Gå til innhold

Gå ifra samboeren med et barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hvordan gå fram? Jeg og samboeren har bestemt oss for å gjøre det slutt, det har ikke fungert med oss på lenge 😕 vi har prøvd å holdt sammen på grunn av barne våres som er under et år.

Han eier huset jeg er uføre og har 0 sparing. Men vil ut så fort som mulig fordi han allerede driver med ei. 

Hva har jeg krav på og hvem kan hjelpe meg? Har heler ikke rå til depositum. Hvis jeg søker låne ifra husbanken tar det langt tid før jeg får svar og for jeg låne? 

Anonymkode: 53649...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge har dere bodd sammen, kanskje han må ut med litt penger, ellers så må du leie da. ta en prat med kommunen om hva du kan gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett på noe. 

Anonymkode: 39694...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
petter333 skrev (1 minutt siden):

hvor lenge har dere bodd sammen, kanskje han må ut med litt penger, ellers så må du leie da. ta en prat med kommunen om hva du kan gjøre

Vi har bodd sammen i 3 år kjent hverandre i 10 år. Så det er kommunen jeg skal til? Ringer å hører imorgen Takk 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og fikk lån i husbanken da jeg gikk fra barnefar. Jeg husker ikke hvor lang tid søknaden tok, men innen et par mnd hadde jeg svaret. Lykke til❤️

Anonymkode: 28777...06a

• Liker 1
Skrevet

om de ikke kan svare, vet du hvor du kan henvende deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ufør og fikk lån i husbanken da jeg gikk fra barnefar. Jeg husker ikke hvor lang tid søknaden tok, men innen et par mnd hadde jeg svaret. Lykke til❤️

Anonymkode: 28777...06a

Hadde du noe i sparing? Tusen takk 🥰❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

er du i en situasjon som gjør at du ikke har mulighet selv å søke etter et nytt sted å bo så kan du spørre kommunen om de har kommunale utleieboliger som er ledig . Du må vise til   at du har særskilt behov ( feks får ikke leie hos private, er i akutt krise , har barn)  og  trenger hjelp og  har ikke mulighet å søke bolig i det private markedet . Ellers kan du søke kommunen om husbanklån for å kjøpe egen bolig . Det er husbanken som gir lånet men kommunen hjelper deg å søke - det tar jo tid, da du må dokumentere utgifter, inntekter, og dokument på avslag fra andre banker på lån til huskjøp. 

Anonymkode: 70c63...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...