Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på slutten av min AAP og har fått tildelt en veileder som er helt fersk og har null erfaring

Det har endt med en del trøbbel, mye rot og dårlig kommunikasjon. Vi blir oppgitt over hverandre og stemningen er ikke god. Jeg føler dog dette er noe jeg ikke vil bruke mot h*n, men jeg ønsker bytte veileder. Jeg skal søke ufør, og den siste prosessen er viktig blir riktig og mest mulig problemfri. 

Hva er reglene? Må jeg ha en gyldig grunn? Tar det lang tid å få ny veileder? Hvordan er prosessen? Noen med erfaring?

Anonymkode: 07399...690

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er på slutten av min AAP og har fått tildelt en veileder som er helt fersk og har null erfaring

Det har endt med en del trøbbel, mye rot og dårlig kommunikasjon. Vi blir oppgitt over hverandre og stemningen er ikke god. Jeg føler dog dette er noe jeg ikke vil bruke mot h*n, men jeg ønsker bytte veileder. Jeg skal søke ufør, og den siste prosessen er viktig blir riktig og mest mulig problemfri. 

Hva er reglene? Må jeg ha en gyldig grunn? Tar det lang tid å få ny veileder? Hvordan er prosessen? Noen med erfaring?

Det er ikke noe regler på det. Det er helt opp til NAV-kontoret å bestemme :) De kan si ja, de kan si nei. Du må rett og slett bare spørre, og krysse fingrene. 

Anonymkode: bce58...b17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til nav-kontoret om du får ny veileder eller ikke. Jeg sendte klage på klage. Tok 1,5 år å få en veileder, men det skjedde kun fordi to kontor ble slått sammen pga kommunesammenslåing. Lokalkontoret leste ikke klager man sendte en gang. Det skal sies at veilederen jeg hadde, heller ikke svarte meg uansett hvor mye jeg henvendte meg. Han gjorde absolutt ikke annet enn å kaste bort 2 år av min tid på aap!

Regjeringen kutta ned på tiden på aap, med begrunnelse at ting tok for lang tid. Vel, det er jo ikke oss mottakere det står på. Det er veiledere (les:nav) og helsevesnet (kø)

Jeg sendte klage på klage. Ringte til nav sentralt, sendte eposter osv osv. Til og med nav-lederen for fylket kontakta jeg!

Anonymkode: 22b77...dfa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at man ikke har rett til å bytte veileder da jeg fikk en veileder som bare la kjepper i hjula for meg (ville avslutte omskolering på siste år for å få meg ut i arbeidspraksis, på tross av at det stridet i mot alle anbefalinger fra leger og div). 

Det som reddet meg var at veileders vikariat utgikk, og da fikk jeg tildelt ny, som selvsagt mente det var idiotisk å avslutte utdanning halvveis inn i siste år. 

Anonymkode: ad3a5...80d

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det nærmest umulig å bytte veileder, det skal tungtveiende grunner til. Gjerne at man fra før kjenner veilederen el.

Det gjelder andre veien også da, vi får ikke byttet bort brukere vi ikke liker eller er vanskelige å samarbeide med.

Grunnene hos oss er flere. Det skal ikke bli en kultur for bytting. Hos oss har vi fordelt brukere etter datoer, så det blir vanskelig å vite hvilken veileder som har de ulike brukerne for fordelingsteamet om vi har mange forskjellige datoer og ikke de faste datoene. Det blir mer forutsigbart for alle. 

Du må høre med veileders leder, om det er mulig å få byttet.

Anonymkode: 4385c...c24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hos oss er det nærmest umulig å bytte veileder, det skal tungtveiende grunner til. Gjerne at man fra før kjenner veilederen el.

Det gjelder andre veien også da, vi får ikke byttet bort brukere vi ikke liker eller er vanskelige å samarbeide med.

Grunnene hos oss er flere. Det skal ikke bli en kultur for bytting. Hos oss har vi fordelt brukere etter datoer, så det blir vanskelig å vite hvilken veileder som har de ulike brukerne for fordelingsteamet om vi har mange forskjellige datoer og ikke de faste datoene. Det blir mer forutsigbart for alle. 

Du må høre med veileders leder, om det er mulig å få byttet.

Anonymkode: 4385c...c24

I min situasjon så er advokat innblandet, rett og slett pga dårlig kommunikasjon mellom meg og min veileder. Kan det være nok for å bytte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I min situasjon så er advokat innblandet, rett og slett pga dårlig kommunikasjon mellom meg og min veileder. Kan det være nok for å bytte? 

Da bør du rådføre deg med advokaten, slik at du får best mulig tips til hva som passer i din sak :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da bør du rådføre deg med advokaten, slik at du får best mulig tips til hva som passer i din sak :)

Okei 🙈

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...