Gå til innhold

Til dere som er fotografer/modeller - spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ble kontaktet her om dagen, og det er noen som ønsker å ha meg som modell til fotografering innen reklame, mote, makeup, frisør osv. 

Jeg hakte av på disse tingene når jeg fikk ett skjema. Jeg hakte ikke av på glamour og aktbilder. Men han som skal fotografere meg ønsker bilder der hvor jeg viser kroppen min foran og bak med undertøy, i tillegg til andre bilder i andre klær foran og bak, jeg vet ikke om dette er normalt å gjøre? Dette er bilder jeg skal ta selv hjemme bare så han kan se hvordan jeg ser ut. Det var pågrunn av at det var ofte bedrifter som trengte modeller til ting og tang og de jobbene var gjerne "betalt" ved at man feks fikk beholde klærne som ble brukt osv. 

Ellers virker fotografen helt grei, og virker som en grei og ryddig type. Firmaet virker også troverdig ut! Håper noen har erfaring her. Takk for meg 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et enmannsforetak eller et større firma? Jeg kjenner en voksen mann som etter et fotokurs, kaller seg for fotograf og søker modeller for aktbilder. For å ha til egen portofolio. Kåt, halvgammel mann. Bare vær oppmerksom.

Anonymkode: 7d5ee...f9b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er dette et enmannsforetak eller et større firma? Jeg kjenner en voksen mann som etter et fotokurs, kaller seg for fotograf og søker modeller for aktbilder. For å ha til egen portofolio. Kåt, halvgammel mann. Bare vær oppmerksom.

Huffameg! Det er en mann ja men med eget firma. Alt virker troverdig, og han virker forståelsesfull og skikkelig. Mulig han er i 20 års alderen ett sted.  Jeg er så oppmerksom som jeg bare klarer! Har omtrent googlet og stalket alt nå, og jeg finner ingen tegn til feil.. 🤔 

AnonymBruker
Skrevet

Du hooket ikke av for aktbilder, men det vil ha ha. Han prøver seg. Ikke merkelig nok er denne fotografen en mann.. og det var ikke akkurat bilder i bunad han etterspurte.. Gratis også?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du hooket ikke av for aktbilder, men det vil ha ha. Han prøver seg. Ikke merkelig nok er denne fotografen en mann.. og det var ikke akkurat bilder i bunad han etterspurte.. Gratis også?

han ha

AnonymBruker
Skrevet
Mai94 skrev (3 minutter siden):

Huffameg! Det er en mann ja men med eget firma. Alt virker troverdig, og han virker forståelsesfull og skikkelig. Mulig han er i 20 års alderen ett sted.  Jeg er så oppmerksom som jeg bare klarer! Har omtrent googlet og stalket alt nå, og jeg finner ingen tegn til feil.. 🤔 

Ble du kontaktet av en fotograf eller et seriøst firma? Har du sett noe av det han har gjort før? Har han modeller i porteføljen som har gjort ordentlige jobber? 

Det var en fotograf i Rogaland som har opptrådt shady ovenfor unge kvinner. Stod om han i media for under ett år siden. 

Anonymkode: a3c4c...a03

• Liker 3
Skrevet

Kontakt et seriøst modellbyrå istedet. Fotografer har normalt ikke modellstall. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær veldig på vakt! Dersom du går med på å bli tatt bilde av: spør om du får ha med en venn eller en venninne. Det er mange shady «fotografer» der ute

Anonymkode: bb660...cff

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du kontaktet av en fotograf eller et seriøst firma? Har du sett noe av det han har gjort før? Har han modeller i porteføljen som har gjort ordentlige jobber? 

Det var en fotograf i Rogaland som har opptrådt shady ovenfor unge kvinner. Stod om han i media for under ett år siden. 

Anonymkode: a3c4c...a03

Har sett arbeidet hans ja på instagram. Han tagger de han fotograferer og det ser veldig ryddig å greit ut. Mye forskjellige bilder. Fine bilder. Ja har lest om han men det er ikke han altså heldigvis! Han her virker så å si ryddig å grei. Klarer ikke finne noen feil 🤔 Jeg er bare så utrolig skeptisk fordeom!  Mymuse hadde visst sponset han også, og mymuse hadde likt et inlegg der han la ut om sponsen.. 

Endret av Mai94
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Hallo, sende undertøysbilder til fremmede folk? Beste svindleren jeg har vært med på på lenge.

Anonymkode: 9e43b...345

• Liker 2
Skrevet

Vær veldig på vakt! Dersom du går med på å bli tatt bilde av: spør om du får ha med en venn eller en venninne. Det er mange shady «fotografer» der ute

Anonymkode: bb660...cff

Takk!! Er akkurat det jeg skal spørre han om. Jeg tør ikke gjøre dette alene. I hvertfall ikke første gangen! Ikke sant, er det jeg også tenker på. Derfor jeg også skriver her inne for å høre om andres erfaringer og sånt ♥️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med hele familien din for å treffe og prate med mannen. La han vise arbeider han gjør og har gjort og vær helt sikker på at han er ekte vare, før du innlater deg på noe her. Jeg syns det høres mistenkelig ut og hadde sagt nei til alt sammen. Oppsøk heller et skikkelig byrå med mange folk i opplyste rom.

Anonymkode: 19c11...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det er fotooppdrag så jeg betaler ikke noe. Han virker virkelig ikke til å være en svindler. Isåfall må det vøre jævlig bra.. Han har jo til og med blitt sponset av mymuse og match.. 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta med hele familien din for å treffe og prate med mannen. La han vise arbeider han gjør og har gjort og vær helt sikker på at han er ekte vare, før du innlater deg på noe her. Jeg syns det høres mistenkelig ut og hadde sagt nei til alt sammen. Oppsøk heller et skikkelig byrå med mange folk i opplyste rom.

Anonymkode: 19c11...10b

Nja, jeg bare tenkte det kunne vert kjekt å prøvt en gang bare for å se om det ble fine bilder. Er ikke ellers så optatt av å bli modell. Men siden jeg fikk dette tilbudet så tenkte jeg tja hvorfor ikke.. Han bruker jo noen av bildene sine til å promotere diverse bedrifter. Feks mymuse og match.. Jeg skal høre litt mer om han først i hvertfall før jeg begir meg ut på noe 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært veldig forsiktig her. Hvor gammel er du, ts?

Anonymkode: 5ddcf...d47

AnonymBruker
Skrevet

Søk han opp på nett og se hvilke andre bilder han har tatt (Google, Instagram, Facebook) Hvor mye har de modellene på seg? da får du svaret

om du ikke finner noen ting, SÅ NEINEINEINEI

Anonymkode: a08bd...9dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken forbindelse tok han kontakt med deg?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville vært veldig forsiktig her. Hvor gammel er du, ts?

Jeg er 26 snart 27 år :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I hvilken forbindelse tok han kontakt med deg?

Han oppdaget meg på facebook gjennom venneforslag 😂

Skrevet

Søk han opp på nett og se hvilke andre bilder han har tatt (Google, Instagram, Facebook) Hvor mye har de modellene på seg? da får du svaret

om du ikke finner noen ting, SÅ NEINEINEINEI

Anonymkode: a08bd...9dd

Ja her har modellene på seg fine blomstrete kjoler, bryllypsbilder, aktbilder, undertøysbilder, menn, kvinner, barn, moteklær osv. Det er veldig fine bilder med egne tagger for personene som er blitt fotografert i hvertfall! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...