AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Noen andre som kjenner seg igjen? Obs langt innlegg, men jeg trenger noen råd her. Jeg er sammen med en mann, vi har vært sammen i snart 1 år. Før han var jeg sammen med en narsissist som løy til meg hele tiden og var psykisk nedlatende og stygg mot meg som gjor at jeg mistet meg selv og selvtilliten min og som også gjorde at jeg ikke klarte stole på alle, og i tillegg snakket han om hvor pene andre jenter var osv, som gjor at jeg ble til en veldig sjalu person. Før eksen var jeg ikke sånn i det hele tatt. Kjæresten min som jeg har nå vet om fortiden min og bagasjen min, og jeg sa til han at han måtte være tålmodig med meg, og han var veldig på den før vi ble sammen at jeg bare måtte kaste bagasjen min på han(hans ord) og spurte meg flere ganger om vi skulle bli sammen før jeg til slutt sa ja. Jeg var veldig usikker om jeg skulle inn i et nytt forhold pga fortiden min, men han var veldig bestemt på at han ville vise meg at han ikke brydde seg om hvordan jeg var og fortiden min, han ville vise hvordan en skikkelig mann skulle være, så fikk jeg følelser for han og vi ble sammen. I begynnelsen var det veldig sånn nyforelskelse, han gjor alt for å være med meg hele tiden, sove hos meg hele tiden osv selv om han gikk på skole. Når han hentet meg hoppet han nesten ut av bilen og løftet meg opp for han var glad for å se meg, og hjalp meg hvis jeg hadde ting jeg bar på. Nå har det snart gått 1 år, og jeg føler han på en måte ikke er den samme som jeg møtte da jeg ble kjent med han. Nå er unnskyldningene hans at han må fokusere på skolen, han virker ofte sur og når han henter meg sitter han bare i bilen og ser på mobilen til jeg går inn, og hvis jeg har masse søppelposer jeg bærer på kommer han heller ikke ut av bilen nå lenger for å hjelpe meg å bære, og kommer heller ikke ut og løfter meg opp sånn så han gjorde før. Hva skjedde med det? Jeg savner det, og jeg har også sagt det til han at jeg savner det, så lovet han meg at neste gang skulle han vise hvor glad han var for å se meg og løfte meg opp. Det skjedde en gang, og etter det har han ikke gjort det igjen. Jeg har ikke lysst å mase på han om dette, han må vise han vil det selv og han trenger ikke gjøre det hver eneste gang, men jeg kjenner det er en god måte for å holde gnisten ved like i forholdet, men det virker som han enten ikke gidder/vil eller så er han ikke klar over det selv om jeg har tatt det opp før. I begynnelsen var han også veldig på den å skrive masse fine og lange meldinger til meg om hvor heldig han var som fikk meg, hvor bra jeg er osv, og nå er det nesten ingenting av de meldingene heller.. Vi har også lite sex i forhold til før, nå har vi kanskje sex 1-2 ganger i måneden, før var det flere ganger i uken. Hva er det som har skjedd med han jeg ble sammen med i begynnelsen? Han som skulle vise hvordan en skikkelig mann skulle være? Han som ikke brydde seg om bagasjen min, og som nå blir irritert og sur hvis jeg bringer opp noe jeg sliter med? Han bryr seg fint lite om sjalusien min også nå, han hadde aldri vært utro men han bryr seg ikke om han blir venn med masse jenter og han vet om fortiden min og dette med det motsatte kjønn er det jeg sliter mest med.. Jeg føler jeg blir tvunget til å godta det her og nå, og selv om jeg ikke har noe å bekymre meg for når det kommer til den delen så blir jeg uansett fysisk kvalm og deprimert. Jeg har spurt han om han kan være tålmodig når det kommer til dette med det motsatte kjønn pga det er det jeg sliter mest med, jeg har sagt jeg trenger tid til å venne meg til det pga det som har skjedd i fortiden min, og når jeg først føler meg vell med det går det greit, men det kom ikke på tale, jeg måtte godta det her og nå.. Han hadde også lest på nettet at han ikke måtte finne seg i hvis dama sa eller gjor sånn og sånn når det kom til sjalusi, så skifta han plutselig HELT etter det om og skulle nesten følge det som sto på Internett slavisk, og hvis jeg ikke godtok det her og nå var jeg plutselig manipulerende.. Hvor faen får han manipulerende fra når han VISSTE OM FRA FØR AV at jeg har bagasje som HAN SA jeg bare kunne slenge på HAN i begynnelsen av forholdet? Nå er jeg plutselig manipulerende fordi det sto det på nette.. Kan også legge til at han har sagt mange ganger før at hvis det er noen som skal gå i dette forholdet er det meg, men de siste gangene har han nevnt at hvis visse ting blir tatt opp som det blir krangling av så blir forholdet giftig og han kan ikke være med noen som krangler om noe de sliter med, fordi det sto på Internett. Jeg er ikke ute etter krangling, jeg er ute etter tålmodighet, tid og forståelse, men nå tørr jeg nesten ikke ta opp ting med han mer fordi jeg har blitt skremt av hvis jeg nevner det eller det så er jeg plutselig både giftig og manipulerende, så jeg føler jeg må gå på tå når det kommer til det og holde kjeft. Jeg trodde forhold gikk ut på kommunikasjon og forståelse, og at man snakker sammen om det som plager hverandre uten at det oppstår en krangel. Veninna mi sa at det virker som kjæresten min indirekte sa til meg at hvis jeg tar opp ting han ikke synes er ok så gjør han det slutt med meg. Hun sa det er skummelt fordi hun var også sammen med en som plutselig bare "switcha" om over natta. Nå et det egentlig ikke dette med sjalusi åsånt jeg tenker på for jeg vet det er noe jeg må jobbe med, men jeg lurer på hva er det som egentlig har skjedd med kjæresten min? Hvorfor har han plutselig blitt "en annen"? Jeg vet han ikke er en narsissist for jeg har vært sammen med en sånn før, men hvorfor er plutselig de tingene jeg sliter med giftige og manipulerende, når han i begynnelsen av forholdet sa at det var greit og at det bare var noe som måtte jobbes med? Jeg var på god vei med de tingene jeg sliter med, men etter at han leste om det på nettet har jeg nesten blitt en litt redd person som ikke tørr å gi uttrykk for det lenger, at jeg føler jeg må være en nikkedukke. Og det er ekstra vanskelig nå når han ikke er den samme forståelsesfulle personen som han var i begynnelsen av forholdet. Er det noen varsellamper her, eller er det meg det er noe galt med? Anonymkode: 96cba...c55
Nymerïa Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen varsellamper her, eller er det meg det er noe galt med? Det er ikke så sikkert at det er noen av delene. Han er bare gått lei og gidder ikke anstrenge seg lenger. Jeg tror ikke du skal bruke energien din på å analysere han, bare bestem deg for om han er bra nok for deg eller ikke. 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Når forelskelsen går over og hverdagen kommer blir ting ofte annerledes. Jeg tror ikke det er noe galt med noen av dere. Kanskje dere rett og slett ikke passer sammen likevel ? Sjalusien din er det kun du som kan jobbe med, men han behøver ikke overdrive da. Anonymkode: ec715...a68 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Her er det lite håp dessverre, ett år er for lite til at forholdet skal visne. At han ser så mye på mobilen er heller ikke et godt tegn, hvordan kan du VITE at han ikke er utro? Anonymkode: e0814...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det lite håp dessverre, ett år er for lite til at forholdet skal visne. At han ser så mye på mobilen er heller ikke et godt tegn, hvordan kan du VITE at han ikke er utro? Anonymkode: e0814...ef0 Fordi han sier jeg bare må stole på han. Han er ikke den typen som ligger rundt, har kun ligget med de han har vært i forhold med før. Før meg var han sammen med ei i maange år, var aldri utro. Lå ikke med noen før han møtte meg etter henne. Søsknene hans har også sagt de kan skrive under på at han ikke er utro. Han sliter med selvtilliten og er ikke den personen som ligger rundt. Ts Anonymkode: 96cba...c55
Gjest Skogsalv Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Om du var sammen med en malignant narcissist tidligere ( utrovert,,sterk Alpha, direkte abusive) , så kan du faktisk ha møtt på en Covert narcissist. ! Dvs en skjult ! De er ofte ydmyke,oppofrende, svigermors drøm , etc etc,,, men etter en stund, de verste til å bruke sårbar informasjon gitt i tillit MOT deg !! Les deg opp nå. Gå på You Tube. Det er VELDIG vanlig for empater og co - dependants å ha serier av slike!! Starter ofte i barndommen. Følger flere forhold hva menn gjelder ( eller kvinner) Hint : Han sier DU er den med problemer,- når du forsøker å kommunisere ifht dårlig adferd. Eller: Det var ikke det skjedde/ det jeg sa/ du overreagerer/husker feil/ du lyver/ trenger du kanskje psykolog.....listen er lang. Dette er den verste sorten. Så pass på. Han fucker med virkeligheten din. Du vet hva jeg mener ! Ikke bli i dette ,vær så snill! ♥️
Gjest Skogsalv Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi han sier jeg bare må stole på han. Han er ikke den typen som ligger rundt, har kun ligget med de han har vært i forhold med før. Før meg var han sammen med ei i maange år, var aldri utro. Lå ikke med noen før han møtte meg etter henne. Søsknene hans har også sagt de kan skrive under på at han ikke er utro. Han sliter med selvtilliten og er ikke den personen som ligger rundt. Ts Anonymkode: 96cba...c55 Ja,les deg opp på Flying monkeys ! Alle venner og familie støtter,de vet ikke personens natur. Hva han sier og hva han gjør kan være 2 verdener . Han sier : jeg må stole på han ....!! Nei ,store røde flagg her !
Gjest Skogsalv Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 HAN HADDE LEST PÅ NETTET: ditten og datten,,,,,bruker det mot deg !!! 🚩🚩🚩🚩Du har vist ham sjela di ifht DIN tidligere narsissist, BIG mistake!! Nå er det arsenal for han !!!! Pass deg ! Han er ikke god 🥶
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Kanskje du ønsker å poste i denne tråden ts? Mange får hjelp av andre her: Anonymkode: 6188b...5be 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Det kan være dere ikke passer så godt sammen. Dere burde ikke hatt så mye issues etter et år ilag. Anonymkode: 6965b...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Oi, så mange som mener han har narsistisk trekk? Hvor plukker dere det opp? Jeg har brukt alt for mange år på en covert narsissist, og han her høres ikke ut som hverken det ene eller det andre. Ts, det er vondt når noen forandrer seg, men de fleste gjør det etter ett år eller to i forhold. På den tiden har man enten vokst sammen eller fra hverandre. Har dere kanskje vokst litt i fra hverandre? Har dere brukt litt mye tid på deg? Hva du føler, hva du tenker, hvordan du vil ha det? Blir han sett i alt dette? Du skriver ganske skråsikkert at han ikke er utro, ikke kommer til å være det... så du sliter overhode ikke med sjalusi og usikkerhet når det kommer til denne mannen, og det er fantastisk! For det er vondt å være sjalu, og vondt å være den som alltid blir mistenkt. Men her ligger det noe jeg er veldig enig med samboeren din i... om du ikke er sjalu, så er det veldig manipulerende å bruke dette mot han... at han ikke kan snakke med hvem han vil, bli venner med hvem han vil. Akkurat nå lever han ikke sitt liv, han lever et liv du trenger at han skal leve... og det kan umulig gå bra. Gi han friere tøyler, se han mer, respekter han mer. Han er seg, den fine ikke utro kjæresten du ble sammen med... men han blir behandlet som noe annet. Ikke meningen å ikke ta din side her, men.... Anonymkode: 0c867...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, så mange som mener han har narsistisk trekk? Hvor plukker dere det opp? Jeg har brukt alt for mange år på en covert narsissist, og han her høres ikke ut som hverken det ene eller det andre. Ts, det er vondt når noen forandrer seg, men de fleste gjør det etter ett år eller to i forhold. På den tiden har man enten vokst sammen eller fra hverandre. Har dere kanskje vokst litt i fra hverandre? Har dere brukt litt mye tid på deg? Hva du føler, hva du tenker, hvordan du vil ha det? Blir han sett i alt dette? Du skriver ganske skråsikkert at han ikke er utro, ikke kommer til å være det... så du sliter overhode ikke med sjalusi og usikkerhet når det kommer til denne mannen, og det er fantastisk! For det er vondt å være sjalu, og vondt å være den som alltid blir mistenkt. Men her ligger det noe jeg er veldig enig med samboeren din i... om du ikke er sjalu, så er det veldig manipulerende å bruke dette mot han... at han ikke kan snakke med hvem han vil, bli venner med hvem han vil. Akkurat nå lever han ikke sitt liv, han lever et liv du trenger at han skal leve... og det kan umulig gå bra. Gi han friere tøyler, se han mer, respekter han mer. Han er seg, den fine ikke utro kjæresten du ble sammen med... men han blir behandlet som noe annet. Ikke meningen å ikke ta din side her, men.... Anonymkode: 0c867...6cb Vi bruker mer tid på hverandre og ikke jeg mer på han eller han mer på meg, og vi har samme hobby som trening for eksempel som vi koser oss med. Men jeg føler vi ikke har den kvalitetstiden sammen lenger som vi hadde før, bare oss to. Jeg ser han bare når vi trener eller hvis vi skal på butikken sammen som regel. Er han på besøk hos meg stikker han etter et par timer. Jeg har gitt han frie tøyler og jeg tørr så vidt ikke ta opp det jeg sliter med lenger, sånn at han blir fornøyd, jeg prøver bare å hinte om det eller gå rundt grøten. Skal det være sånn? Anonymkode: 96cba...c55
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi bruker mer tid på hverandre og ikke jeg mer på han eller han mer på meg, og vi har samme hobby som trening for eksempel som vi koser oss med. Men jeg føler vi ikke har den kvalitetstiden sammen lenger som vi hadde før, bare oss to. Jeg ser han bare når vi trener eller hvis vi skal på butikken sammen som regel. Er han på besøk hos meg stikker han etter et par timer. Jeg har gitt han frie tøyler og jeg tørr så vidt ikke ta opp det jeg sliter med lenger, sånn at han blir fornøyd, jeg prøver bare å hinte om det eller gå rundt grøten. Skal det være sånn? Anonymkode: 96cba...c55 Nei, det skal selvfølgelig ikke være sånn. Kanskje dere må sette dere ned å snakke skikkelig sammen? Kanskje han er litt sliten? Han har også gått litt på tå og hev vil jeg tro. Og at du ymter men ikke snakker om det lengre, siden du ikke liker reaksjonen hans (forståelig), kan nok få han enda mer irritert. Han tenker kanskje «skal dette aldri bli bra? Er jeg aldri nok? Når skal hun føle seg helt trygg på meg? Osv...» hva med samtaleterapi? Om dere virkelig elsker hverandre, kommer dere dere ut av dette. kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon... men også mye handling! Anonymkode: 0c867...6cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 Fy f så dramatisk du er. Jesus. Anonymkode: da26e...77a
PM75 Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 Ut ifra det du skriver så høres det ut som han er ferdig med forholdet, men at han ikke vil være den som avslutter fordi han er redd for å såre deg. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: . Anonymkode: 96cba...c55 Anonymkode: 96cba...c55
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Det er vanlig at man gjør mindre direkte innsats etter hvert, og jeg tenker også at selv om du har din fortid, så kan ikke partneren din leve livet sitt etter dine traumer. Jeg ville blitt sliten selv om jeg måtte gi, gi, gi, og så ikke engang fikk tillit i retur. Men uansett; dette høres ut som begynnelsen på slutten, følelser som dabber av, osv. Anonymkode: 11b83...ee1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 Siden han sier at han har "lest ting på internett" (er vel kanskje rettere sagt at han YouTube-et seg gjennom en del videoer), så tror jeg han er blitt MGTOW-et. De har sånn typisk oppførsel. Men du høres også ut som ei som han kanskje mener at krever for mye fokus på deg selv, og for lite på han. Du nevner alle ting han gjorde med deg før, men du nevner ikke noe særlig hva du har gjort for han. En del menn begynner bare å bli veldig lei av kravstore damer og mange menn har blitt "radikalisert", vil en del feminister her på forumet si. Mens mennene vil si at nok er nok og at de er lei av å hele tiden rette seg etter kvinnene sine krav. Ofte får man høre her når en såkalt "selvstendig" kvinne liker å påpeke at "hun gidder ikke være mamma for typen sin", men hykleriet er ganske så klart på gang her, nemlig at kvinner forventer at typen skal behandle henne som hans "little GØØØØRRRRLLL" Lol 🤣 Eller "Princess", liksom. Dette er fra nå av et forhold på hans premisser, så hvis du ikke liker det, så er det bare å avslutte. Siden kvinner har for vane å alltid søke seg "oppover på stigen" (hypergami), så er det derfor noen menn kan diktere alltid hva de vil med dama, mens alle bra sånn gjennomsnittelige menn blir ignorert og hetset som "Incels". Så hvis det er slik at du har søkt deg "oppover", (egentlig er jeg ikke fan av å sette folk i båser som oppover og nedover) så er nettopp det grunnen til at han kan diktere. Anonymkode: 3c75b...b53 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Det høres ut som at han har blitt litt lei, dessverre. Og at han derfor ikke har energi eller raushet mer til dine problemer og det du sliter med. Har det vært mye fokus på deg og dine problemer? I begynnelsen av et forhold når man er nyforelsket, betyr ikke sånt noenting, men så kommer den kjedelige hverdagen og da orker ikke alle ha mye mas eller forholde seg altfor mye til den andres problemer. Ihvertfall ikke hvis det innskrenker vedkommendes frihet. Hvis du ikke har snakket mye om dine problemer og det ikke har gått utover ham overhodet, handler det vel hovedsakelig om at han ikke er forelsket mer, dessverre. Anonymkode: 91892...b49 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 Dette høres rett og slett ut som en drittsekk som "reddet" en jomfru i nød ved å late som han var en knakende kjekk kar i begynnelsen. Og nå når du er skikkelig forelsket, så er hvetebrødsdagene over. Nå viser han hvem han virkelig er. Hvis det er en slik en du vil være sammen med, så fortsetter du. Hvis ikke, så dumper du. For dette er fremtiden din hvis ikke. Bare si at du ikke elsker han lenger. Ikke begi deg inn på noe diskusjon på hvem sin feil det er og hvem som gjorde hva og hvordan han var før og hvordan han burde vært. Det er sånn han er. Du kan ikke forandre han. Han lot som han var bedre enn han var i starten. Pyntet litt på sannheten. Det gjør vi alle. Noen mer enn andre. Han her gjorde det visst veldig mye. Anonymkode: 48834...d0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå