AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Vi lever i det moderne 2021 hvor kvinner er like delaktige i arbeidslivet som menn, og hvor langt flere kvinner enn menn tar høyere utdanning med dertilhørende høyere lønn. Så hvorfor kan ikke da oss menn få hovedomsorgen i barnefordelingssaker? Nå er det vår tur til å bli den forelderen barna er mest glad i. Anonymkode: 1d009...f6a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Start med å gjøre samme innsats for barna som mor mens dere er sammen, så skal du se at du enten ikke blir skilt, eller får en eks partner som synes 50/50 er en god løsning. Anonymkode: fe0cf...edc 22
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): eller får en eks partner som synes 50/50 er en god løsning. Jeg vil ikke ha 50/50; jeg vil ha mer eller mindre ALT! Jenta er mi! Anonymkode: 1d009...f6a 1
Tripptrapp1 Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Nå er det ingen sammenheng mellom lønnsslippen og mest egnethet for å ha omsorg for barna. Hvorfor du drar lønnsnivå inn i likningen som en relevant faktor, forstår jeg ikke - menn har historisk (foreløpig) alltid ligget et hestehode foran kvinner på dette området. Er forøvrig enig med deg i at hvem som skal ha hovedomsorgen for barna overhodet ikke burde bero på noe så gammeldags som kjønn. Likestilling er noe som works both ways, og her burde en rett og slett ta den best egnede kandidaten, selv om jeg har inntrykk av at mor fortsatt automatisk favoriseres av samfunnet i saker som avgjøres ved mekling o.l - Kun fordi hun er kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil ikke ha 50/50; jeg vil ha mer eller mindre ALT! Jenta er mi! Anonymkode: 1d009...f6a Barnet er begges. Kan forstå hvorfor du ikke har fått mye av omsorgen Anonymkode: 04024...dbc 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Har du barn, ts? Anonymkode: bba54...62b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Mine barn har aldri foretrukket meg over far, her er vi så og si helt likestilte 😊 Men det er nok fordi far tok 50 % av foreldrepermisjonen, og har stått opp like mye på natten med dem som jeg. Hvis du er like selveoppofrende med barna dine som moren er, så kan jeg ikke se noen grunn til at hun ikke skulle ønske 50/50 fordeling 😊 Eller, hvis du hadde bidratt med halvparten hva angår deres felles barn, så kan jeg egentlig ikke tenke meg at det hadde blitt skillsmisse i utgangspunktet ☺ Anonymkode: db8a0...fc2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vil ikke ha 50/50; jeg vil ha mer eller mindre ALT! Jenta er mi! Anonymkode: 1d009...f6a Shit du høres jo helt psycho ut 🙈 Er du like sint, sneversynt og kompromissløs hva gjelder forhold og barneoppdragelse? Her er du jo 100 % fokusert på dine behov, har du tenkt noe på at kanskje barnet også har behov? 🙃 Anonymkode: db8a0...fc2 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet er begges. Barna har historisk sett alltid tilhørt mor, først og fremst. Fordi far var opptatt med alt annet. Men nå er det ikke slik lengre. Nå er det kvinnen som er det sterke kjønn. Så hvorfor kan ikke vi fedre få litt av privilegiene dere hadde? Dere kan ikke få i både pose og sekk, dere må faktisk ofre noe dere også. Anonymkode: 1d009...f6a 1
Tripptrapp1 Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine barn har aldri foretrukket meg over far, her er vi så og si helt likestilte 😊 Men det er nok fordi far tok 50 % av foreldrepermisjonen, og har stått opp like mye på natten med dem som jeg. Hvis du er like selveoppofrende med barna dine som moren er, så kan jeg ikke se noen grunn til at hun ikke skulle ønske 50/50 fordeling 😊 Eller, hvis du hadde bidratt med halvparten hva angår deres felles barn, så kan jeg egentlig ikke tenke meg at det hadde blitt skillsmisse i utgangspunktet ☺ Anonymkode: db8a0...fc2 Dette kunne du ha spart deg, for dette slår virkelig ikke positivt ut for deg 1. Du vet ingenting om hvem som yter mest overfor barnet i denne relasjonen, siden det ikke er noe TS har delt. 2. Naivt å tro at det ikke forekommer at den ene parten er villig til å forsøke å skaffe seg full omsorgsretten over barn for å «straffe» den andre parten. 3. Er du dum? Folk går da i fra hverandre for mange andre grunner enn at far ikke bidrar med halvparten av «innsatsen» i barna. Hva legger du forresten i innsats? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden): Dette kunne du ha spart deg, for dette slår virkelig ikke positivt ut for deg 1. Du vet ingenting om hvem som yter mest overfor barnet i denne relasjonen, siden det ikke er noe TS har delt. 2. Naivt å tro at det ikke forekommer at den ene parten er villig til å forsøke å skaffe seg full omsorgsretten over barn for å «straffe» den andre parten. 3. Er du dum? Folk går da i fra hverandre for mange andre grunner enn at far ikke bidrar med halvparten av «innsatsen» i barna. Hva legger du forresten i innsats? Vedder mye på at trådstarter er i den uthevede kategorien gitt. Anonymkode: db8a0...fc2 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Shit du høres jo helt psycho ut Det er ikke meningen å høres "psycho" ut. Jeg mener dog at jeg har et godt poeng. Men jeg har jo ikke så stor tiltro til at kvinner vil fire på privilegiene sine frivillig. Anonymkode: 1d009...f6a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 De siste årene så er det flere fedre som får full omsorg enn mødre i retten. Men det er da i de tilfellene, hvor far og mor begge er gode foreldre og har mye å tilby barna. Altså der hvor de stiller likt. Problemet er jo ofte fedre som har bidratt lite, selvfølgelig får ikke de full omsorg. Anonymkode: 59d63...545 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du barn, ts? Jeg har én datter. Anonymkode: 1d009...f6a
Tripptrapp1 Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vedder mye på at trådstarter er i den uthevede kategorien gitt. Anonymkode: db8a0...fc2 Det kan godt være, men det vet hverken du eller jeg noe om, og da blir det for dumt å tilegne vedkommende den type motiv. Ikke er det relevant for problemstillingen h*n fremsatte innledningsvis heller 😊
Drizzt Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vi lever i det moderne 2021 hvor kvinner er like delaktige i arbeidslivet som menn, og hvor langt flere kvinner enn menn tar høyere utdanning med dertilhørende høyere lønn. Så hvorfor kan ikke da oss menn få hovedomsorgen i barnefordelingssaker? Nå er det vår tur til å bli den forelderen barna er mest glad i. Anonymkode: 1d009...f6a Det er avhengig av barnas alder. Det er fortsatt slik at mor bærer frem, føder, ammer og er mest med barnet de første årene. Det er en naturlig sterk tilknytning til mor som blir barnets hovedomsorgsperson i starten mens barnet er for lite til å forholde seg til flere. Er det snakk om litt eldre barn, og da tenker jeg iallefall barneskolealder, så er det lettere fordi da har far trolig klart å opparbeide seg en like sterk papparelasjon med barnet med egne aktiviteter, pappa og barnet tid, osv. Men for meg virker det mot sin hensikt å løsrive det lille barnet fra hovedomsorgpersonen. Selvfølgelig er det mulig at far blir hovedomsorgpersonen for barnet der mor er fraværende eller ikke i stand til å ta seg av den lille. Da bør far ha hovedomsorgen i slike situasjoner fordi det er far barnet har sterkest tilknytning til. Så kan den andre forelderen jobbe seg frem til en god relasjon med barnet også. Endret 15. april 2021 av Drizzt 1
Kalevala Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 Barn er ikke en premie som skal tildeles den som har gjort mest, eller den som står for tur. Barnet trenger begge foreldrene sine like mye. Det var ikke riktig at mødrene nesten alltid fikk hovedomsorgen, og det blir ikke mer riktig om fedrene skal få det. Heldigvis er vi på vei dithen at barna får være omtrent like mye sammen med begge etter en skilsmisse. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg vil ikke ha 50/50; jeg vil ha mer eller mindre ALT! Jenta er mi! Anonymkode: 1d009...f6a Jenta er sin egen. Dere er HENNES foreldre. Anonymkode: 8854f...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå