Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 15. april 2021 I vår kommune er det høy smittetrykk og barnehagen vår har de siste 3 ukene hatt reduserte åpningstider. Det innebærer at vi må melde inn behov og de vil aller helst at vi henter innen kl.1500. Det er umulig for meg og mannen min. Vi står begge i jobber der hjemmekontor er umulig og arbeidstiden er fastsatt. Vi må være på arbeidsplassen vår, hvert minutt vi får betalt. Mannen jobber i butikk og har fast arbeidstid fra kl. 08.00- 16.00. Dette er hans turnus, og sjefen er ikke fleksibel. Jeg jobber i helsevesenet og har,arbeidstid fra kl.07.30 -15.30, men jeg har dessverre 30 min reisevei til jobb. Grunnet dette må vi levere kl.07.45 og hente 16.15. Ingen av oss er istand til å hente før, eller levere senere. Vi meldte inn behov fra kl.07.45-16.15, opplevde at mitt barns primærkontakt ble pottesur. Hun begynte da å stille veldig private spørmål om hvorfor vi ikke kunne hente før osv," har du ingen venner /familie som kan hente tidlig for dere?". Ærlig talt, hvis vi hadde hatt andre muligheter hadde vi benyttet oss av det. Men vi har ikke noe valg. Vi er begge utenlandske og familiene våre bor i Asia. Vi har selvsagt venner, men alle har nok med sitt, og ingen av dem kan hente min unge fast 5 ganger i uka. Det er uansett for mye å forlange av en venn. Dette sa jeg til den ansatte. Men de ga seg ikke der. Neste dag fikk vi en epost der de krevde underskrift og dokumentasjon (!) fra arbeidsplassene våre om hvorfor vi ikke kan hente før. Er det i det hele tatt lov? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Synes uansett at det er å gå langt over streken. Vi fikk selvsagt både begge deler av våre arbeidsgivere. Selv etter at vi har levert inn dette, får jeg daglig stygge blikk og nedsettende kommentarer fra ansatte når jeg henter. Det er så ille at jeg lar mannen hente for meg, fordi jeg tørr ikke. Det er sure miner, kommentarer som " Y er eneste som er her til kl.1600. " Dette er sikkert fordi en ansatt må bli igjen til kl.16.15 bare for vårt barns skyld, alle de andre hentes jo kl.15.00. Forstår at hun er skuffet fordi hun må jobbe en 1 time mer, men synes likevel dette er veldig uprofesjonelt. Er dette lov? Jeg har nesten lyst til å si at jeg unner dem både fri og kortere arbeidstid. Men jeg har ikke noe valg. Ingen av oss to har råd til å si opp jobben vår eller jobbe redusert. Dessverre vil ikke sjefen til mannen endre turnusen hans. Anonymkode: 70cb3...da6 63
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Slutt å vær så negativ og tenk på at de gjør så godt de kan! De er garantert pressa på personal og gjør sitt ytterste for å få det til. Anonymkode: d0157...28c 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å vær så negativ og tenk på at de gjør så godt de kan! De er garantert pressa på personal og gjør sitt ytterste for å få det til. Anonymkode: d0157...28c Det er ikke meg som syter, jeg er både blid og høflig ved henting og levering. Det er jo de som lager dårlig stemning ved å kommentere og klage. Hva skal jeg gjøre da? Si opp jobben? Hvor nyttig er det for samfunnet at jeg "naver "? Spesielt i en tid som dette, da ledigheten er rekordhøy. Men Anonymkode: 70cb3...da6 161
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 15. april 2021 Fy fader så provosert jeg blir av det opplegget der. Folk har forskjellige behov så barnehagen får pent finne seg i det. Det er ikke deres problem at de ikke har nok ansatte. Anonymkode: 96568...964 120
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 15. april 2021 Jeg ville rett og slett tatt opp med styrer at slik adferd er uakseptabelt. Hadde ikke funnwt meg i verken blikk eller kommentarer. Anonymkode: 3e0b6...869 132
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt å vær så negativ og tenk på at de gjør så godt de kan! De er garantert pressa på personal og gjør sitt ytterste for å få det til. Anonymkode: d0157...28c Dette!!!! Herregud, det er jo ikke et problem i seg selv at dere leverer tidlig og henter sent, men barnehagene får ikke midler for å holde åpent slik i disse dager og det går ut over driften ganske hardt. Vi litt forståelse, klart den ansatte måtte spørre deg om det hen gjorde. Dette handler om så mye mer enn deg og dine barn, det handler om en hverdag som ikke går opp i barnehagene. Anonymkode: 04833...776 23
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fy fader så provosert jeg blir av det opplegget der. Folk har forskjellige behov så barnehagen får pent finne seg i det. Det er ikke deres problem at de ikke har nok ansatte. Anonymkode: 96568...964 Hvem er det sitt problem da mener du? Barnehagene kan ikke trylle frem ansatte eller penger til vikarer eller overtid. Anonymkode: 04833...776 15
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Så bhg må holde lenger åpent kun pga ditt barn, som betyr mindre personale når det er mange barn der, er vel ikke rart at de er sure? Alle må ofre noe i denne tiden, tenker dere sikkert kunne vekslet på å få gå før hvis dere faktisk var interessert i det. Det går faktisk ut over alle barna at dere er lite fleksible. Anonymkode: 227cb...7f5 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fy fader så provosert jeg blir av det opplegget der. Folk har forskjellige behov så barnehagen får pent finne seg i det. Det er ikke deres problem at de ikke har nok ansatte. Anonymkode: 96568...964 Blir fort ditt problem når kohorter må stenges grunnet for lite folk. Anonymkode: 2087b...838 17
Populært innlegg Dhllgfehl Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 15. april 2021 Herregud.. her jobber dere i samfunnskritiske yrker(på samme måte som bhg-ansatte) begge to og utsetter dere selv for smitte - også skal dere dømmes for dette. Bhg. kan ta seg en bolle. Drit i dem, hent til den tiden som passer dere. 154
GammelKaktus Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Jeg hadde ikke brydd meg om kommentarer og slikt. Hadde sagt at sånn er det når begge foreldre er i et samfunnskritisk yrke. Ikke noe å gjøre med det, sånn er det bare. Vi har alle en jobb å gjøre. 45
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Gå ned i stilling. Stakkars unge, dette er jo fryktelig trist. Anonymkode: 24316...570 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke brydd meg om kommentarer og slikt. Hadde sagt at sånn er det når begge foreldre er i et samfunnskritisk yrke. Ikke noe å gjøre med det, sånn er det bare. Vi har alle en jobb å gjøre. Ikke så veldig samfunnskritisk å stå i butikk. Anonymkode: 24316...570 8
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke så veldig samfunnskritisk å stå i butikk. Anonymkode: 24316...570 Neivel, hva tror du skjer om alle butikkene stenger fordi personale må være hjemme med sine barn? 142
Populært innlegg Dhllgfehl Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke så veldig samfunnskritisk å stå i butikk. Anonymkode: 24316...570 Les deg opp. https://www.regjeringen.no/contentassets/8da70b8196a24296ae730eaf99056c1b/liste-over-kritiske-samfunnsfunksjoner_oppdatert.pdf 53
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Slutt å vær så negativ og tenk på at de gjør så godt de kan! De er garantert pressa på personal og gjør sitt ytterste for å få det til. Anonymkode: d0157...28c Signerer denne. Anonymkode: 6f192...d2b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Dette er ikke greit i det hele tatt. Her må du ha et snarlig møte med daglig leder og ditt barns ped leder. Hvis daglig leder har innvilget dere utvidet arbeidstid så skal de ansattes frustrasjon rettes mot ham og ikke mot dere. Anonymkode: 7e8cd...d36 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så bhg må holde lenger åpent kun pga ditt barn, som betyr mindre personale når det er mange barn der, er vel ikke rart at de er sure? Alle må ofre noe i denne tiden, tenker dere sikkert kunne vekslet på å få gå før hvis dere faktisk var interessert i det. Det går faktisk ut over alle barna at dere er lite fleksible. Anonymkode: 227cb...7f5 Vi kunne sikkert ha vekslet mellom å gå før? Hvordan kan du påstå det? Har du snakket med arbeidsgiver? Det er faktisk ikke sånn det fungerer i våre jobber. Om det faktisk hadde vært mulig så hadde jeg med GLEDE gjort det, ikke minst for å gi mitt barn kortere dager. Anonymkode: 70cb3...da6 62
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden): Jeg hadde ikke brydd meg om kommentarer og slikt. Hadde sagt at sånn er det når begge foreldre er i et samfunnskritisk yrke. Ikke noe å gjøre med det, sånn er det bare. Vi har alle en jobb å gjøre. Nettopp! Alle har en jobb å gjøre, og i disse tider er jeg veldig takknemlig fordi jeg har en jobb å gå til. Anonymkode: 70cb3...da6 16
GammelKaktus Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke greit i det hele tatt. Her må du ha et snarlig møte med daglig leder og ditt barns ped leder. Hvis daglig leder har innvilget dere utvidet arbeidstid så skal de ansattes frustrasjon rettes mot ham og ikke mot dere. Anonymkode: 7e8cd...d36 Akkurat. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå