Gå til innhold

Er noen kvinner ammegale? Hva kommer det av? Det er faktisk ikke nødvendig å amme barna i 3-4 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne ammegalskapen er ikke vitenskapelig.

Virker som det er en allianse mellom alternative hipster/veganske/økologiske mennesker og reaksjonære ( kvinner er fødemaskiner og ammemaskiner. 

Helt greit at amming er bra i starten, men jeg lurer på om noen kvinner tviholder på ammingen fordi de ikke klarer å akseptere at barnet ikke lenger er en baby. At de har et voldsomt kontrollbehov som ikke kommer til å gi seg når barnet blir større. 

Hva er dine tanker?

Anonymkode: d8e6e...2b5

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg gjerne ved statistikk på hvor mange norske barn som faktisk ammes opp i 3-4-årsalderen, slik at vi kan ha et grunnlag for debatten. Jeg tviler sterkt på at det er snakk om mer enn et par prosentpoeng.

Venter spent 😊

Anonymkode: 1f496...09d

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man skal blande seg i hva andre mennesker gjør med tanke på amming.  La nå de som ønsker å amme lenge gjøre det, det er en privatsak. 

Anonymkode: f3338...e9c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer fortsatt mitt barn, det er over tre. Har ingenting med kontrollibehov å gjøre, men å få hverdagen gli så smooth som mulig. Forsøkte å slutte før jul men det var et helvete med hyl og skrik som jeg ikke klarte å stå i som eneforsørger.  Nå ammer vi hver kveld. Ungen sovner stort sett hurtig av det. Av og til ammer vi etter bhg hvis ungen er sliten. Den får energi og blir trivelig å ha med å gjøre mens jeg lager middag. 

Bare spør hvis du lurer på noe mer ts

Anonymkode: f5c4f...3e2

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Mine tanker er at folk bør passe sine egne saker. Hvorfor er det et problem for deg at noen velger å amme lenge? 

Anonymkode: b1862...404

• Liker 19
Skrevet

hvorfor skal alle ha en mening om det, det er jo noe mellom deg og barnet,   WHO anbefaler amming til 2 år, men ikke galt etter

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Det er de samme menneskene som skal samsove og bære rundt i bæresjal. Synes det er sykelig. 

Anonymkode: 59efa...a16

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ammer fortsatt mitt barn, det er over tre. Har ingenting med kontrollibehov å gjøre, men å få hverdagen gli så smooth som mulig. Forsøkte å slutte før jul men det var et helvete med hyl og skrik som jeg ikke klarte å stå i som eneforsørger.  Nå ammer vi hver kveld. Ungen sovner stort sett hurtig av det. Av og til ammer vi etter bhg hvis ungen er sliten. Den får energi og blir trivelig å ha med å gjøre mens jeg lager middag. 

Regner med du samsover med ungen også? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg er veldig glad for at dette er fortsatt noe vi mødre og barn kan bestemme sjøl. Snart blir det vel forbudt pga korona eller noe. 

Jeg ammet min til hun fylte to, da orket jeg ikke lenger, og nå er det pån igjen. Blir nok ikke lengre enn til to år, men etter å ha ammet selv og lest meg opp, ser jeg virkelig hvorfor noen velger å gjøre dette lengre.. Full forståelse. 

Anonymkode: 01912...515

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Amming er jo fantastisk så lenge det funker for mor og barn. Samsoving er genialt, hadde ikke en våken natt når mitt barn var baby. :)  Skjønner heller ikke hvorfor andre vil legge seg opp i om man samsover, ammer eller ikke, hvorfor er det er problem for deg liksom. Sjelden man ammer barnet til det begynner på skolen for å si det slik.

Anonymkode: 49045...ad2

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff ja stakkars unger som får behovene sine dekket og mødre som løser hverdagen uten å slite seg ut. 

Anonymkode: 01912...515

De fleste oppegående har heldigvis en tilstedeværende barnefar som stiller opp. 

• Liker 4
Skrevet

Både samsoving, amming og bæring er jo helt naturlig og noe man ser igjen blant dyrene vi slekter på. 

Vi mennesker er flokkdyr, det unaturlig å sove på andre rom enn våre avkom. 

Jeg samsover, ammer og bærer min lille sønn på 10 mnd, men jeg innrømmer at jeg begynner å kjenne på et savn etter å få ha kroppen min for meg selv, så kommer nok ikke til å amme lenger enn 1,5 år. Max.... Men tiden vil vise :) 

• Liker 14
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir jo litt det samme som å gi smokk til en fireåring. En dag må man gi seg, selvom barnet helst vil ha. 

Endret av Irja
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig! Det er de samme menneskene som skal samsove og bære rundt i bæresjal. Synes det er sykelig. 

Har ikke prøvd bæresjal, men hva hvilken måte mener du det er sykelig? Hvordan er det verre enn vogn? Og synes du bruk av bæresjal i u-land også er sykelig? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ammet til over to år, samsov og bar i bæresjal. Hippie? Nei. Dekket mitt barns behov: Ja! Handlet dette om mine behov? Nei!

Hilsen stilfull karriere kvinne i funkis hus i midten av 30 årene

Anonymkode: e7d4e...85d

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke prøvd bæresjal, men hva hvilken måte mener du det er sykelig? Hvordan er det verre enn vogn? Og synes du bruk av bæresjal i u-land også er sykelig? 

Snakker om de som bærer inne i timesvis (ikke små babyer), så ja, ville sagt det samme om de trillet rundt i stuen på en ettåring. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette et problem for deg? Hvor lenge ammingen pågår er da virkelig en sak mellom mor og barn.

Den dagen barnet ikke vil mer så er det slutt uansett. Du kan ikke tvinge et barn til å die.

Anonymkode: f1c96...f54

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakker om de som bærer inne i timesvis (ikke små babyer), så ja, ville sagt det samme om de trillet rundt i stuen på en ettåring. 

Noe sier meg at du ikke har hatt kolikkbaby?

Anonymkode: f1c96...f54

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare kvalmt. Men de om det!

Anonymkode: f96e6...a04

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...