AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Jeg er 23 år og har allerede begynt å få litt sinnarynke når jeg myser i skarpt lys eller i sola. Og når jeg ikke myser ligger rynken igjen der en stund så blir den mer eller mindre borte. Når jeg strammer opp panna med hendene blir den borte. Jeg synes dette er ganske tidlig å få rynker. Kan jeg begynne et sted å ta fillers eller botox for å fjerne den? Finnes det noen kremer som reduserer den? Jeg er rådvill og trenger svar 😭😭😭 Anonymkode: 616c0...23b
Roci Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Bruk solbriller, fuktighetskrem og høy solfaktor. Ut fra beskrivelsen din har du ikke permanente rynker, så årsaken til at de "sitter igjen" i huden en stund etterpå, kan være at du har tørr eller fuktfattig hud. Du kan også massere huden der disse myserynkene oppstår, med litt olje eller krem om kvelden, for å hjelpe muskulaturen å slappe av. I tillegg kan du vurdere å prøve litt mild syreeksfoliering. Det er ingen grunn til å begynne med botox i så ung alder. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Få deg en ordentlig fuktighetskrem først Anonymkode: df195...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Roci skrev (11 minutter siden): Bruk solbriller, fuktighetskrem og høy solfaktor. Ut fra beskrivelsen din har du ikke permanente rynker, så årsaken til at de "sitter igjen" i huden en stund etterpå, kan være at du har tørr eller fuktfattig hud. Du kan også massere huden der disse myserynkene oppstår, med litt olje eller krem om kvelden, for å hjelpe muskulaturen å slappe av. I tillegg kan du vurdere å prøve litt mild syreeksfoliering. Det er ingen grunn til å begynne med botox i så ung alder. Hvilken eksfoliering anbefaler du? Tar en tur på nærmeste parfymeri når det åpner igjen Anonymkode: 616c0...23b
Roci Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvilken eksfoliering anbefaler du? Tar en tur på nærmeste parfymeri når det åpner igjen Anonymkode: 616c0...23b Kommer litt an på hvilken hudtype du har, men melkesyre (lactic acid) er fint til å begynne med. The Ordinary har en god og rimelig en, men vær obs på at selv om TO/Deciem selv ikke tester på dyr eller selger produktene sine i land som tillater dyretesting, så er de kjøpt opp av Estee Lauder, som ikke er "cruelty-free". The Ordinary får du kjøpt på nett hos flere norske nettbutikker og bl.a. hos Vita og H&M i fysisk butikk. Hvis du ønsker et vegansk alternativ, kan du prøve BeautyAct 5%AHA + 5%PHA Glow Toner eller Pixi Glow Tonic (5% glykolsyre). Husk å ta en allergitest før du begynner å bruke produktene. Dette gjør du ved å påføre en liten mengde produkt på et sted der huden er tynn, f.eks. på kjevebenet bak øret. Vent i 24 timer. Hvis du ikke har fått noen reaksjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Det er tilstrekkelig å eksfoliere èn gang i uka til å begynne med, og maks annenhver dag når huden har vennet seg til produktet. Som regel er det tilstrekkelig å eksfoliere et par ganger i uka. Husk at bruk av syrer gjør huden mer UV-sensitiv, så bruk solkrem med høy solfaktor også når det er overskyet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Akkurat sinnarynken er det kjempelett å fjerne med Botox. Og det uten å få «botoxansikt». Hvis den plager deg er det bedre å bare ta pittelitt Botox enn å bruke alskens hudpleie til mangfoldige tusen som bare virker forebyggende, men ikke vil fjerne rynken helt. Anonymkode: 59b70...000 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Det er ikke for tidlig for Botox, nei. Da vil du forebygge at den blir dypere med årene også. Ei venninne av meg har (eller hadde) en veldig dyp sinnarynke, hun har både filler og botox i den tror jeg. Velg den beste i ditt område og gå til konsultasjon, så løser hun det. Og bruk solkrem!! Hver dag, året rundt. Pluss solbriller og en solhatt/caps når sola skinner, så vil pannen din holde seg rynkefri lenge Anonymkode: 53852...c5c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Pannelugg Solkrem Anonymkode: c762a...439
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Myser du mye? Får du lett hodepine? Dersom du myser og rynker pannen din mye kan det være du har stram muskulatur i pannen. Det løses veldig enkelt med botox, gå til en seriøs og autorisert behandler. Anonymkode: da0da...e72 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 Gjør det vondt med Botox i sinnarynken? Må man stikkes flere ganger? Har så nåleskrekk! Anonymkode: cb600...4d6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør det vondt med Botox i sinnarynken? Må man stikkes flere ganger? Har så nåleskrekk! Anonymkode: cb600...4d6 Det er som et lite insektsstikk. De stikker ofte en gang eller to. Anonymkode: 368ed...796 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 9.41): Gjør det vondt med Botox i sinnarynken? Må man stikkes flere ganger? Har så nåleskrekk! Anonymkode: cb600...4d6 Kanskje du kan få bedøvelses krem på om det hjelper at du ikke føler stikket? Du får ligge ned om du blir dårlig Anonymkode: 3a92f...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå