Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg har begynt allerede å tenke på muligheten om å skrive en bacheloroppgave neste vår. Jeg går en bachelor i økonomi og administrasjon og står mellom å fullføre eller avbryte etter vårens eksamener. Jeg har innsett at økonomi absolutt ikke er noe jeg vil jobbe med, men jeg vurderer som sagt å fullføre slik at jeg ihvertfall har noe å hoppe tilbake på om senere planer skulle gå i dass.

Til høsten starter vi med veivalg og valgfag og jeg er forbanna. De har fjernet de to valgfagene jeg faktisk var interessert i å ta (de eneste faktisk). Så nå står jeg igjen som et stort spørsmålstegn om jeg i det hele tatt gidder. Men så er det jo en liten fordel (kanskje). Det er jo at jeg kan skrive en bacheloroppgave istedet for å ha to valgfag. Men, jeg er jo selvsagt litt usikker. For jeg interesserer meg ikke så mye for økonomi, men jeg kunne gjerne tenkt meg å skrive en bachelor om veg og etikken rundt vedlikehold og drifting av veg.

Så spørsmålet mitt er om det er noen som har skrevet en bacheloroppgave som ikke nødvendigvis handler om det du studerer, eller at bacheloroppgaven på en måte går inn i bare ett fag du har hatt? Vi har jo etikk som fag der jeg skriver om nettopp dette, og føler det hadde vært utrolig morsomt å gjøre oppgaven enda bredere og fått med undersøkelser og analyser osv. 

(Jeg vet jeg kan spørre studieveileder, men dette er bare en tanke så langt. Vil gjerne høre andres erfaringer, for jeg må jo uansett snakke med veileder en eller anna gang). 

Anonymkode: 966e9...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så skjønner jeg ikke vitsen. Om du uansett ikke ønsker å jobbe med økonomi, så bør du heller ikke skrive om det. Men studiet heter jo økonomi og administrasjon og mange jobber med administrasjon i etterkant. Da kan du selvfølgelig skrive en bacheloroppgave som har noe med administrasjon å gjøre, dersom det er det du foretrekker. Men du høres så negativ til ut til alt som har med økonomi og studiet å gjøre - fakta er at selv om at du får en jobb innenfor administrasjon, så må du nok ganske sikkert ha noen økonomioppgaver i tillegg, muligens noe regnskap, noe økonomistyring, eller bilagsføring. Det er i alle fall det de aller fleste arbeidstakere søker etter når de utlyser mennesker med denne kompetansen.

//Økonom

Anonymkode: e160f...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Fullfør. Du kan få jobber som har minimalt med økonomi å gjøre. 

Anonymkode: bde73...36c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ærlig så skjønner jeg ikke vitsen. Om du uansett ikke ønsker å jobbe med økonomi, så bør du heller ikke skrive om det. Men studiet heter jo økonomi og administrasjon og mange jobber med administrasjon i etterkant. Da kan du selvfølgelig skrive en bacheloroppgave som har noe med administrasjon å gjøre, dersom det er det du foretrekker. Men du høres så negativ til ut til alt som har med økonomi og studiet å gjøre - fakta er at selv om at du får en jobb innenfor administrasjon, så må du nok ganske sikkert ha noen økonomioppgaver i tillegg, muligens noe regnskap, noe økonomistyring, eller bilagsføring. Det er i alle fall det de aller fleste arbeidstakere søker etter når de utlyser mennesker med denne kompetansen.

//Økonom

Anonymkode: e160f...2bb

Jeg skal jo uansett ikke søke jobb etter jeg er ferdig. Skal ta opp fag som privatist samtidig som siste året, for så å søke et helt anna felt. Ingeniør eller noe mer praktisk retta, og heller søke jobber inna det fagområdet :)

Anonymkode: 966e9...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...