AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Hei, bor fremdeles hos foreldrene mine da jeg ikke er helt sikker på hva jeg vil gjøre fremover. Har søkt studier til høsten. Har en god del EK og fast jobb, og vurderer å kjøpe en leilighet i hjembyen, for så å leie ut. Er dette tåpelig eller fornuftig? Hva bør jeg i såfall tenke på mtp skatt og lignende? Anonymkode: 9c203...0c0
Gjest Føsleguri Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Det blir 22 % skatt på overskuddet ved utleie dvs. leieinntekt - kostnader du har ved utleien (f.eks fellesutgifter, kommunale avgifter osv.) Avdrag og renter skal ikke med i denne overskuddsberegningen. Avdrag får du ikke fradrag for, mens renteutgifter kommer til fradrag på egen post i skattemeldingen.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Jeg synes det høres lurt ut:) Jeg leier selv ut to leiligheter. Så lenge det lønner seg...at du tjener litt på det...og at det potensielt er verdistigning er det genialt. Det fine er at noen andre betaler ned på dine lån:):) Lykke til Anonymkode: c5a3d...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå