Cipher Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Jeg vet ikke om jeg kommer til å få mye hets for å spørre, men her trenger jeg både tips, råd og kanskje litt støtte. Jeg og samboer har vært sammen nå i tre år, men nå kjenner jeg at ting begynner å gå litt over stokk og stein. Det første halvåret viste han tendenser til å være meget kontrollerende, men sluttet da jeg sa i fra. However, det siste året har det vært ekstremt mye krangling og dårlig stemning. Folk rundt meg har forklart meg at det han driver med er emosjonell vold. Han skyver all skyld over på meg, sier "det har jeg aldri sagt", "det har jeg aldri gjort" og slår hardt i bordet når han blir sint. Jeg har tidligere vært i et fysisk voldelig forhold, så det å vise agressjon er noe jeg takler veldig dårlig. Jeg er rett og slett ikke lykkelig lengre. Var jeg noensinne lykkelig? Vi bor i leilighet med ettårskontrakt (går ut i aug), to katter og en hund. Jeg er selv student og får hele 8000kr i mnd av lånekassen mens han er i fulltidsjobb. Økonomi har sjeldent vært et problem, men jeg tar meg selv i å ikke gå fra han i skyld om å la han stå igjen med alle regninger og slikt. Jeg føler også at jeg ikke kan gå fra han uten en god nok grunn, og i dette tilfelle er det en stemme i hodet mitt som sier at han må slå meg før jeg "har rett" til å gå. Jeg er nå veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre ting. Jeg tror (merk: tror) jeg burde pakke baggen og flytte hjem til mamma igjen. Men er det jeg som da kaster inn håndkleet og bare gir opp? Er jeg en forferdelig kjæreste for å bare gå fra han uten å orke å jobbe mer med forholdet? Jeg slenger forsåvidt også med et bilde av notatene mine som ble skrevet i all frustrasjon. Der er ingenting sukkerbelagt - det er så nakent og tydelig som det går ann å få det.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Å slå i bordet når man er sint er vel ikke noe å lage noe nummer ut av. Anonymkode: 70a22...8b7 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å slå i bordet når man er sint er vel ikke noe å lage noe nummer ut av. Anonymkode: 70a22...8b7 Din onde faen!! Anonymkode: 97452...b1c 13
Gjest Laffatus Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 (endret) Det er lov og bli sint men ikke slå eller true mennesker Endret 15. april 2021 av Laffatus
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 TS: Dette er IKKE normalt og dette er IKKE sånn som et forhold skal være. Du MÅ komme deg bort. Men vær smart! Hvis jeg var deg ville jeg vært redd for hva denne mannen kan finne på. Allier deg med din mor/venninne. Begynn å pakke ting i skjul, for så å flytte over litt og litt. Pass på at han ikke har tilgang til noe privat informasjon om deg, passord, etc. Ta vare på ALLE stygge meldinger og ta opptak i skjul når han er stygg med deg, i tilfelle det blir en sak utav det senere. Mange vet ikke hvor stygt det kan bli før et evt brudd. Ha kode på tlf, ikke face id. Dra når han er på jobb og blokker han overalt. Men du kan (om du føler det er riktig) sende han en siste melding om at han må la deg være i fred. Si at du har flyttet inn i ny leilighet og ikke at du er hos din mor. Pass på deg selv ♥️🌷🕊 Anonymkode: 97452...b1c 8
Gjest byråkrati Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Hvorfor må man ha gode grunner for å slå opp med noen?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Dette forholdet hadde ikke jeg orket. Kom deg vekk! Anonymkode: d0600...958 1
Polly Ester Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Hva @byråkratisa: hvorfor må du ha noen gode grunner for å slå opp? Hvorfor må han ty til fysisk vold til før du kan slå opp? Jeg vil sterkt anbefale deg å pakke en bag og reise til moren din, TS. Du trenger ingen annen grunn enn at du vil ha et bedre liv for deg, og nå er det på tide å ta vare på deg selv. Mannen klarer seg selv og du må klare deg selv. Vær så snill og dra til moren din. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Hvis du ikke vil være sammen med ham er det god nok grunn. Du ble sammen med ham fordi du du hadde lyst til det, nå har du endret mening. Pakk tingene dine. Anonymkode: f5efc...994 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Du trenger INGEN GRUNN for å gå fra ham, du kan gå og du har nok grunner allerede, ikke sett grensen ved fremtidig kanskje ditt og datt, hvis ditt så datt, du burde gått for lenge siden. Husk at vi som har Vært i voldelige forhold har lett for å havne i dårlige forhold igjen, det krever øvelse i å sette seg selv også først og ikke bare ham og forholdet! Anonymkode: bac29...b76 4
WonderWomaan Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 (endret) Flytt til moren din en stund til du finner nytt bosted. Pakk bagene, ta med dyrene og stikk. Du vil ikke angre. Endret 15. april 2021 av WonderWomaan 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Jeg hadde dratt Ts. Men lett for oss her inne å si. Vi vet ikke hele bildet. Jeg hadde ikke dratt fra en mann som slo i bordet i ny og ne, eller som hadde ropt til meg av og til. Vi er bare mennesker og den beste kan miste vettet en stund. MEN... i det sekundet du er redd for at han skal bli fysisk, MÅ du dra. Du kan ikke bo med noen du er redd for. Og en mann som er nedlatende, sarkastisk, kontrollerende... du fortjener bedre. Mange ville gått for mye mindre. Ikke tenk på det. Ikke sikkert han blir «farlig» eller lager drama om du vil gå, men du kan nok forberede deg på «jeg skal aldri gjøre det igjen, jeg elsker deg over alt, gi meg én sjanse til osv osv....» ikke hør på det! Han har hatt tre år på å bli en god kjæreste for deg, det er tre år for mye med en som behandler deg som han gjør. Jeg blir trist av å lese innlegget ditt, for det er lett å se at han allerede har tatt fra deg mye selvtillit, fått deg til å tvile på deg selv. Du starter innlegget ditt med å si «at du ikke vet om du kommer til å få mye hets»... ikke en eneste ting i innlegget ditt gir grunn til å hetse deg (aldri grunn til å hetse noen, men ja, kg kan være hardt, men ikke vanlig i tråder som dette) Kom deg bort før han ødelegger deg helt. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg bodde i seks år med en mann som det der.... jeg er på andre året i terapi. Jobber ikke, og har mye traumer. Anonymkode: ea38a...493 7
Gjest Made4u Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Cipher skrev (Akkurat nå): i dette tilfelle er det en stemme i hodet mitt som sier at han må slå meg før jeg "har rett" til å gå. Slik er det selvfølgelig ikke, selv om du føler det slik, det gjør du fordi det er aldri enkelt å såre noen. Men altså, du er ikke sammen med han fordi han ikke slår deg. Et forhold bør basere seg på hva man føler i det, og det kan jo være så mangt, noen føler lykke, andre føler redsel, mens noen ikke føler all verden (et forhold er et helt spekter av følelser). Ved å forlate han har ikke du gjort noe galt overfor han, snarere tvert imot så har du gitt han og dere en sjanse, men det føles altså ikke riktig for deg og da er det rette både for deg og ikke minst han at du går ut av dette (slik du føler for nå). Det er ikke slik at du skylder han noe, ikke annet enn en forklaring om at du forsøkte og gjerne ville, men det var ikke det rette for deg (og da heller ikke for han). Jo da, det vil nok såre han og han må nok gå gjennom en vanskelig periode. Men det er normalt. Og jeg tenker at han nok er glad for at dere fikk den muligheten, både du og han har lært mye av det dere har hatt sammen, både om dere selv og ikke minst andre... Så bortkastet er det jo ikke. Men det riktige er jo at du går nå. slik jeg tolker deg så er du ganske ferdig i dette forholdet og da er det ikke riktig for noen av dere at du blir lenger enn hva godt er.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 Kom deg bort, kom deg ut!!!!!!!!! Vært der selv, er der fortsatt med min mor (bortsett fra at hun ikke skriker og hyler lengre, hun gjorde det før, men det er det til slutt jeg som gjør nå, frustrert over å være fanget (ja, jeg skjemmes som f**, snakker med psykologen om det). Men alt er min feil, det har det alltid vært, helt siden jeg var liten... Og sørg for at du drar dit du virkelig får støtte og hjelp. Da jeg kom hjem til min mor etter etter voldelig forhold så skulle det ikke prates om, det var som om det ikke hadde skjedd -og senere brukte hun måneder på å overtale meg til å ikke anmelde. Nå mange år etterpå sår hun tvil ved at det skjedde i det hele tatt, "du anmeldte jo ikke!" Det samme sier hun om noe kin far gjorde mot meg, hun får det til å være min skyld.. Fy.. min mor er så skada.. Poenget er -du fortjener et godt liv, du fortjener normale relasoner. Ikke folk som får deg til å føle deg forvirret, verdiløs og redd. Uuuuuuuut! (Sier jeg som fortsatt ikke har klart å fri meg selv, men med familie er det annerledes, er det ikke blodet ditt så kan du bare stikke og aldri se deg tilbake!!) Anonymkode: defb7...abe 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Din onde faen!! Anonymkode: 97452...b1c Slutt a Anonymkode: a35f0...bfc
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 "Jeg føler han må slå meg før jeg slår opp og går fra han". Dette, dette sier alt. Jeg gikk i et år med intens krangling med eksen. Jeg hadde så mye sinne og raseri i meg at jeg testet så sinnsykt mange grenser, kun for å se hvor langt han var villig til å gå. Jeg bare ventet på en vei ut av forholdet, men han la aldri en hånd på meg, ikke før etter bruddet. Da hadde jeg vært med en liten samling av mennesker (begge kjønn), and he tracked me down, manipulerte og psykisk tvang meg inn i bilen og kjørte meg hjem. Jeg ble dyttet bortover veien inn mot gårdsplassen, og jeg var livredd for at foreldrene mine skulle høre han. Han dro av seg jakka og kastet den i hekken av sinne, mens han skrek. Jeg var så manipulert den gangen at jeg tørte ikke annet enn å høre på han. Han hadde fortalt det som skjedde til foreldrene mine hvis ikke, og de var veldig strenge den tiden. Den dag idag tror jeg at jeg hadde banket dritten ut av han, om han våget å i det hele tatt dytte til meg eller true meg. Min nåværende samboer har lært meg å forsvare meg selv (driver med mma/boksing), og jeg har blitt tøffere pga han, i tillegg til at han er albaner da.. hjelper litt på tøffheten😝Det du sliter med, minner meg mye om eksen min, og det er ren manipulasjon som får deg til å tenke slik.. Du må komme deg vekk, og for Guds skyld blokk han og aldri svar han igjen. For han kommer til å lure deg inn igjen i hans hule hånd.. Slike mennesker er skremmende og det er bare å komme seg vekk, folk forandrer seg til det verste når de vet du skal dra fra dem å, så løp nå mens du har sjansen. Anonymkode: b9e98...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Dette er det verste jeg har lest på lenge. Denne mannen er på vei til å ødelegge deg. Gå før det er for sent. Du er ikke ansvarlig for han, bare for deg selv. Pakk og ta med dyrene i morgen når han er på jobb. Anonymkode: 0680e...bea 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slutt a Anonymkode: a35f0...bfc Nei a Hvis du vil hive deg på det toget og nekter å se sakens kjerne, be my guest. Håper karma tar både deg og den «onde faen» Anonymkode: 97452...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Jeg var sammen med en som bedrev med psykisk vold. Jeg kunne ikke gå fra han. For den psykiske volden "eksisterte ikke". Han sa det ikke var sant. Skjedde det noe, så benektet han det. Var jeg ulykkelig, så var det min feil fordi jeg var så mislykket. Han var jo så fantastisk. Jeg skulle jo bare være takknemlig for at han holdt ut med meg. Jeg ønsket at han hadde slått meg. Fysisk. Da kunne jeg gått. Jeg ble forlatt fordi han fant seg ei annen. Heldigvis. Vær så snill å gå. Du trenger ikke å gi en gyldig grunn. Han kommer aldri til å "godkjenne" den uansett. Det trenger han uansett ikke. Det er DU som bestemmer over livet ditt! Få støtte av foreldrene dine om nødvendig. Det er ikke flaut selv om du er voksen. Det er ikke en vanlig mann du skal bryte med. Du trenger hjelp til å komme bort fra han. Få unna tingene dine mens han er på jobb eller noe, og så gjør du det slutt etter at du har flyttet ut. Husk å bytte passord på alt. Anonymkode: fcf20...b5c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå