Sursøtsaus Skrevet 15. april 2021 #1 Del Skrevet 15. april 2021 Før jeg starter: Jeg er enig i MASSE av kritikk som kastes mot kvinnelige influencere som SE, IR, CBE, osv osv osv. MEN det er noe jeg lurer på. Som tittelen tilsier så lurer jeg på om begrepet "forbilde" er noe som kun er relevant når vi snakker om kvinnelige kjendiser og folk i media? Jeg kan forstå at folk kanskje mener at folk som SE, CBE og IR foreksempel bidrar til usunne verdier og kroppshysteri med sin påvirkningskraft. Dette er problematisk. Men hva skjer med mannfolka som deltar i PH og Ex on the Beach som kommer med sexistiske oppgulp, fokuset deres på mannekroppen (og kvinnekroppen for den saks skyld), og holdningene de har til rusmisbruk og drikkekultur? Blodprinsen fikk vel litt refs i media for enkelte utsagn men han ble unnskyldt for å bare spille en karakter og fikk tilhengere fordi han også hadde litt mer intellektuelt å komme med, til tross for mye problematisk og nedverdigende kommentarer rettet mot kvinner. Det var jo faktisk Ulrikke Falch som måtte ta den største støyten fordi hun var et dårlig forbilde som datet han. Hva med Carl-Axel som har et kriminelt rulleblad, snakker fritt om kvinners vekt i hytte og pine? Han ble stemt inn av fans for å tjene penger på et TV-program. Vi har jo også godeste gullgutten av dem alle: Petter Northug som jeg neppe tror jeg trenger å si så mye om men han har blitt unnskyldt gang på gang for kjøring i rusa tilstand fordi han er en sportsfavoritt. Hvorfor er det slik at vi unnskylder menn mer? Hvorfor kan Ørjan Burøe fortsette å turnere (når det ikke er corona) selvom hele Norge vet hva han har gjort? Tilgir vi menn raskere enn kvinner? Hva slags forbilder er egentlig disse nevnte mennene? Jeg bare spør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå