sånn i permisjon. Hun har nevnt filleristing da, men er ikke i nærheten av det selv om jeg kan tenke stygge tanker inni meg. Ville aldri vært fysisk mot han! Ja, bare en uke igjen så får bare bite tennene sammen😬 var ikke forberedt på en sånn tung tid. ❤ Anonymkode: 8ca47...09d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Det er veldig vanlig ja, at baby ikke sover på kvelden er jo ekstremt utmattende. Jeg fikk faktisk aldri til å legge selv, mannen måtte alltid legge. De gangene han var borte på kvelden følte jeg meg helt hjelpeløs og frustrert. Og i perioder der mannen ikke heller fikk til å legge gikk han helt i kjelleren. Klart at så mye frustrasjon og utmattelse kan få utløp som en irritasjon mot barnet, og da er det bare viktig å være bevisst på hva man føler og selvfølgelig ikke la det gå utover barnet på noen måte uansett hva man føler. Hvis det føles for mye, skal man bare gå ut av rommet og roe seg ned litt. Det måtte jeg gjøre mye i en periode, bare gå ut for å ikke bli irritert. Mitt barn var ikke veldig lei seg, bare våknet og tullet mye, og det er så slitsomt med en tullete og overtrøtt unge sent på kvelden etter en lang dag og man vet man må tidlig opp dagen etter og ikke har fått gjort noe av det man skal eller hatt noe egentlig 😕 Anonymkode: 9e009...779 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Selv pedagoger og psykologer kjenner på irritasjon innimellom, så vidt jeg har skjønt. Ingen er 100% tålmodige og pedagogiske heele tida. Så det trøster jeg meg i alle fall med, når fireåringen i huset her sliter hardt på tålmodigheten og den indre roen 🙈🤣 Anonymkode: 58c01...3f9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Har du noen som kan trille litt for deg? Så du får en time eller to for deg selv? Det er ikke mye, men det er et lite pusterom. Anonymkode: 5a37b...6aa
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Det er helt naturlig å kjenne på slike følelser! ❤️ Og tro for all del ikke at det gjør deg til en dårlig mor! ❤️ Jeg vil anbefale deg på det varmeste å søke litt avlastning hos nære venner eller familie. Noen som kan ta en trilletur for deg, som nevnt over, eller som kan hjelpe deg med gjøremål i huset osv. Mindre tid på husarbeid gir litt mer tid til deg selv når baby sover 😊 Har du forsøkt å gjøre om på kveldsrutinene? Et lite brudd på rutine kan ha en positiv påvirkning. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste et beroligende bad med kamillete. Jeg brukte det på min da h*n var urolig før legging. Bare lag kamillete som vanlig i en kopp og hell oppi badevann. Fulgte opp med pupp og raping før jeg satte meg på en stor yogaball og vugget i søvn. Masse lykke til TS! ❤️ Helt sikker på at du gjør en fantastisk jobb! Anonymkode: 0ce3c...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå