Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er det komplisert/kostbart å legge inn vask på WC-rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor komplisert og dyrt det er å få lagt inn en vask på et rom som bare har toalett? Legger ved bilde som eksempel.

Ser etter leiligheter for tiden, og det er så utrolig mange fine alternativer - men som har separat WC. Hadde helst foretrukket en vask sammen med toalettet 😖

bilde.png.7c8f66e0e96223883728e53a32e0a0d8.png

AnonymBruker
Skrevet

Om det ligger vegg i vegg med badet så er det ikke noe problem, men kan fort koste litt om man må rive veggen på badet for å få det på plass :) men lar seg godt gjøre!

Anonymkode: 44fff...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom badet er gammelt kan du slå sammen toalett og bad? Hvis ikke er det en mulighet å ta vann fra kjøkkenet inn på toalettet. Så fremt vasken er i nærheten av toalettet. Da må du sannsynligvis demontere deler av veggen for å unngå synlige rør. 

Men får du plass til en vask? Ser trangt ut. 

Anonymkode: 498e3...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er komplisert? Nei

Om det er kostbart? Sannsynligvis

Anonymkode: 07dc7...468

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som snakket om vegg i vegg med badet glemmer tydeligvis at det vann i doen...

Nei, det er ikke så kostbart! Men det ser veldig trangt ut der.

Jeg gjetter det koster 4-5 000 for rørleggeren i tillegg til materiale. Sparkle, male kan du jo gjøre selv.

Anonymkode: 3fdc2...617

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De som snakket om vegg i vegg med badet glemmer tydeligvis at det vann i doen...

Jeg gjetter det koster 4-5 000 for rørleggeren i tillegg til materiale. Sparkle, male kan du jo gjøre selv.

Dersom det er såpass billig høres det jo relativt greit ut!

Bildet var bare et eksempel, ser at det sikkert hadde vært litt for trangt der. Men har kommet over veldig mange andre leiligheter hvor det var litt større plass, så da er det godt å vite at det ikke nødvendigvis er så vanskelig å få gjennomført 😊

Vet du om man hadde fått varmt vann også, dersom man koblet det til samme rør som toalettet? (Hvis det er det dem gjør)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, men det er jo bare kaldtvann til doen. Jeg ville heller gått inn på badet ved siden av for å vaske hendene, hvis jeg var nødt til å vaske hendene i kaldt vann, særlig om vinteren. Så man må jo få varmtvann fra der berederen står / et rom der det er varmtvannsrør.

Anonymkode: ec1d0...a6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

De som snakket om vegg i vegg med badet glemmer tydeligvis at det vann i doen

Det er vanligvis ikke varmtvann tilknyttet et do. 

AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt er at det er det vann er det rør😊

Kostnaden kommer an på avstander med mer. Men du kan sende link til Finn-annonsene til rørleggerbedrifter og be om at grovt estimat neste gang du finner noe av interesse.

Formuler deg litt smart, så får du det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette før, og da måtte jeg rive ene veggen og flytte den utover mot gangen for å få plass til vasken + måtte ha en ny stendervegg for å skjule rørene. Dersom det er et gammelt hus er det ikke sikkert det er stendervegg... betalte bare for rørlegger og materialer, satt opp ny vegg selv. 

Det kan selvfølgelig være ymse skjult i veggen, som ventilasjonsrør, vannrør etc. Det er et mareritt å flytte i en leilighet. Og pass på at det ikke er en bærende vegg før du river. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er du sikker på at wc-rommet er uten vask i de fleste leilighetene du ser på? Min erfaring er at de aller fleste har vask og wc, men at det ikke er tegnet inn på plantegningen?

Anonymkode: 4fd95...fbf

• Liker 1
Skrevet

Ja, er helt sikker på at WC'ene ikke har vask. Ser det både på bildene og på visninger! Sikkert mer vanlig i enkelte deler av landet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er mange slike leiligheter der du vil bo som legges ut til salgs regelmessig ville jeg ha valgt en leilighet der bad og toalett ikke har blitt oppgradert de siste 30 åra. Da er mest sannsynlig på prisen lavere enn i leilighetene som er oppusset og da kan du bruke det du sparer til å pusse opp og få det som du vil - enten ta ned veggen eller legge inn en liten vask. 

Anonymkode: c6a69...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...