Gå til innhold

Min tenåring er overvektig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kuttet nøtter. Det er sykt mye kalorier i dem. Finnes mange alternativer som er bedre å velge om man skal slankes :)

Anonymkode: a6203...4ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man lever med et sånt kosthold hjemme som TS beskriver vet 15 åringen meget godt hva som er sunt kosthold og ikke, hun trenger ikke å lære det. Jeg vokste opp med en mor som var ekstremt opptatt av vekt, sunn mat, hvor mye jeg spiste osv. I protest spiste jeg så mye usunt jeg kunne både borte og hjemme som strøssel, julekaker i fryseren e.l gikk ned på høykant. Det var på en måte min stille protest på at jeg var så lei av å høre alt gnålet om sunn mat etc som jeg hørte hele oppveksten. Gikk helt fint med meg, selv om min mor nok synes jeg veide for mye en periode. 

Anonymkode: acaf1...536

Samme erfaring her. Kastet i meg kaker og diverse når jeg var borte eller moren min ikke var hjemme.

Jeg var ikke overvektig når jeg var mindre, men veide mer enn jeg burde. Nå er jeg 130 fordi jeg dro med meg det usunne mønstre hjemmefra. Spiser i smug og sier til samboer at i dag har jeg hvert flink. Klart å slanke meg ned til 80 kg ufrivillig pga en depresjon, men begynte å spise igjen når jeg ikke var deprimert lenger.

Anonymkode: efb67...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...