Gå til innhold

Hvor mye koster forpakning til vask og toalett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forpakning (det er det det heter?) på 2 vasker og doen burde byttes. De er per dags dato brukbare, men det er irriterende. 

Om jeg heller en bøtte eller kasserolle med vann i kjøkken kummen, så renner det vann utenfor rørene under vaksen. Ikke ille, men det drypper en del. Så jeg kan ikke helle store mengder vann i den vaksen. (Og alt vannet går ned i sluket, snakker ikke om det hullet lenger opp som skal ta vekk vann om kummen er for full av vann)

Vasken på badet: her drypper det vann under vaksen fra rørene uansett hvor lite vann jeg tar fra springen. Så der står det en bøtte og den bøtta tar opp mye plass som kunne blitt brukt til andre ting 

Doen har begynt å lage dryppe lyder etter jeg har trykket på knappen. Den fyller seg vell opp, men jeg vet jo at ting må byttes siden den dryppe lyden er helt til doen slutter fylle seg med vann

Jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg må sette av til dette? Må jeg ha rørlegger, eller kan jeg få pappa til å bytte de for meg?

Anonymkode: 9bc1e...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Altså, du trenger bare en gummipakning? Det er bare å bytte selv,gjøres på få minutter. Koster ca 20 kroner. https://www.biltema.no/bygg/vvs/rorinstallasjoner/avlopsror/gummipakning-2000020986

Rens røra skikkelig når du først er i gang. Jeg bytter pakninger i forbindelse med at jeg tar røra fra hverandre for rense opp. Samler seg fort mye såperester, hudrester, hår og div hårstrikker/qtips i rør! 

Anonymkode: 80240...9b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg må sette av til dette? Må jeg ha rørlegger, eller kan jeg få pappa til å bytte de for meg?

Vaskene på badet og kjøkkenet må du sjekke om det blir i orden om du skrur på de mutterne på rørene, de kan løsne over tid på grunn av varmtvann og kalt vann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså, du trenger bare en gummipakning? Det er bare å bytte selv,gjøres på få minutter. Koster ca 20 kroner. https://www.biltema.no/bygg/vvs/rorinstallasjoner/avlopsror/gummipakning-2000020986

Rens røra skikkelig når du først er i gang. Jeg bytter pakninger i forbindelse med at jeg tar røra fra hverandre for rense opp. Samler seg fort mye såperester, hudrester, hår og div hårstrikker/qtips i rør! 

Anonymkode: 80240...9b3

Wedding skrev (36 minutter siden):

Vaskene på badet og kjøkkenet må du sjekke om det blir i orden om du skrur på de mutterne på rørene, de kan løsne over tid på grunn av varmtvann og kalt vann.

Åja! 😂 haha! Takk for svar, dere! Hadde ingen anelse om at det var så enkle løsninger 🙈 og dette har irritert meg så lenge 🤦🏼‍♀️

ts

Anonymkode: 9bc1e...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...